loading...
oliv
Akbar Balinparast بازدید : 346 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)

هنرمند مورگان دیویدسون خالق این آثار است که توانایی بالایی در خلق آثار از طبیعت و الهام گرفتن از مد دارد . وی این دو موضوع  را به طرز ماهرانه ایی با هم ادغام نموده و تصاویر باورنکردنی از رنگ و جزییات در پیشروی ما قرار داده است.

Akbar Balinparast بازدید : 298 سه شنبه 02 تیر 1394 نظرات (0)

مسافران یکی از خطوط متروی شهر وین اتریش شاهد حضور زنی کاملا برهنه بودند که جز یک جفت پوتین چرمی چیز دیگری به تن نداشت.  مسافران هنگامی که این زن برهنه را دیدند که وارد مترو شد و در چند قدمی آنها در وسط واگن ایستاد شوکه شدند.
او هیچ واکنشی به کسانی که از او عکس و فیلم میگرفتند نشان نداد و به نظر نمیرسید از این جریان ناراحت شده باشد. او بدون اینکه با کسی صحبتی داشته باشد و یا کلمه ای حرف بزند و یا حتی واکنشی به حرفها و حرکات اطرافیان داشته باشد چند ایستگاه بعد از واگن پیاده شد. در حال حاضر با پخش شدن تصاویر این زن مسئولان مترو و پلیس شهر وین در صدد یافتن وی و یا دانستن هویتش هستند.

 

یک نشریه اعلام کرده است این زن خودش را معرفی کرده و علت این کار عجیبش را توضیح داده است اما به نظر میرسد این حرف تنها یک شایعه باشد.یک شاهد میگوید :من نمیتوانم باور کنم که یک زن با این وضعیت در یک مکان عمومی دیده شود. با دیدن او واقعا حیرت زده شدم . او حتی در مقابل عکس گرفتن دیگران عکس العملی نشان نداد و درواقع میتوان گفت جلوی دوربین ها ژست هم میگرفت.

بیشتر شاهدان این صحنه علاوه بر شوکه شدن نگران این زن بودند که در سرمای اتریش برهنه در خیابانها حضور پیدا کرده بود. به هرحال تا کنون نام و نشانی از این زن پیدا نشده است  و حضور او هنوز همانند یک معمای حل نشده ذهن اکثر مردم پایتخت اطریش را به خود مشغول کرده است.

منبع : irannaz.com – ایرن ناز , کمپ آ – campa.ir

Akbar Balinparast بازدید : 2077 دوشنبه 25 خرداد 1394 نظرات (0)

دانشجوی دختری که برای خرج تحصیل در خیابان لخت شد. دختر دانشجویی به نام سابینه حتی حاضر شده است برای تامین هزینه تحصیلی خود با دو جوان شرط بندی نماید و در ملا عام خود را لخت نموده و مسافتی را با سرعت بپیماید.

 

اینکه چگونه جامعه به خود اجازه می دهد دختر دانشجو آنهم در ملا عام تن به رفتارهای خفت بار جهت تامین هزینه های تحصیلی خود دهد جای کمی تامل است.

 

آنطور که در فیلم مشاهده می گردد در ابتدا سابینه با دو فرد جوان مصاحبه می نماید.سپس تک لباس خود را دراورده و در حالی که تنها یک جفت کفش به پا دارد از میان جمعیت با سرعت عبور می نماید.

 

پس از طی نمودن مسافتی دوباره به محل اولیه خود بر می گردد.افراد زیادی در خیابان امستردام پایتخت هلند وی را مشاهده می نمایند.سپس وی به کارزار سطل اب یخ می پیوندد و سطلی از اب را این بار نه برای بیماران بلکه برای هزینه تحصیلی خود روی سرش خالی می نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Akbar Balinparast بازدید : 437 دوشنبه 25 خرداد 1394 نظرات (0)

فعال حقوق حیوانات در قالب یک پروژه هنری به صورت برهنه ده دقیقه درون یک قفس ماندند. هدف این پروژه که توسط یک هنرمند اتریشی در شهر مونیخ انجام شد، اعتراض به شرایط نامناسب نگهداری انبوه حیوانات به روش صنعتی بود.به گزارش پارس ناز به نقل از دویچه وله ۶۳ فعال حیوانات روز شنبه (۱۴ دسامبر/ ۲۳ آذر) در دمای صفر درجه سانتی‌گراد شهر مونیخ بدون آنکه لباسی بر تن داشته باشند، به صورت کاملا برهنه مدت ده دقیقه را درون یک قفس سه‌طبقه سپری کردند. این قفس از ۱۸ قفس کوچکتر در کنار یکدیگر تشکیل شده بود.

 

ولفگانگ فلاتس، هنرمند اتریشی، این "هنر اجرا" (Performance Art) را در جشنواره زمستانی "تول‌وود" که دو بار در سال در شهر مونیخ برگزار می‌شود، به نمایش گذاشت.او هدف از این پروژه هنری را جلب توجه نسبت به حقوق حیوانات توصیف کرده و گفت که با نمایش انسان‌های برهنه در یک قفس قصد داشته تا به "اضطراب و هتک حرمت" حیوانات اشاره کند. این نمایش در معرض دید عموم قرار نداشت.

به گفته ولفگانگ فلاتس، وی عامدانه از ورود تماشاگران جلوگیری کرده است. او گفت: «این اقدام ممکن بود موجب تماشاگری جنسی شود و من نمی‌خواستم فعالان حقوق حیوانات را در معرض مواجهه با چنین وضعیتی قرار دهم.این هنرمند اتریشی گرد هم آوردن کسانی که مایل به شرکت در این پروژه هنری باشند را کار چندان دشواری ندانست و اضافه کرد که حتی برخی از این افراد از دیگر شهرهای آلمان و نیز از اتریش به مونیخ سفر کرده‌اند.

فرانسیسکا لوبر، اهل شهر رگنزبورگ و یکی از شرکت‌کنندگان در این "هنر اجرا"، در مورد علت شرکتش در این پروژه گفت: «به نظرم کار خوبی است که یک پروژه هنری را با چیزی معنی‌دار پیوند زد.» به اعتقاد وی، چنین پروژه‌‌هایی بیش از برگزاری تظاهرات اعتراضی در جلب توجه افکار عمومی مؤثر است.این پروژه هنری که "تاجگذاری آفرینش" نام داشت، بخشی از یک کارزار حمایت از حقوق حیوانات بود که از سوی دست‌اندرکاران این جشنواره و نیز انجمن حمایت از حقوق حیوانات به راه افتاده است. آنها هدف از این کارزار را تلاش برای پایان دادن به نگهداری انبوه حیوانات به روش صنعتی خوانده‌اند.

 

Akbar Balinparast بازدید : 1084 جمعه 25 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

زن جوان اهل کرج عکس های خصوصی اش را که با شوهرش گرفته بود به اشتراک گذاشت. این زن که در فکر انتقام از شوهرش بود دست به این عمل زشت زد. زن جوان که از طلاق عاطفی رنج می‌برد برای انتقام از همسرش عکس‌های خصوصی‌شان را منتشر کرد.



سرهنگ «یزدان نیکنام» رئیس پلیس فتای استان البرز به شوک گفت: سی‌ام فروردین ماه سال‌جاری مرد جوانی با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت عکس خصوصی وی و همسرش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.



پلیس به دنبال شناسایی عامل انتشار عکس‌های خانوادگی بود که مشخص شد همسر این مرد جوان به نام «ندا» خودش عکس‌های خصوصی‌شان را منتشر کرده است.



بدین‌ترتیب مرد جوان از همسرش شکایت کرد و او در بازجویی کارآگاهان پلیس فتا، انگیزه خود را انتقام عنوان کرد.این زوج جوان مدت‌ها بود که در گرداب طلاق عاطفی به سر می‌بردند و متأسفانه زن جوان که از این مسأله خسته شده بود، برای انتقامگیری از شوهرش عکس‌های خصوصی‌شان را منتشر می‌کند.



چند سال داری؟ ۲۷ سال.



چند وقت است ازدواج کردی؟ سه سال.



بچه هم دارید؟ نه بچه‌ای نداریم.



علت اصلی انتشار عکس‌های خصوصی و خانوادگی‌ات چه بود؟ برای انتقام از شوهرم.



چرا تمایل داشتی از شوهرت انتقام بگیری؟ چون او هیچ علاقه‌ای به من نداشت و از طرفی مرا هم طلاق نمی‌داد. من در خانه پدرم بودم و چند ماه در تنهایی زندگی می‌کردم که چنین کاری کردم.



با انتشار عکس‌های خودت، آیا فکر نکردی حیثیت خودت هم زیر سؤال می‌رود؟ آنقدر میلم برای انتقام شدید بود که اصلاً به این چیزها فکر نمی‌کردم.



الان که در بازداشت هستی چه احساسی داری؟ پشیمان هستم، چون به خودم ضربه زدم.

 

Akbar Balinparast بازدید : 1569 جمعه 25 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

یک دختر لخت پس از اینکه مقدار زیادی ویسکی را خورد خودش را لخت و برهنه کرد و در خیابان از مردم تقاضای رابطه جنسی می کرد. این دختر 22 ساله ای در شهر هات اسپرینگ آمریکا که به علت مصرف بیش از حد مشروبات الکی کنترل روان خود را از دست داده بود با بدنی کاملا لخت در وسط خیابان از رانندگان گذری درخواست رابطه جنسی می کرد.

البته با این درخواست دختر و وضعیت ظاهری وی با تعجب همگان روبه رو می شد و نهایتا با حضور پلیس این دختر دستگیر شد. جالبتر اینکه این دختر به مامورین پلیس نیز پیشنهاد خود را ارائه کرد.

Akbar Balinparast بازدید : 617 جمعه 25 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
خانم سالی برکو 44 ساله همسر سخنگوی پارلمان بریتانیا سوژه داغ خبرگزاری های بریتانیا شده است. همن چند روز پیش روزنامه سان او را در اغوش مرد ناشناسی نشان داد که با یکدیگر در کلوپ شبانه لندن بوسه ردوبدل می نمودند.این تصویر به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.اخیرا وبلاگی عکسی از خانم برکو را منتشر نمود که نشان می دهد در حالی که مشروب شامپاین در دست دارد روی پاهای مردی در پارتی شبانه نشسته است.
 

برکو مادر سه فرزند بار دیگر شنبه شب در کلوپ شبانه کاوندیش اسکوئر بار دیگر خبر ساز شد.او از بس خورده بود محل نشستنش را نیز از یاد برده بود.به جای نشستن روی صندلی روی پاهای فرد غریبه دیگر فرود امده بود.خبرگزاریها بر این باورند انتشار چنین تصاویری روابط زناشویی او و همسرش جان را به مخاطره خواهد انداخت.به گزارش پارس ناز اما خانم 44 ساله در سخنانی منکر همه چیز شده است.او می گوید زندگی زناشویی او در خطر نیست و چیزی وجود ندارد که او شرمنده از ان باشد.
 
 

برایم مهم نیست که مردم چه فکری درباره من دارند.او همچنین در سخنانی دیگر به اونینگ استاندارد گفت که مرتکب اشتباهی نشده است که به خاطرش از شوهرش جان معذرت خواهی نماید.همه چیز من زندگیم است.من عاشق همسرم می باشم.او بهترین مرد زندگی من است.درست است من به پارتی رفته ام و کمی خوش گذرانی کرده ام اما مرتکب اشتباهی نشده ام که شرمنده شوهرم باشم.من اکنون کنار همسرم جان هستم.هیچ ازدواجی خالی از نقص نیست.کارهای ما به خودمان مربوط است.خانم برکو همچنین طی کامنتهایی در تویتر نوشت که تصاویر منتشر شده هیچ ربطی به سخنان منتشر شده ندارد.

 

Akbar Balinparast بازدید : 127 جمعه 25 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
هشتادمین دربی تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در شرایطی با برتری سرخپوشان تهرانی به پایان رسید که نتیجه این دیدار تاثیری بر جدول رده بندی نداشت. با این حال پایان ناخوشی برای آبی پوشان رقم خورد.

 دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته پایانی چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر از ساعت ۱۷ امروز به قضاوت تورج حق ورودی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که در پایان تیم فوتبال پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر برابر حریف خود به پیروزی رسید. تنها گل این دیدار را علی علیپور(۶۵) به ثمر رساند.

پرسپولیس در این دیدار با ترکیب سوشا مکانی، مایکل اومانیا، رضا نورمحمدی، حمیدرضا علی‌عسگر، بابک حاتمی، احمد نورالهی، محمد نوری، علی علیپور(۷۹ محسن بنگر)، امید عالیشاه، هادی نوروزی(۹۵ میلاد کمندانی) و مهدی طارمی(۸۷ رضا خالقی فر) به میدان رفت.

استقلال نیز با ترکیب وحید طالبلو، حنیف عمران زاده، مگویان، خسرو حیدری(۷۳ یعقوب کریمی)، میلاد فخرالدینی، محمدرضا خرسندی نیا، امیرحسین صادقی، امید ابراهیمی، کرار جاسم، سجاد شهباززاده و رضا عنایتی(۴۶ بهنام برزای) گام در میدان گذاشت.

* دقیقه یک: پرسپولیسی ها پس از چند پاس توپی را درون محوطه جریمه استقلال ارسال کردند که مدافعان آبی این توپ را برگرداندند.

* دقیقه ۲ : پرسپولیس توسط مهدی طارمی وارد محوطه جریمه استقلال شد اما پاس رو به بیرون این بازیکن را مدافعان استقلال دور کردند.

* دقیقه ۵ : استقلالی ها تلاش کردند  از فشار حملات ابتدایی پرسپولیس خارج شوند و مالکیت توپ را در اختیار بگیرند.

* دقیقه ۷ : استقلال روی ارسال خسرو حیدری صاحب موقعیت خوبی درون محوطه جریمه پرسپولیس شد اما مدافعان سرخپوش توپ را دفع کردند.

* دقیقه ۱۰ : پرسپولیسی ها درون محوطه جریمه صاحب توپ شدند که این توپ اولین کرنر را برای سرخپوشان به همراه داشت.

* دقیقه ۱۱ : تماشاگران دو تیم جنگ لفظی را روی سکوها به اوج خود رساندند و علیه یکدیگر شعار دادند. آنها به تشویق تیم های خود پرداختند.

* دقیقه ۱۲ : استقلال پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد که شوت محکم امید ابراهیمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه ۱۸ : پرسپولیس چند حمله را روی دروازه استقلال ترتیب داد که مدافعان حریف اجازه ایجاد خطر به آنها را ندادند.

* دقیقه ۲۰ : بهترین فرصت این دیدار نصیب استقلال شد که ضربه سر رضا عنایتی را سوشا مکانی به زیبایی مهار کرد.

* دقیقه ۲۳ : امید ابراهیمی درون محوطه جریمه پرسپولیس توسط اومانیا سرنگون شد که تورج حق وردی اعتقادی به پنالتی نداشت.

* دقیقه ۲۷: استقلالی ها برای دقایقی نبض بازی را در اختیار گرفتند و صاحب توپ و میدان شدند.

* دقیقه ۳۳ : حنیف عمران زاده با جلوگیری از حرکت مهدی طارمی از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

* دقیقه ۳۹ : استقلال قصد داشت با پاس های کوتاه و نزدیک نبض بازی را در اختیار بگیرد و خود را به دروازه حریف نزدیک کند.

* دقیقه ۴۵ : پرسپولیسی ها در یک ضد حمله صاحب یک موقعیت تک به تک شدند که طالبلو زودتر از عالیشاه به توپ رسید و مهاجم پرسپولیس سرنگون شد و اعتقاد به پنالتی داشت اما حق وردی این صحنه را خطا ندانست.

* دقیقه ۴۶ : استقلال در شروع نیمه دوم بهنام برزای را به میدان فرستاد.

* دقیقه ۵۰ : استقلالی ها که نیمه دوم را هجومی آغاز کرده بودند صاحب یک ضربه کرنر شدند اما آشفتگی خط حمله آنها اجازه نداد از این ضربه استفاده کنند.

* دقیقه ۵۱ : پرسپولیس صاحب یک موقعیت خوب توسط محمد نوری شد که ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه ۵۸ : امید عالیشاه بارها از سمت چپ استقلال نفوذ کرد اما در ارسال نهایی توپ ناکام بود.

* دقیقه ۶۰ : خطای امیر حسین صادقی روی مهدی طارمی فرصت یک ضربه ایستگاهی را به پرسپولیس داد که این ضربه راه به جایی نبرد.

* دقیقه ۶۵ : خطای امیرحسین صادقی روی مهدی طارمی یک کارت زرد برای او به همراه داشت. این ضربه را هادی نوروزی روی دروازه استقلال ارسال کرد و علی علیپور با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد.

* دقیقه ۶۹ : مهدی طارمی درون محوطه جریمه استقلال خودش را به زمین زد که حق ورودی به یک کارت زرد نشان داد.

* دقیقه ۷۸ : سجاد شهباززاده با نفوذ درون محوطه جریمه پرسپولیس ضربه فنی را به سمت دروازه زد که با فاصله کمی به بیرون رفت. بهنام برزای هم اخطار گرفت.

* دقیقه ۸۵ : استقلال نزدیک به نقطه کرنر صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که این ضربه را کرار به روی دروازه فرستاد و ضربه سر امید ابراهیمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه ۹۰ : استقلال حملاتی را روی دروازه پرسپولیس پی ریزی کرد اما سرخپوشان در ضد حمله می توانست دروازه حریف را باز کند که مدافعان آبی پوش توپ نوروزی را به بیرون زدند.

------------------------------

علی علیپور جوان ترین گلزن تاریخ دربی

علی علیپور در حالی این گل را زد که صاحب 19 سال و 185 روز است. او متولد 20 آبان 1374 است. رکورد قبلی در اختیار مهدی مهدوی کیا بود. مهدوی کیا در روز 20 تیر 1376 در حالی که 19 و 348 روز سن داشت دروازه استقلال را در جریان دیداری که پرسپولیس طی آن با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد دروازه استقلال را گشود.
اخبار ورزشی - مهر،ورزش3

 

Akbar Balinparast بازدید : 129 جمعه 25 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
هشتادمین دربی تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در شرایطی با برتری سرخپوشان تهرانی به پایان رسید که نتیجه این دیدار تاثیری بر جدول رده بندی نداشت. با این حال پایان ناخوشی برای آبی پوشان رقم خورد.

 دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته پایانی چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر از ساعت ۱۷ امروز به قضاوت تورج حق ورودی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که در پایان تیم فوتبال پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر برابر حریف خود به پیروزی رسید. تنها گل این دیدار را علی علیپور(۶۵) به ثمر رساند.

پرسپولیس در این دیدار با ترکیب سوشا مکانی، مایکل اومانیا، رضا نورمحمدی، حمیدرضا علی‌عسگر، بابک حاتمی، احمد نورالهی، محمد نوری، علی علیپور(۷۹ محسن بنگر)، امید عالیشاه، هادی نوروزی(۹۵ میلاد کمندانی) و مهدی طارمی(۸۷ رضا خالقی فر) به میدان رفت.

استقلال نیز با ترکیب وحید طالبلو، حنیف عمران زاده، مگویان، خسرو حیدری(۷۳ یعقوب کریمی)، میلاد فخرالدینی، محمدرضا خرسندی نیا، امیرحسین صادقی، امید ابراهیمی، کرار جاسم، سجاد شهباززاده و رضا عنایتی(۴۶ بهنام برزای) گام در میدان گذاشت.

* دقیقه یک: پرسپولیسی ها پس از چند پاس توپی را درون محوطه جریمه استقلال ارسال کردند که مدافعان آبی این توپ را برگرداندند.

* دقیقه ۲ : پرسپولیس توسط مهدی طارمی وارد محوطه جریمه استقلال شد اما پاس رو به بیرون این بازیکن را مدافعان استقلال دور کردند.

* دقیقه ۵ : استقلالی ها تلاش کردند  از فشار حملات ابتدایی پرسپولیس خارج شوند و مالکیت توپ را در اختیار بگیرند.

* دقیقه ۷ : استقلال روی ارسال خسرو حیدری صاحب موقعیت خوبی درون محوطه جریمه پرسپولیس شد اما مدافعان سرخپوش توپ را دفع کردند.

* دقیقه ۱۰ : پرسپولیسی ها درون محوطه جریمه صاحب توپ شدند که این توپ اولین کرنر را برای سرخپوشان به همراه داشت.

* دقیقه ۱۱ : تماشاگران دو تیم جنگ لفظی را روی سکوها به اوج خود رساندند و علیه یکدیگر شعار دادند. آنها به تشویق تیم های خود پرداختند.

* دقیقه ۱۲ : استقلال پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد که شوت محکم امید ابراهیمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه ۱۸ : پرسپولیس چند حمله را روی دروازه استقلال ترتیب داد که مدافعان حریف اجازه ایجاد خطر به آنها را ندادند.

* دقیقه ۲۰ : بهترین فرصت این دیدار نصیب استقلال شد که ضربه سر رضا عنایتی را سوشا مکانی به زیبایی مهار کرد.

* دقیقه ۲۳ : امید ابراهیمی درون محوطه جریمه پرسپولیس توسط اومانیا سرنگون شد که تورج حق وردی اعتقادی به پنالتی نداشت.

* دقیقه ۲۷: استقلالی ها برای دقایقی نبض بازی را در اختیار گرفتند و صاحب توپ و میدان شدند.

* دقیقه ۳۳ : حنیف عمران زاده با جلوگیری از حرکت مهدی طارمی از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

* دقیقه ۳۹ : استقلال قصد داشت با پاس های کوتاه و نزدیک نبض بازی را در اختیار بگیرد و خود را به دروازه حریف نزدیک کند.

* دقیقه ۴۵ : پرسپولیسی ها در یک ضد حمله صاحب یک موقعیت تک به تک شدند که طالبلو زودتر از عالیشاه به توپ رسید و مهاجم پرسپولیس سرنگون شد و اعتقاد به پنالتی داشت اما حق وردی این صحنه را خطا ندانست.

* دقیقه ۴۶ : استقلال در شروع نیمه دوم بهنام برزای را به میدان فرستاد.

* دقیقه ۵۰ : استقلالی ها که نیمه دوم را هجومی آغاز کرده بودند صاحب یک ضربه کرنر شدند اما آشفتگی خط حمله آنها اجازه نداد از این ضربه استفاده کنند.

* دقیقه ۵۱ : پرسپولیس صاحب یک موقعیت خوب توسط محمد نوری شد که ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه ۵۸ : امید عالیشاه بارها از سمت چپ استقلال نفوذ کرد اما در ارسال نهایی توپ ناکام بود.

* دقیقه ۶۰ : خطای امیر حسین صادقی روی مهدی طارمی فرصت یک ضربه ایستگاهی را به پرسپولیس داد که این ضربه راه به جایی نبرد.

* دقیقه ۶۵ : خطای امیرحسین صادقی روی مهدی طارمی یک کارت زرد برای او به همراه داشت. این ضربه را هادی نوروزی روی دروازه استقلال ارسال کرد و علی علیپور با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد.

* دقیقه ۶۹ : مهدی طارمی درون محوطه جریمه استقلال خودش را به زمین زد که حق ورودی به یک کارت زرد نشان داد.

* دقیقه ۷۸ : سجاد شهباززاده با نفوذ درون محوطه جریمه پرسپولیس ضربه فنی را به سمت دروازه زد که با فاصله کمی به بیرون رفت. بهنام برزای هم اخطار گرفت.

* دقیقه ۸۵ : استقلال نزدیک به نقطه کرنر صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که این ضربه را کرار به روی دروازه فرستاد و ضربه سر امید ابراهیمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه ۹۰ : استقلال حملاتی را روی دروازه پرسپولیس پی ریزی کرد اما سرخپوشان در ضد حمله می توانست دروازه حریف را باز کند که مدافعان آبی پوش توپ نوروزی را به بیرون زدند.

------------------------------

علی علیپور جوان ترین گلزن تاریخ دربی

علی علیپور در حالی این گل را زد که صاحب 19 سال و 185 روز است. او متولد 20 آبان 1374 است. رکورد قبلی در اختیار مهدی مهدوی کیا بود. مهدوی کیا در روز 20 تیر 1376 در حالی که 19 و 348 روز سن داشت دروازه استقلال را در جریان دیداری که پرسپولیس طی آن با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد دروازه استقلال را گشود.
اخبار ورزشی - مهر،ورزش3

 

Akbar Balinparast بازدید : 1075 جمعه 25 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
در حالی که وین رونی در حال مذاکره برای تمدید قراردادش با شیاطین سرخ است کالین رونی همسر او اخر هفته را نیمه برهنه در سواحل گرم باربادوس سپری میکند.کالین به همراه خانواده اش یعنی پدر و مادرش و همچنین پسرانش یعنی کلی و کای به دریای کاراییب رفت تا از سواحل گرم و دلنشین این مناطق استفاده کند.البته این روزها منچستری ها سخت درحال تمرین برای بازی با المپیاکوس یونان در جام باشگاه های اروپا هستند به همین دلیل کالین مجبور شد که تنها وبدون همسرش یعنی وین رونی به باربادوس برود.
 
 
او وهمسرش دو پسر دارند یکی 4 ساله ودیگری نه ماهه.به گزارش پارس ناز کالین پسر نه ماه خود را به اب برد و به نظر میرسد که این پسر نه ماهه از اب بازی بسیار هم خوشحال شده است.کالین 27 ساله است و مدل یکی از کمپانی های سرشناس مد ولباس است.
 

 

Akbar Balinparast بازدید : 1510 جمعه 25 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

دوچرخه سواری لخت و برهنه زنان مبتذل موجب جلب نظر مردم شهر شد. هدف از این کار جلب توجه بیشتر دیگر رانندگان به موقعیت های ضعیف دوچرخه سواران در ترافیکهای سنگین بود. این عمل شرم آور در یکی از خیابان های برزیل انجام شد.

Akbar Balinparast بازدید : 154 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

کتابی که بعد خواندن منفجر میشود+عکس واقعا کتاب عجیبی هست

حتما تا اخر بخونید که کامل بدونید چی میشه

جدیدترین کتابی که "جیمز پترسون" وارد بازار کرده است دقیقا همین کتاب است اما به نوعی شما را مجبور به خواندن می کند

این کتاب جالب و خود منفجر شونده است ؛ با باز کردن این کتاب ، یک تایمر 24 ساعته شروع به کار می کند که پس از اتمام آن ، کتاب به طور خودکار از بین می رود و دیگر نمی توانید آن را بخوانید ؛ پس باید حتما یک روزه همه آن را مطالعه کنید

ین کتاب با قیمت نجومی 300 هزار دلار به فروش می رسد و همراه آن یک بلیط مسافرت کاملا لوکس با بهترین امکانات ، 14 قیراط طلا و هزینه 5 شب شام با نویسنده کتاب نیز به خریداران ارائه می شود

نویسنده در مورد این کتاب می گوید : "با این کار قصد داشتم مردم را بیشتر از گذشته به کتاب خوانی دعوت کنم ، افرادی که این کتاب را شروع کنند باید یک روز فقط کتاب بخوانند تا نهایت داستان را بدانند

منبع hadijoon

Akbar Balinparast بازدید : 1005 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

این پنج دانشجو که با عصام الشرعبی تبعه یمن در یک دانشکده تحصل می‌کنند، وارد منزل وی شدند و پس از قفل کردن درب آپارتمان محل سکونت وی، تلاش کردند به زور با وی ارتباط نامشروع برقرار کنند. دانشجوی یمنی پس از این اقدام از پنجره اتاق خواب خود به بیرون پرید و در تماس با پلیس ماجرا را برای آن‌ها تعریف کرد.

یکی از این دختران در بازپرسی اولیه اعتراف کرد که وی و دوستانش اعتقاد داشتند این دانشجو بیماری روانی دارد و پیش از این چندین بار از وی خواستند با آن‌ها ارتباط برقرار کند اما او هر بار به آن‌ها می‌گفت به دین خود پایبند است و بر اساس تعالیم دینی وی نمی‌تواند خارج از چارچوب ازدواج، ارتباط برقرار کند.

آزار جنسی بر اساس قوانین ولایت آریزونا جز در صورت موافقت دو طرف ممنوع است. پیش‌تر ۵ هزار دانشجوی دختر در این ایالت در مراسم «لخت شدن دسته جمعی» در دانشگاه آریزونا شرکت کرده بودند. این جشن هر ساله پس از پایان سال تحصیلی برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در جشن پس از کشف لباس در مسابقه دوی مارتون شرکت می‌کنند.

دانشگاه آریزونا پس از برگزاری جشن اخیر دانشجویان اعلام کرده بود بیش از نیم تن لباس جمع آوری کرده و در بین نیازمندان این ایالت و ایالت‌های مجاور توزیع نموده است.

در واقع چنین وجهی از آزادی را می‌توان به صورت تئوریزه در رساله رورتی که ۱۰ شاخص بنیادین نظام لیبرال سرمایه داری را بر شمرده است هم دید.

«آزادی سیاسی» فقط و فقط برای شهروندانی که فارغ از عقل و تفکر – حتی از نوع عقلانیت حداقلی مدرنیته- به تمام اجزای سیاست‌های حکومت لیبرال سرمایه داری ایمان آورده‌اند، تضمین می‌شود. کسانی که در خارج از این دایره ایستاده‌اند، دیوانه‌اند و باید از حقوق شهروندی محروم گردند. حتی اگر اثبات شود که طرح‌هایی که افراد خارج این دایره برای جامعه می‌دهند، با اصالت و نیت خیر است، باز هم نمی‌توان آنان را به دیده «شهروند» نگریست! و برای زیستن در جامعه‌ای که ایدئولوژی لیبرال سرمایه داری در آن حاکم است (مانند آمریکا)، شرط احراز «شهروندی» برابر با حذف هویت شهروندان از عرصه عمومی است.

گفتنی است قربانی شدن انسان‌ها به پای نظام لیبرال سرمایه داری، هزینه‌ای برای حفظ این نظام است. بنابراین، تاسیس «جمهوری احمق‌ها» از چشم استراتژیست‌های این نظام، نه تنها «امتناع نظری» و «امتناع عملی» ندارد، بلکه نابودی «فضیلت‌های انسانی» بهایی است که برای حفظ «آزادی سیاسی» (به عنوان توجیه موجودیت این نظام) پرداخته می‌شود.

همچنین «سیاست آموزشی» و تربیتی این نظام برای «پیشرفت اخلاقی» انسان‌ها، تشویق به «سبک سری» و ترغیب به «سطحی بودن» است! رورتی این سیاست را هم ادامه منطقی سیاست‌های به جا مانده از «عصر روشنگری» برای رسیدن به «جامعه‌ای ایده آل» می‌داند!

 

Akbar Balinparast بازدید : 180 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
ماهی یک بار وقت مراجعه به دکتر برایش مقرر شده. چند سال بعد از عمل دماغ به سرش زد تا از شر چین و چروک‌های صورت هم خلاص شود. برای همین بوتاکس را انتخاب کرد تا ۳۰-۴۰ روز یک بار او را به مطب دکتر بکشاند.

مژگان ۴۰ساله مجرد است و وضع مالی خوبی دارد. اکتفا به همین عمل‌های کوچک برایش سخت است برای همین است که فکر عمل‌های جراحی زیبایی بیشتر و را در سر دارد و دادن بیشتر حقوقش بابت این جراحی‌ها را جزو برنامه آینده‌اش قرار می‌دهد.

بدریخت انگاری، عدم عزت نفس، کسب اعتماد به نفس یا خود برتربینی و یا هرچه، دلیلش هرکدام باشد باعث شده تا ایران در رده‌های بالای کشورهای با عمل‌های زیبایی بالا قرار گیرد؛ چنان که طبق آمار انجمن تحقیقات راینولوژی ایران، سالانه بیش از ۸۰ هزار مورد فقط جراحی زیبایی بینی در کشور انجام می‌شود. با این حال و به گفته مسئولان، آمار دقیقی از میزان اعمال جراحی که در ایران انجام می‌شود وجود ندارد.

سیدعبدالحسن امامی، رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران در این باره گفته است: آمار دقیقی از میزان جراحی‌های زیبایی در کشور نداریم زیرا تاکنون از هیچ مرکز زیبایی و پزشکی آمار دقیقی جمع آوری نشده و پزشکان به دلیل برخی مسائل اقتصادی، اجتماعی و پزشکی تمایلی به ارائه آماری از تعداد مراجعان خود ندارند اما در هر صورت تعداد مراجعه و انجام عمل‌های جراحی زیبایی بسیار رو به افزایش است.

با توجه به اینکه عمل‌های جراحی روز به روز بیشتر می‌شود هزینه‌های این جراحی‌های زیبایی نیز روند صعودی طی می‌کنند، این نکته هم جالب توجه است که با رشد فزاینده قیمت‌ها، اقبال این جراحی‌ها میان مردم نه تنها پایین نیامده، روز به روز بیشتر هم می‌شود.

بر اساس تحقیقات میدانی، قیمت‌هایی که برای هر جراحی زیبایی در نظر گرفته می‌شود بسته به دکتر آن و منطقه‌ای که کلینیک در آن قرار گرفته است تغییر می‌کند. تعرفه نداشتن این جراحی‌های زیبایی دست پزشکان این بخش را تا جایی باز گذاشته که برخی جراحی‌ها رقم‌های نجومی به خود بگیرد. بیشترین قیمت جراحی‌های زیبایی در حالی ۳۰ میلیون تومان (آن هم برای جراحی صورت) است که متوسط هزینه یک عمل قلب در ایران ۲۰میلیون تومان تمام می‌شود!

 

قیمت‌های جراحی‌های زیبایی در جدول زیر می‌آید

ردیف نام عمل قیمت تقریبی
۱ لیفت توتال صورت شامل گردن، صورت و پیشانی و دور چشم‌ها از ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان
۲ برجسته کردن لب از ۱ تا ۳ میلیون تومان
۳ زیبایی پلک فوقانی ۳ میلیون تومان
۴ رفع گودی کاسه چشم هر چشم ۲ میلیون تومان
۵ زیبایی پلک پایینی از ۲ میلیون تا ۴میلیون تومان
۶ زیبایی بینی از پنج میلیون تا ۱۶میلیون تومان
۷ ترمیم گوش شیطونی هر گوش دو میلیون تومان
۸ کوتاه کردن استخوان چانه با تراشیدن از پنج میلیون تا ۷میلیون تومان
۹ فک پایین ۱۴میلیون تومان
۱۰ فک بالا ۱۸میلیون تومان
۱۱ لیپوساکشن غبغب ۲میلیون تومان
۱۲ لیپوماتیک (پیکر تراشی) از۱۰میلیون تا ۳۰ میلیون تومان. هر ناحیه ۳/۵ میلیون تومان
۱۳ سینه از هفت میلیون تا ۱۲ میلیون تومان
۱۴ لیفت سینه و پروتز ۱۵میلیون تومان
۱۵ پروتز گونه ۳/۵ تا ۸ میلیون تومان
۱۶ کاشت مو از ۳ میلیون تا ۶ میلیون تومان
 

اخبار اجتماعی - خبرانلاین

Akbar Balinparast بازدید : 181 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
کیک های وحشت انگیز و چندش آور! با نگاهی به تصاویر زیر متوجه خواهید شد که یک تولد به یادماندنی را می توان به راحتی خراب کرد

شاید شما هم از ان دسته افرادی باشید که در روز تولد دوستان و بستگان خود، سعی می کنید به نحوی آنها را دست بیاندازید. مثلا ممکن است بخواهید با هدایای جعلی انها را غافلگیر کنید یا بشقاب کیک را به صورتشان بمالید.

اگر چنین روحیه نامطعارفی دارید، یک پیشنهاد بی نظیر برای تولدهای بعدی در انتظار شماست! کیک های رغت انگیز و چندش آور! با نگاهی به تصاویر زیر متوجه خواهید شد که یک تولد به یادماندنی را می توان به راحتی خراب کرد!

کیک هایی برای به گند کشیدن تولد+تصاویر

کیک هایی برای به گند کشیدن تولد+تصاویر

کیک هایی برای به گند کشیدن تولد+تصاویر

کیک هایی برای به گند کشیدن تولد+تصاویر

کیک هایی برای به گند کشیدن تولد+تصاویر

کیک هایی برای به گند کشیدن تولد+تصاویر

کیک هایی برای به گند کشیدن تولد+تصاویر

اخبارگوناگون - نامه نیوز

Akbar Balinparast بازدید : 137 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
تلویزیون های آینده می‌توانند حتی انواع مزه‌ها،‌احساسات و حتی عواطف را با کمک فناوری پیشرفته به تماشاگران خود القا کنند.

 

کارشناسان خبر از ساخت نسل جدیدی از تلویزیون ‌ها  با توانایی LD داده‌اند که رقیبی قدرتمند برای تلویزیون های 3D کنونی خواهد بود.

گفتنی است، در این تلویزیون ها طیف وسیعی از احساسات و عواطف انسان ها قابل دسترسی خواهد بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در این تلویزیون ها حواس لامسه، چشایی، بویایی، شنیداری، بینایی و حتی مزه‌های شور، شیرین، ترش و تلخ قابل درک توسط بینندگان خواهد بود.

پژوهشگران حتی در نظر دارند عواطفی مانند شادی، غم، ترس و اضطراب را در تلویزیون‌های خود برای بینندگان ایجاد کنند.

ایده این تلویزیون منحصر بفرد توسط محققان دانشگاه ساسکس در حال بررسی و تکمیل است.

در این تلویزیون بر خلاف تلویزیون‌های 3 بعدی کنونی به جای برش‌های خاص در لبه‌های دستگاه از انفجار هوای اطراف تلویزیون و انتقال احساسات از این طریق استفاده خواهد شد.
اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران

Akbar Balinparast بازدید : 153 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
دادگاه سعید مرتضوی،بازگشت خودروسازهای فرانسوی،نمایشگاه کتاب و... از جمله عناوین صفحه نخست روزنامه های امروز است.

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

اخبار,اخبار سیاسی , تیتر روزنامه ها

 

Akbar Balinparast بازدید : 178 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
رییس جدید سازمان فضایی اروپا از هدف خود برای ساخت یک پایگاه فضایی در سمت تاریک ماه خبر داده و خواستار همکاری شرکای بین‌المللی برای به واقعیت پیوستن این خواسته شده است.

یوهان دیتریش وورنر از آژانس‌های فضایی خواسته تا از محیط زیست به عنوان سکوی پرتابی برای مقاصد بعدی استفاده کنند.

وورنر که از پایان ماه ژوئن به عنوان مدیرکل سازمان فضایی اروپا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، همچنین اظهار کرد که علم کلیدی می‌تواند در آنجا و بدون دخالت زمین انجام شود.

این سخنان در سمپوزیوم ملی فضا در بنیاد فضایی در کلرادو مطرح شد.

وورنر اظهار کرد: به نظر می‌رسد پیشنهاد ساخت یک پایگاه دائمی در ماه پس از ایستگاه فضایی بین‌المللی، مناسب باشد. ایستگاه ماه می‌تواند سکوی پرتاب مهمی برای کاوشهای بیشتر در فضای عمیق باشد.

اجماع عمومی در مورد منشأ ماه این است که احتمالا کمی پس از زمین شکل گرفته و در نتیجه برخورد یک جسم به اندازه سیاره مریخ با زمین بوجود آمده است.

نظریه برخورد عظیم بر این اساس است که لایه‌های خارجی زمین و جسم برخوردی به فضا پرتاب شده و در نهایت به شکل‌گیری کره ماه انجامیده است.

زمین و جسم برخوردی نه تنها ذوب شده، بلکه بخشی از آ‌نها بخار شده و یک دیسک از سنگ، ماگما و بخار را در اطراف زمین به وجود آورده است.

زمین و ماه پس از شکل‌گیری در آسمان یکدیگر بزرگ جلوه می‌کردند. این هندسه بسیار شبیه سیارات فراخورشیدی صخره‌ای است که اخیرا در فاصله بسیار نزدیک از ستاره‌شان کشف شده‌اند.

ماه حدود 10 تا 20 برابر نزدیکتر از فاصله کنونی به زمین قرار داشت و محققان دریافته‌اند که این کره به سرعت در یک موقعیت جزر و مدی قفل شده و همیشه یک سوی آن به سمت زمین قرار می‌گیرد.

وورنر این درخواست را زمانی اعلام کرد که جامعه فضایی جهان در حال آماده‌سازی برای انهدام ایستگاه فضایی بین‌المللی در دهه آینده، برای مثال در سال‌های 2020 تا 2024 هستند.

این امر بدان معنی است که برای نخستین بار پس از آغاز قرن جدید، دیگر یک پایگاه انسانی طولانی‌مدت در فضا وجود نخواهد داشت.

ایده ساخت یک ایستگاه فضایی از مدتها پیش مطرح شده است و کشورهایی مانند روسیه، ژاپن و چین در ماه‌های اخیر تمایل خود را برای بازگرداندن انسان به ماه ابراز کرده‌اند.

اما با اهداف کنونی ناسا برای تسخیر مریخ، بنظر می‌رسد که کشورهای دیگر باید برنامه‌های خود را به این منظور دنبال کنند. اگرچه چارلی بولدن، رئیس ناسا از تمایل خود برای مشارکت داشتن در این برنامه‌ها خبر داده است.

بولدن اظهار کرد که ناسا، ماموریت ماه را مانند پروژه ایستگاه فضایی بین‌المللی هدایت نخواهد کرد، اما در ایجاد یک زیرساخت در مدار ماه کمک خواهد کرد تا از آنجا بتوان به کارآفرینان، شرکای بین‌المللی و افرادی که قصد فرود بر سطح ماه دارند، یاری رساند.

وی افزود: اما امیدوارم حداقل به من اجازه بدهید تا یک فضانورد در ماموریتی که روی سطح ماه می‌رود، داشته باشم، زیرا این تجربه ارزشمندی خواهد بود.

مزایای ساخت یک پایگاه در سمت تاریک ماه چند برابر است. ماه بطور جزر و مدی به زمین چسبیده است، به این معنی که همیشه یک سوی آن از زمین قابل مشاهده خواهد بود.

اگر فضانوردان در آنجا اقامت داشته باشند، به سیستمی از ماهواره‌های ارتباطی نیاز خواهند داشت تا با زمین در ارتباط بمانند.

ساخت این زیرساخت‌ها زمانی سودمند خواهند بود که سیستم مشابهی برای ماموریت‌های سرنشین‌دار آینده به مریخ طراحی شود.

نتیجه دیگر خارج بودن از منظر زمین این است که سمت تاریک ماه هیچ نوع تداخل رادیویی از زمین دریافت نمی‌کند. این امر بدان معنی است که اگر یک تلسکوپ رادیویی در سمت تاریک ماه نصب شود، می‌تواند جهان را بدون هیچ نوع صدای زمینه رصد کند.

شاید مطلوب‌ترین نتیجه، ساخت یک پایگاه دائمی در سمت تاریک ماه باشد و این، به فضانوردانی برای استفاده از منابع محیطی آن نیاز خواهد داشت.

اگرچه اکنون ارسال فضاپیماهای باری ممکن است، اما آن‌ها باید تا جای ممکن پایدار باشند. برای مثال باید مقادیری از خاک ماه را به سوخت یا حتی آب تبدیل کرد.

اگرچه هنوز هیچ زیرساختی برای پایگاه ماه وجود ندارد، از این رو به تحقیقات چشمگیری برای امکان‌پذیر کردن چنینی رویایی نیاز است.

این اولین بار است که چنین پایگاهی پیشنهاد شده است. سازمان فضایی اروپا پیش از این برنامه‌هایی در مورد تصور خود از استعمار ماه را در سال 2013 مطرح کرده بود که بر اساس آن، می‌توان از چاپ سه‌بعدی برای ساخت ساختمان‌ها در ماه استفاده کرد.
اخبار فرهنگی - ایسنا

Akbar Balinparast بازدید : 145 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
دانشمندان دانشگاه علم و صنعت پوهانگ کره جنوبی، نوعی ابزار دماسنج‌مانند ارائه داده‌اند که حمله قلبی افراد را در صورت بروز آن، تأیید می‌کند.

زمانی که عضلات قلب مانند آنچه در حمله قلبی رخ می‌دهد، آسیب می‌بینند، تراکم پروتئینی به نام پروتونین در جریان خون افزایش می‌یابد.

 

میکرورزوناتورها (میکرومرتعشگرها)، حسگرهای امواج صوتی سطحی و حسگرهای الکتروشیمیایی، از جمله ابزاری هستند که اغلب برای اندازه‌گیری تراکم‌های پروتئین تروپونین به کار می‌روند، اما این سیستم‌ها گران و غیرقابل‌حمل هستند. در این میان، شیوه‌ای موسوم به «ایمونواسی جریان جانبی»، جایگزینی ارزان‌قیمت برای این سیستم‌هاست اما خوانش‌های بسیار دقیقی ارائه نمی‌دهد.

پروفسور «سانگمین جوئن» و تیم علمی‌اش در کره جنوبی، ابزاری ارائه داده‌اند که بیشتر شبیه دماسنج جیوه‌ای یا الکلی عمل می‌کند.

برای استفاده از آن، نمونه‌ای از سرم خون بیمار به همراه محلولی حاوی نانوذرات تروپونین آنتی‌بادی دندریتیکی پلاتین، در یک آمپول شیشه‌ای قرار داده می‌شود. این نانوذرات حتی ذرات بسیار ریز تروپونین موجود در سرم را شناسایی می‌کنند. سپس پراکسید هیدروژن به آمپول افزوده می‌شود.

در یک واکنش شیمیایی، تروپونین، موجب تجزیه‌شدن پراکسید هیدروژن به آب و اکسیژن می‌شود و این امر، به نوبه خود موجب افزایش فشار درونی آمپول می‌شود.

زمانی که یک لوله شیشه‌ای مویرگی حاوی جوهر در درون آمپول قرار داده می‌شود، این فشار، موجب بالاآمدن جوهر در درون لوله می‌شود. درست مانند یک دماسنج، کاربران می‌توانند نشانگرهای عددی موجود بر روی لوله را در نقطه‌ بالاآمدن جوهر بخوانند و بالاآمدن جوهر نشان‌دهنده افزایش تراکم پروتئین تروپونین و بروز حمله قلبی است.

علاوه بر استفاده از این ابزار در مکان‌های دوردست و کشورهای فقیر، افراد حاضر در نزدیکی بیمار دچار عارضه قلبی، می‌توانند از این ابزار دماسنج مانند برای اطمینان از حمله وقوع قلبی استفاده کنند.

جزئیات این فناوری در مجله Analytical Chemistry ارائه شده است.

اخبارعلمی - ایسنا

 

Akbar Balinparast بازدید : 192 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتیجه اولیه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته 94 از ساعت 20 امشب خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: نتیجه اولیه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته 94 به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون از ساعت 20 امشب سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار داده می‌شود.

وی در مورد تعداد داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، اظهار کرد: از تعداد 655 هزار و 679 داوطلب حاضر در جلسه آزمون، 429 هزار و 688 داوطلب (65.53 درصد) مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد 213 هزار و 982 نفر زن و 215 هزار و 706 نفر مرد هستند.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: از تعداد 429 هزار و 688 داوطلب مجاز به انتخاب رشته، 676 داوطلب برای دوره‌های روزانه و سایر دوره‌ها و 287 هزار و 12 داوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته‌های تحصیلی سایر دوره‌ها (به جز دوره روزانه) هستند.

توکلی افزود: از تعداد 429 هزار و 688 داوطلب مجاز به انتخاب رشته، 30 هزار و 846 داوطلب در دو کدرشته امتحانی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که از این تعداد 14 هزار و 161 نفر زن و 16 هزار و 685 نفر مرد هستند.

زمان انتخاب رشته از 28 لغایت 31 اردیبهشت‌ماه
وی در ادامه در مورد دفترچه راهنما توضیح داد: دفترچه راهنما از ساعت 18 فردا چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت و دریافت دفترچه راهنما و مطالعه دقیق آن و همین‌طور اطلاعیه‌های منتشره سازمان نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل از میان کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از کد رشته امتحانی یا کد رشته‌های امتحانی مجاز اقدام و کد رشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه مرتب نموده و سپس ابتدا در فرم پیش‌نویس انتخاب رشته درج نمایند و پس از انجام بررسی‌های لازم و اطمینان از صحت آنها از روز دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه لغایت پنجشنبه 31 اردیبهشت‌ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه و کد رشته محل‌های انتخابی خود را به ترتیب اولویت و علاقه ثبت کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: بدیهی است پس از تایید نهایی کد رشته‌های امتحانی توسط داوطلب، رسید 15 رقمی توسط سیستم در اختیار داوطلب قرارداده می‌شود، درغیراینصورت ثبت‌نام تکمیل نشده است.

اعلام نتایج نهایی در دهه اول شهریورماه
توکلی در پایان در مورد زمان اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته اظهار کرد: فهرست اسامی قبول شدگان نهایی در دهه اول شهریور ازطریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود. 

 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 

Akbar Balinparast بازدید : 145 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
پلیس شهرستان نیشابور خراسان رضوی دو جوانی که با تهدید انتشار تصاویر خصوصی قصد اخاذی از یک شهروند را داشتند ظرف 24 ساعت شناسایی و دستگیر کرد.

به گزارش ابتکار، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در تشریح این خبر گفت: چندی پیش خانمی جوان با ارائه شکوائیه ای به کلانتری 12 جمهوری اعلام داشت، مدتی قبل عکس های خصوصی و شخصی خود را در یکی از شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است که متاسفانه تصاویر توسط فردی سودجو کپی و با تهدید و اخاذی قصد انتشار آن ها را دارد.

سرهنگ سید حسن حسینی افزود: ماموران کلانتری پس از یک سری تحقیقات فنی یکی از متهمان را در کمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر کردند.

 متهم در بازجویی های به عمل آمده ضمن اعتراف به بزه انتسابی اظهارداشت چند ماه پیش، با کمک دوستم تصاویر خصوصی شاکی را به قصد اخاذی از یکی از شبکه های اجتماعی کپی و اقدام به اخاذی از وی کردیم.

سرهنگ حسینی با اشاره به دستگیری همدست متهم خاطر نشان کرد: متهمان پس از بازجویی های تکمیلی با تشکیل پرونده راهی دادسرا شدند.

اخبار حوادث - ابتکار

Akbar Balinparast بازدید : 125 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
فرمانده نیروی انتظامی از شهادت 87 نفر از مأموران پلیس در سال 93خبر داد و گفت: «روز یکشنبه چند نفر از ماموران ما در درگیری با اشرار و عناصر ضدانقلاب به شهادت رسیدند.»

به گزارش فرهیختگان، سردار حسین اشتری ادامه داد: «ناجا به دلیل مسئولیتی که در حفظ نظم و امنیت کشور دارد، تاکنون بیشترین مبارزه را با اشرار داشته است.»

 او تصریح کرد: «یکی از نهادهایی که بیشترین شهید را در طول سال‌های پس از جنگ تحمیلی به نظام تقدیم کرده، نیروی انتظامی است.»

 به گفته اشتری، کارکنان پلیس آماده‌اند برای اجرای قانون، احکام الهی و پاسداری از ارزش‌ها تا مرز شهادت پیش روند و خدا را شاکریم که این روحیه در ناجا وجود دارد.

اخبار حوادث - فرهیختگان

 

Akbar Balinparast بازدید : 160 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
رضا ایرانمنش، بازیگر کشورمان در بیمارستان بستری است.

علیرضا کاظمی، بازیگر طنز تلویزیون عکسی از رضا ایرانمنش، بازیگر کشورمان که در بیمارستان بستری است را منتشر کرد.

 

وی در صفحه اینستاگرامش نوشت: امروز در بیمارستان آتیه ملاقات رضا ایران منش هنرمند وجانباز عزیز سلامتی این بزرگوار دعا بفرمایید انشاالله که بزودی در سینما وتلویزیون شاهد این عزیز باشیم.
اخبارفرهنگی - فارس نیوز

 

Akbar Balinparast بازدید : 166 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
بازیكن سال های دور پرسپولیس گفت: «همه پیشکسوتان پرسپولیس از دادکان حمایت می کنند در حالی که مایلی کهن حتی به اندازه انگشتان دستش هم دوست اطراف خود ندارد.»

 اظهارات اخیر محمد مایلی کن خون برخی پیشکسوتان پرسپولیس را به جوش آورده است. ضیا عربشاهی نیز یکی از همین پیشکسوتان است که نتوانست در برابر مایلیکن سکوت کند و جواب او را داد.

صحبت های عربشاهی را در ادامه بخوانید:
* مثل این که صحبت های اخیر مایلی کهن شما را ناراحت کرده است؟
- محمد دادکان مردی نیست که مایلی کهن بخواهد در موردش حرف بزند. او یک بچه مسلمان است و چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، همین آدم و با همین خصوصیات بوده است. من می خواهم به مایلی کهن بگویم تا حالا به کدام یک از دوستان و آدم هایی که کنارت بودند اعتراض نکردی و همیشه طلبکاری. یک روز به دایی کلید می کند، یک روز به قلعه نویی و امروز هم به دادکان معترض شده است. مگر دادکان کم به مایلی کهن خوبی کرده است؟

* شاید آدم تندی باشد ولی گاهی برخی واقعیت ها را هم میگوید؟
- او فقط به فکر خودش است. مدام می گوید کی چی گرفته و کی چی نگرفته. مگر مایلی کهن همان زمین های سعادت آباد را نگرفت؟ مگر نگفت خانه ندارم و در اکباتان آپارتمان نگرفت؟ از این موارد کم نیست به قول برخی دوستان مایلی کهن فقط ساختمان آ.اس.پ مانده که نگرفته باشد.

* به قول خودتان او مدام معترض است. شما چرا یک مرتبه عصبانی شدید و تصمیم گرفتید جوابش را بدهید؟
- وقتی در رابطه با من صحبت کرد تصمیم گرفتم جواب بدهم. این آدم آنقدر خود بزرگ بین است که دیگران را نمی بیند و فکر می کند خودش همه چیز را می داند. اصلا چرا در رابطه با من حرف زده است. من به عنوان سخنگوی پیشکسوتان اعلام می کنم همه پیشکسوتان پرسپولیس از دادکان حمایت می کنند در حالی که مایلی کهن حتی به اندازه انگشتان دستش هم دوست اطراف خود ندارد. می خواهم از او بپرسم به جز نادر و ناصر فریادشیران چه کسانی برایت باقی مانده اند؟

* فکر می کنید چرا چنین مشکلی بوجود آمد؟
- من فکر می کنم مایلی کهن مشکل روانی دارد که بزرگترین مشکل یک انسان به حساب می آید.

* اگر این طور است که دیگر جای جواب دادن ندارد؟
- من فکر می کنم او هر وقت بی کار می شود شروع می کند به انتقاد از این و آن تا به این شکل خود را در رسانه ها مطرح نگه دارد.

* اما خیلی ها می گویند او باهوش است؟
- اتفاقا اصلا باهوش نیست. این آدم باید واقع بین باشد و اینقدر به دیگران توهین نکند تا خود را مطرح کند.

* اخیرا به جمع حامیان کی روش پیوسته است؟
- همین دیگر، کی روش تا دیروز از نظر او بی جهت پول می گرفت و کاری نمی کرد ولی یک مرتبه خوب شد. من به کی روش کار ندارم. او مربی حرفه ای است و پول زحمتی که می کشد را می گیرد. ولی مایلی کهن که به این سرعت رنگ عوض می کند و از تخریب به تعریف می رسد فقط دنبال منفعت خود است و می خواهد به هر قیمتی در صحنه باشد. من می خواهم به او بگویم تو که به همه انتقاد می کنی و از همه ایراد می گیری تا حالا در کدام تیم موفق بودی. دلم به حال دادکان می سوزد که این همه به این آدم خدمت کرد و اینطوری جواب گرفت. من مثل کف دستم مایلی کهن را می شناسم و می دانم همش به خاطر منافع خودش است که می خواهد مطرح باشد.

* پیشنهاد شما برای او چیست؟
- از او می خواهم خودش را اصلاح کند. دلیلی ندارد برای مطرح کردن خودش مدام به حسن و حسین گیر دهد. می خواهم به او بگویم که آقای مایلی کهن شما هیچی نیستی!

* از این حرف ها که بگذریم نظرتان در مورد برانکو چیست؟
- من نمی دانم در فوتبال ما چه می گذرد. من متاسفم برای این فوتبال که آدم هایی را می آورند که هیچ حرفی برای گفتن ندارند. آن هم به جای آدم هایی که یک عمر در این فوتبال زحمت می کشند. الان برانکو را که آوردند چه گلی به سر این تیم زد. اگر الان پرسپولیس با شانس از مرحله گروهی صعود کرد به خاطر برانکو نیست بلکه زحمت همان مربیان قبلی است. من خودم مربی هستم و بیش از هر فرد دیگری دوست دارم این تیم نتیجه بگیرد، ولی برانکو برای پول آمده است.

* مگر می شود مربی برای پول نیاید؟
- منظورم این است که یک سری آدم ها برای این که خودشان پول به جیب بزنند برانکو را آوردند. چون بعضی آدم ها دنبال پر کردن جیب خودشان هستند.

* منظورتان نژاد فلاح است؟
- نژاد فلاح که اصلا کاره ای نیست. در این فوتبال برخی آدمها که کم کم دستشان رو شده است، مدتی است منافع خود را دنبال می کنند. اگر قرار بود به فوتبال پرسپولیس کمک شود این پول ها را خرج تیم های پایه می کردند ولی این همه دلار خرج آدمی شد که هیچ کاری برای پرسپولیس نکرد. اگر می خواستند به تیم خدمت کنند اجازه می دادند تکلیف سهام مشخص شود و بعد جلسه می گداشتند و تصمیم می گرفتند.

* یعنی مشکلی و ایرادی فنی به برانکو وارد نمی بینید و مشکل فقط پولی که خرج شده است؟
- اصلا این طور نیست. من صد در صد به برانکو از نظر فنی انتقاد دارم. اگر برانکو مشکل فنی نداشت آن چه ارنجی بود که در بازی با گسترش در زمین فرستاد. حضور او در پرسپولیس پر از انتقاد است.

اخبار ورزشی - اسپورت تی وی

Akbar Balinparast بازدید : 190 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
در گزارش جدید "سفر و توریسم" که به تازگی منتشر شده است، انجمن اقتصاد جهانی 141 کشور را بر اساس هزینه هایی که گردشگران باید در این کشورها صرف کنند، رتبه بندی کرده است..

سفر کردن هزینه بر است. تقسیم هزینه سفر بین بلیط هواپیما، هتل، رستوران، حمل و نقل و خدمات معمولا یکی از مشکلات سفر است. هزینه های سفر برای بازدید از برخی کشورها به مراتب بیشتر است.

در گزارش جدید "سفر و توریسم" که به تازگی منتشر شده است، انجمن اقتصاد جهانی 141 کشور را بر اساس هزینه هایی که گردشگران باید در این کشورها صرف کنند، رتبه بندی کرده است. این هزینه ها شامل هزینه حمل و نقل و بلیط هواپیما، اقامت،  و برابری قدرت خریدبر پایه قدرت خرید در آمریکا هستند. در گزارش زیر برابری قدرت خرید مرتبط با ارز کشور آیالات متحده است.

 

سوئیس
سوئیس گرانترین کشور جهان برای مسافرت و بازدید است. پرواز به سوئیس ارزان نیست. این در حالی است که خطوط هوایی این کشور در رتبه 101 جهان قرار دارند. میانگین هزینه های هتل در شب 241 دلار و 60 سنت است که مبلغ مناسبی برای نودو هفتمین اقتصاد جهان است. برابری قدرت خرید در سوئیس 1/5 است و آن به معنای این است که اجناس و خدمات در سوئیس تا 50 درصد گرانتر از آمریکا است. هزینه سوخت نیز با 7دلار و 10 سنت ، سوئیس را ر جایگاه 117 ارزانترین قیمت سوخت قرار می دهد.

اخبار,اخبار گوناگون, گرانترین کشور های جهان

 

انگلستان

از سفر هوایی به انگلستان تا حد ممکن باید اجتناب کرد. خطوط هوایی این کشور بالاترین هزینه حمل و نقل رادریافت می کند.میانگین قیمت هر شب اقامت در هتل 139 دلار و 10 سنت است و همین انگلستان را در رتبه 56 ارزانترین هتلهای جهان قرار می دهد. برابری قدرت خرید در انگلستان 10 درصد از آمریکا گرانتر است و این کشور را در جایگاه 123 جهان قرار میدهد. قیمت سوخت در انگلستان8 دلار و 20 سنت در هر گالن است که این قیمت انگلستان را در رتبه 136 جهان قرار میدهد.

اخبار,اخبار گوناگون, گرانترین کشور های جهان

 

فرانسه
هزینه ای بالای حمل و نقل هوایی در فرانسه موجب شده این کشور در رتبه114 ارزانترین خدمات حملو نقل هوایی قرار بگیرد. میانگین کرایه هتل در یک شب 219 دلار و80 سنت است. برابری قدرت خرید در فرانسه1/1 است که  10 درصد گرانتر ازهزینه خرید در آمریکا است. قیمت سوخت در فرانسه 7 دلار و 21 سنت در هر گالن است که این قیمت فرانسه را در رتبه 118 جهان قرار میدهد.

اخبار,اخبار گوناگون, گرانترین کشور های جهان

 

استرالیا
هزینه حمل ونقل هوایی بالا در استرالیا این کشور را در رتبه 127 ارزانترین خطوط هوایی جهان قرار داده است. هزینه های هتل در استرالیا به طور میانگین شبی 162 دلار و 30 سنت است. برابری قدرت خرید در این کشور 139 است و 50 درصد از هزینه خرید در آمریکا بالاتر است. قیمت سوخت در استرالیا در هر گالن 5 دلار و 25 سنت است که در رتبه 68 ارزانترین سوخت در جهان قرار دارد.

اخبار,اخبار گوناگون, گرانترین کشور های جهان

 

نروژ
نروژ ‍بالاترین هزینه حمل ونقل هوایی در میان کشورهای حوزه اسکاندیناوی را دارد. میانگین قیمت یک شب اقامت در هتل 151 دلار و 70 سنت است و این هزینه نروژ را در رتبه 67 جهان قرار میدهد.برابری قدرت خرید در نروژ 50 درصد بالاتر از آمریکا است و بالاترین هزینه سوخت را با 9 دلار و 56 سنت دارد.

اخبار,اخبار گوناگون, گرانترین کشور های جهان

 

دانمارک
دانمارک از نظر ارزانی هزینه حمل و نقل هوایی در رتبه 57 قرار دارد. میانگین هزینه هتل در این کشور نیز شبی 150 دلار و 20 سنت است. برابری قدرت خرید در دانمارک 40 درصد بالاتر از آمریکا است. قیمت هر گالن سوخت در دانمارک 7 دلار و 63 سنت است.

اخبار,اخبار گوناگون, گرانترین کشور های جهان

 

سوئد
سوئد از نظر هزینه های حمل و نقل هوایی در رتبه 26 جهان قرار دارد اما از نظر هزینه های اقامت در با 159 دلار و 80 سنت در رتبه 70 جهان قرار دارد. برابری قدرت خرید در این کشور 30 درصد بالاتر از آمریکا است. . قیمت هر گالن سوخت در سوئد 7 دلار و 93 سنت است که این کشور را در رتبه 133 ارزانترین سوخت قرار می دهد.

اخبار,اخبار گوناگون, گرانترین کشور های جهان

 

ایتالیا
هزینه های بالای حمل و نقل هوایی در ایتالیا این کشور را در رتبه 83 ارزانترین خطوط هوایی جهان قرار می دهد. همچنین میانگین هزینه  یک شب اقامت در هتل های ایتالیا 170 دلار و 50 سنت است. برابری قدر ت خرید در ایتالیا با آمریکا یکسان است. قیمت هر گالن سوخت نیز 8 دلار و 61 سنت است که ایتالیا را در مقام 137 جهان از نظر قیمت سوخت قرار می دهد.

اخبار,اخبار گوناگون, گرانترین کشور های جهان

 

اتریش
اتریش رتبه 125 در ارزانترین هزینه حمل و نقل هوایی و رتبه 45 در ارزانترین هزینه اقامت در هتل را دارد. میانگین هزینه یک شب اقامت در هتلهای اتریش 125 دلار و 90 سنت است. برابری قدرت خرید در اتریش 10 درصد پایین تر از هزینه در آمریکا است و قیمت هر گالن سوخت در این کشور 6 دلار ئ 84 سنت است که این قیمت اتریش رادر رتبه 111 جهان قرار داده است.

اخبار,اخبار گوناگون, گرانترین کشور های جهان

 

سنگال
سنگال گرانترین کشور آفریقایی  برای سفر است. هزینه حمل و نقل  هوایی این کشور را در رتبه 136 ارزانترین ها قرار داده است. برابری قدرت خرید در این کشور 50 درصد کمتر از آمریکااست و قیمت 6 دلار و 50 سنتی سوخت این کشور را در رتبه 98 ارزانترین سوخت قرار داده است.

اخبار,اخبار گوناگون, گرانترین کشور های جهان

 

 

اخبار گوناگون - خبر

Akbar Balinparast بازدید : 175 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
هیچ فکر کرده اید وقتی یک خودرو به عنوان پرسرعت‌ترین خودروی جهان شناخته می‌شود به چه معناست؟

بوگاتی ویرون سوپر اسپرت (Bugatti Veyron Super Sport) تا سال ۲۰۱۰ صدرنشین جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان در کتاب رکوردهای گینس بوده. اما 2 سال پیش خودرویی به نام هنسی ونوم جی .تی (Hennessey Venom GT) این رکورد را شکست. هنوز مزه صدرنشینی را سازندگان هنسی ونوم جی تی بخوبی نچشیده بودند که چند روز بعد این رکورد دوباره به بوگاتی ویرون سوپر اسپرت تعلق گرفت.

مقامات گینس علت عدم صلاحیت ویرون را غیرفعال سازی دستگاه محدودکننده سرعت در این خودرو اعلام کردند؛ اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که کارکرد یا عدم کارکرد محدودکننده سرعت در این رده بندی هیچ نقشی ندارد. با این حال عده ای بر این باورند ونوم جی تی نه تنها چند روز بلکه همچنان صدرنشین جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان است.

خودروهای پرسرعت براساس مجموعه ای از معیارهای مشخص رده بندی می شوند و در نهایت فقط یک خودرو عنوان پرسرعت ترین خودروی جهان را از آن خود می کند. کسب این عنوان در کتاب رکوردهای گینس مستلزم گذراندن فرآیندهای رسمی برای تائید این برتری است.

10 خودرویی که در این مقاله از آنها نام برده ایم، فقط در سطح خودروهای به اصطلاح خیابانی رده بندی شده اند؛ یعنی خودروهایی که قابلیت استفاده در جاده های شهری و برون شهری را دارند و خریداری و راندن آنها به طور قانونی برای عموم آزاد است. از این رو، خودروهای تغییریافته و نیز خودروهایی که کمپانی سازنده فقط یک نسخه از آنها را تولید و عرضه کرده شامل این فهرست نمی شوند. از این بین، خودرویی که در کمترین زمان از شتاب صفر به شتاب 96.6 کیلومتر در ساعت (معادل 60 مایل بر ساعت) برسد عنوان پرسرعت ترین خودروی جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

370.1 کیلومتر بر ساعت
10- پاگانی هوآیرا Pagani Huayra

خودروهای پرسرعت جهان

پاگانی هوآیرا مانند بسیاری دیگر از خودروهای رکورددار در ایتالیا ساخته شده است. کمپانی پاگانی از سال ۱۹۹۲ آغاز به کار کرد و در مدت کوتاهی مورد توجه علاقه مندان به خودروهای مسابقه ای قرار گرفت. این کمپانی علاوه بر طراحی و ساخت ماشین های باکیفیت و کم نظیر، به استفاده از فیبرکربن در محصولاتش شهرت دارد.

به زبان ساده، فیبرکربن از رشته های نازک کربن ساخته شده و بسیار مقاوم، سبک وزن و گرا ن قیمت است. موسس آرژانتینی این کمپانی، هوراشیو پاگانی، پیشتر نیز استفاده از مواد کامپوزیت را در تولیدات لامبورگینی آزمایش کرده بود. هوآیرا که در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد مجهز به موتور 6 لیتری ۱۲ سیلندر V شکل به همراه یک جفت توربو شارژ است.

از دیگر مزیت های هوآیرا می توان به قدرت نمایی و سرعت بالای آن در خط مستقیم اشاره کرد. هوآیرا در فوریه سال ۲۰۱۳ موفق به ثبت رکورد در برنامه تلویزیونی تاپ گیر (Top Gear) شده است که با نام استارت از شبکه مستند صداوسیما پخش شد. پاگانی هوآیرا سریع ترین خودروی جهان در کتاب رکوردهای گینس نیست، با این حال مورد توجه علاقه مندان به سرعت قرار دارد.

375 کیلومتر بر ساعت
9- زنوو اس تی وان Zenvo ST1

خودروهای پرسرعت جهان

وقتی اسم دانمارک به میان می آید لابد یاد کمپانی های اسباب بازی معروف این کشور می افتید، اما خودرویی که اینجا معرفی می کنیم اصلا مناسب بازی بچه ها نیست. از زنوو اس تی وان در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد.

این خودرو که در ساخت آن فیبرکربن به کار رفته، مجهز به موتور 7 لیتری 8 سیلندر است و قدرتی معادل ۱۲۵۰ اسب بخار تولید می کند (قدرت بیشتر خودروهای معمولی شهری حدود 110 اسب بخار است). دیگر ویژگی منحصربه فرد زنوو قطعات گران قیمت آن است و این که برای هرگونه تعمیر اساسی خودرو باید به دانمارک فرستاده شود. از ۱۵ خط تولید زنوو 3 خط تولید آن در ایالات متحده قرار دارد و قیمت پایه آن از 1.8 میلیون دلار آغاز می شود.

386.2 کیلومتر بر ساعت
8- مک لارن اف وان - McLaren F1

خودروهای پرسرعت جهان

وقتی مک لارن اف وان رونمایی شد، بیشینه سرعت آن 371.8 کیلومتر در ساعت گزارش شد؛ اما اندکی بعد این عدد افزایش یافت. خودروسازی بریتانیایی مک لارن مدل کوپه اف وان را در سال ۱۹۹۲ رونمایی و 2 سال بعد اولین نسخه آماده فروش آن را به بازار عرضه کرد. گرچه خط تولید آن در سال ۱۹۹۸ متوقف شد، همچنان با گذشت بیش از ۲۰ سال از معرفی آن در ردیف پرسرعت ترین خودروهای جهان قرار دارد. علاوه بر سرعت بالا، طراحی اتاق راننده مک لارن اف وان منحصربه فرد است. اتاق راننده به گونه ای طراحی شده که راننده در مرکز و جلوتر از صندلی های کناری مسافر قرار می گیرد. این طرز قرارگیری دید بهتری را برای راننده فراهم می کند. مک لارن اف وان مجهز به موتور بی ام دابلیوی 1/6 لیتری ۱۲ سیلندر V شکل است. این خودرو انتخاب متفاوتی برای علاقه مندان به خودروهای اسپرت بوده و به نظر نمی رسد که با گذشت زمان از طرفداران آن کاسته شود.

399.1 کیلومتر بر ساعت
7- سالین اس سون دو توربو شارژ Saleen S7 Twin-Turbo

خودروهای پرسرعت جهان

کمپانی سالین در کورونا واقع در کالیفرنیا قرار دارد. اولین نسخه سالین اس سون در سال ۲۰۰۳ رونمایی شد. این نسخه مجهز به موتور قدرتمند 7 لیتری 8 سیلندر V شکل بود که چند سال بعد یک جفت توربوشارژ گرت (Garrett) نیز به آن اضافه شد. سالین ایده نصب توربوشارژ را از خانواده بوگاتی بویژه بوگاتی ویرون الهام گرفته بود و همین نسخه برداری از پرسرعت ترین خودروهای جهان سالین اس سون را به یک غول تندرو با قدرت ۷۵۰ اسب بخار تبدیل کرد. کمپانی سالین تولید مدل کوپه اس سون را در تعداد محدود تا سال ۲۰۰۹ ادامه داد، اما بعد از تجهیز آن به توربوشارژ بود که اس سون در میان طرفداران بسرعت جا باز کرد.

402.3 کیلومتر بر ساعت
6- کوئنیگسِگ سی سی آر Koenigsegg CCR

خودروهای پرسرعت جهان

در اینجا با یک مشکلی مواجه هستیم و آن، این است که خودروسازی سوئدی کوئنیگسِگ 2 مدل ماشین با نام ها و مشخصات مشابه تولید و عرضه کرده است: سی سی آر (CCR) و سی سی ایکس (CCX) کوئنیگسِگ سی سی آر با سرعت 403.5 کیلومتر در ساعت زمانی در ردیف اول جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان قرار داشت. وبگاه کمپانی کوئنیگسگ در آن زمان اعلام کرد که سی سی آر موفق به ثبت رکورد گینس شده است. این کمپانی تا آن زمان فقط ۱۴ دستگاه از سی سی آر را تولید و عرضه کرده بود.

این در حالی است که اکنون ثبت چنین رکوردی در کتاب رکوردهای گینس مستلزم تولید حداقل ۳۰ دستگاه از یک مدل مشخص است. کمپانی کوئنیگسگ تولید سی سی آر را در سال ۲۰۰۶ متوقف و از مدل جدید سی سی ایکس رونمایی کرد. سی سی ایکس به گونه ای طراحی شده بود که با استانداردهای ایالات متحده در زمینه امنیت و انتشار گازهای گلخانه ای هماهنگ باشد. بالاترین سرعت سی سی ایکس در حدود 349.3 کیلومتر در ساعت گزارش شد و این کمپانی در طول 5 سال فقط ۱۴ دستگاه از این مدل را تولید و عرضه کرد. تعداد محدود این مدل راهیابی آن را به کتاب رکوردهای گینس بحث برانگیز می کند.

413.6 کیلومتر بر ساعت
5- ناین.اف.اف.جی. تی .ناین ـ آر 9ffGT9-R

خودروهای پرسرعت جهان

جی. تی. ناین ـ آر متعلق به خانواده پورشه آلمانی ناین.اف .اف است که فقط ۲۰ دستگاه از آن تولید و عرضه شده است. شمار محدود این مدل کافی بود تا نشان دهد سازندگان آن به دنبال ثبت رسمی جی .تی .ناین در کتاب رکوردهای گینس نیستند. عده ای بر این باورند که این خودرو نیازی به ثبت رکوردهای رسمی ندارد؛ زیرا برتری آن نسبت به رقیبان کاملا مشهود است! جی .تی .ناین ـ آر یک مدل جدید از پورشه ۹۱۱ و مجهز به موتور بوکسور 4 لیتری 6 سیلندر با قدرت ۱۱۲۰ اسب بخار است. ناین.اف. اف جی .تی.ناین ـ آر یکی از اولین خودروهای مسابقه ای بود که مجوز قانونی تردد در خیابان های شهری را کسب کرد و از مرز سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت گذشت. گزارشات نشان می دهد جی. تی.ناین ـ آر از این سرعت نیز کمی فراتر رفته است. متأسفانه این قدرت نمایی عظیم به خوش اقبالی ختم نشد. ناین.اف.اف در اواخر سال ۲۰۱۳ ورشکست و مسیر پیشرفت آن در تولید غول هایی از این قبیل متوقف شد.

413.6 کیلومتر بر ساعت
4- اس اس سی آلتیمت آئرو SSC Ultimate Aero

خودروهای پرسرعت جهان

آلتیمت آئرو که برای مدتی صدرنشین جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان بود، متعلق به کمپانی اس اس سی واقع در واشنگتن در آمریکای شمالی است که پیشتر با عنوان شلبی سوپرکارز (ShelbySupercars ) شناخته می شد. سازندگان آلتیمت آئرو روی تجهیزات الکترونیکی از قبیل کنترل کشش و ترمز ضدقفل چندان مانور ندادند و تمرکز خود را صرفا به مقوله سرعت محدود کردند. آلتیمت آئرو که در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از پرسرعت ترین خودروهای جهان معرفی شد، مجهز به موتور 8 سیلندر V شکل است و بیشینه سرعت آن 413.6 کیلومتر در ساعت گزارش شده است. بیشینه سرعت ناین.اف.اف.جی.تی.ناین ـ آر نیز دقیقا رقم مشابهی است، با این تفاوت که آلتیمت آئرو در زمانی به کوتاهی 2.7 ثانیه از شتاب صفر به شتاب 96.6 کیلومتر در ساعت می رسد.

418.4 کیلومتر بر ساعت
3- کوئنیگسِگ آگرا آر Koenigsegg Agera R

خودروهای پرسرعت جهان

کوئنیگسگ آگرا اس متعلق به کمپانی خودروسازی سوئدی است که پیشتر نیز به یکی دیگر از خودروهای ساخت این کمپانی یعنی همان سی سی آر اشاره شد. به نظر می رسد آگرا اس در جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان از سی سی آر جلوتر باشد. کمپانی کوئنیگسگ حداکثر سرعت آگرا اس را 439.4 گزارش کرده است. این مدل مجهز به موتور 5 لیتری 8 سیلندر V شکل دوتوربوشارژ است. به لحاظ امکانات موتور آگرا اس در مقایسه با سایر رقیبان ضعیف تر است، اما وزن سبک آن را نمی توان نادیده گرفت. کمپانی کوئنیگسگ در فاصله میان سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱، 4 بار موفق به ثبت رکورد در کتاب رکوردهای گینس شد. مدل آگرا آر این کمپانی رکورد بوگاتی ویرون سوپر اسپرت را در سال ۲۰۱۱ شکست، اما در فهرست مهم ترین ماشین های پرسرعت جهان قرار نگرفت. آگرا اس ظرف مدت کوتاهی از شتاب صفر به شتاب ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد و قادر است فقط در عرض 21.19 ثانیه بار دیگر به شتاب صفر برگردد. این در حالی است که رقم فوق در ویرون سوپر اسپرت 25.3 ثانیه گزارش شده است. کوئینگسگ آگرا آر پرسرعت ترین ماشین جهان نیست، اما صاحبان آن به طور حتم از شتاب گیری و قابلیت ترمز آن لذت خواهند برد.

431.3 کیلومتر بر ساعت
2- بوگاتی ویرون سوپر اسپرت Bugatti Veyron Super Sport

خودروهای پرسرعت جهان

دوستداران بوگاتی به طور حتم از این که این غول قدرتمند در رده دوم قرار گرفته دلگیر خواهند شد. ماجرا از این قرار است که بوگاتی ویرون در سال ۲۰۰۵ موفق شد رکورد کوئنیگسگ سی سی آر را که فقط چند ماه پیشتر ثبت شده بود بشکند، اما رکورد جدید بوگاتی در کتاب رکودهای گینس ثبت نشد تا این که در سال ۲۰۱۰ با بیشینه سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت در صدر جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان قرار گرفت.

اندکی بعد مقامات گینس متوجه شدند که کمپانی بوگاتی محدودکننده سرعت کار گذاشته شده در این خودرو را غیرفعال کرده است؛ موضوعی که نقض قوانین گینس بود و در نتیجه این خودرو از صدر جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان حذف شد. در نهایت مقامات گینس دریافتند که کارکرد یا عدم کارکرد محدودکننده سرعت تغییری در قابلیت های مکانیکی بوگاتی ویرون سوپر اسپرت ایجاد نمی کند. به این ترتیب، بوگاتی ویرون سوپر اسپرت بار دیگر به صدر جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان بازگشت.

434.5 کیلومتر بر ساعت
1- هنسی ونوم جی.تی Hennessey Venom GT

خودروهای پرسرعت جهان

کمپانی هنسی واقع در ایالت تگزاس آمریکا از قطعات ساخت کمپانی های دیگر برای ساخت و تولید ونوم جی.تی بهره گرفته است. همان طور که پیشتر گفته شد ثبت رکورد در کتاب رکوردهای گینس مستلزم تولید حداقل ۳۰ دستگاه از یک مدل مشخص است. این در حالی است که این کمپانی هنوز به این مرز تولید دست نیافته و قصد دارد فقط ۲۹ نسخه از آن را تولید و عرضه کند. از این رو، به نظر نمی رسد ونوم جی.تی که قرار است در تعداد محدود بر پایه بدنه لوتوس اگزیج (Lotus Exige) و با موتور 7 لیتری Z06 کوروت (Corvette) مجهز به 2 توربوشارژ ساخته و عرضه شود موفق به ثبت رکورد در کتاب رکوردهای گینس شود. هنسی ونوم جی.تی در 26 بهمن 1391 به طور غیررسمی رکورد بوگاتی ویرون سوپراسپرت را شکست. این خودرو در پیست ناسا آزمایش شد، اما ناسا فقط با یک دور آزمایش سرعت ونوم جی.تی در پیست خود موافقت کرد و از آنجا که ثبت رکورد در کتاب رکوردهای گینس مستلزم آزمایش سرعت چندباره است این خودرو موفق به ثبت رکورد رسمی نشد.
اخبار گوناگون - جام جم آنلاین

Akbar Balinparast بازدید : 169 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
رئیس کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد از وجود 18 نماد شیطان‌پرستی در مشهد و حقوق 10 میلیونی شهردار این شهر خبر داد.

 حجت‌الاسلام علی‌اصغر لطفی در نشست خبری اظهار کرد: برخی سازمان‌ها تخلفات گسترده‌ای را در شهر انجام داد‌ه‌اند، ارشاد در بهترین موقعیت پارک ملت ساختمانی احداث کرده که به هیچ وجه قانونی نیست، همچنین در پارک کوهسنگی مشهد حدود 18 نماد شیطان پرستی وجود دارد.


رئیس کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: هتل هفت ستاره 36 طبقه بر روی کوه نیز از دیگر تخلفات شهری مشهد است که با ورود رهبری مشکل حل شد.


لطفی با بیان اینکه هم‌اکنون حقوق مصوب شهردار توسط وزارت کشور 3 میلیون و 500 هزار تومان است، گفت: در این موضوع میان برخی افراد در شورای شهر اختلافاتی وجود دارد به گونه‌ای که حقوق مصوب ایشان 3 میلیون و 500 هزار تومان بوده اما دریافتی از شهرداری حدود 10 میلیون تومان در ماه است.

 

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

Akbar Balinparast بازدید : 151 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
مدیرکل ثبت احوال استان تهران ضمن اعلام اسامی پرطرفدار برای نوزادان دختر و پسر تهرانی، گفت: کمیته نامگذاری هر ماه در سازمان تشکیل می شود.

محمد مهدی اعلایی در گفت‌وگو با مهر افزود: براساس آخرین اطلاعات پایگاه ثبت احوال تهران ۵اسم پر طرفدار پسران در تهران به ترتیب امیر علی، محمد طه، امیرحسین، امیرعباس و علی است .

وی به اسامی دختران نیز اشاره کرد و گفت: فاطمه، زهرا، نازنین زهرا ، یسنی و باران نیز ۵ اسمی است که بیشترین فراوانی را درمیان اسامی دختران در استان تهران به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران به کمیته نامگذاری اشاره کرد و افزود: این کمیته ماهانه یک بار با حضور کارشناسان و زبان شناسان فارسی و عربی و همچنین کارشناسان سازمان ثبت احوال برگزار می شود و اسامی که برای اولین بار طی این مدت از سوی خانواده ها پیشنهاد شده ، در کمیته مطرح و برای آنها تصمیم گیری می شود.

اعلایی تاکید کرد: اسامی که در کمیته مطرح می شود در بانک نام ثبت احوال وجود ندارد به همین دلیل بر روی معنا، ریشه و ...آن بحث و بررسی کارشناسی می شود.

وی با اشاره به اینکه کمتر از یک یا دو درصد اسامی درخواستی خانواده ها که در کمیته مطرح می شود مورد تایید قرار نمی گیرد گفت: نامها بیشتر به دلیل معنا و یا استفاده از لغت غیر ایرانی و ریشه نادرست حذف می شوند.

به گفته اعلایی، بیش از ۵ هزار نام ایرانی در بانک نام سازمان ثبت احوال وجود دارد.

اخبار اجتماعی - مهر

 

Akbar Balinparast بازدید : 156 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
اینجا طبقه ششم بازار موبایل علاءالدین است. پنج ماه پس از پلمب. راه پله‌برقی در انتها می‌رسد به ایرانیتی که مسیر رسیدن به طبقه هفتم؛ طبقه دردسرساز را مسدود کرده و برچسب‌های زردرنگ پلمب روی در واحدهای تجاری هنوز خودنمایی می‌کنند.

«حاج علاءالدین یه‌دونه‌س»: این را می‌گوید و جواب مشتری‌هایش را می‌دهد. تلفنی شماره کارت بانک را می‌گوید و بعد تأکید می‌کند که «٩٩‌درصد شهرداری مقصر است. فقط با زندگی یک عده جوان بازی کردند.

 

همه را آواره کردند، الان هم که رأی دارد برمی‌گردد. در هیچ جای تهران نمی‌شود آجر روی آجر بگذارید و شهرداری کاری نداشته باشد، حالا چطور می‌شود در مرکز تهران در مرکزی تجاری، دوهزار متر تجاری بدون مجوز ساخته شده باشد و شهرداری نفهمیده باشد؟ حاجی تمام مجوزها را گرفته بود. اسنادش هم هست.» اینها صحبت‌های یکی از کاسبان متضرر در جریان تخریب و پلمب طبقه هفتم بازار موبایل است.

اینجا طبقه ششم بازار موبایل علاءالدین است. پنج ماه پس از پلمب. راه پله‌برقی در انتها می‌رسد به ایرانیتی که مسیر رسیدن به طبقه هفتم؛ طبقه دردسرساز را مسدود کرده و برچسب‌های زردرنگ پلمب روی در واحدهای تجاری هنوز خودنمایی می‌کنند.

چندی‌پیش تندگویان، نایب‌رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شهرداری، از توقف تخریب پاساژ علاءالدین خبر داده بود و حالا حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری، درخصوص آخرین وضعیت پرونده علاءالدین، گفته: کارهای کارشناسی در این پرونده رو به اتمام است و به‌زودی رأی نهایی صادر می‌شود.

وی درخصوص توقف تخریب طبقه هفتم مجتمع علاءالدین که این روزها به‌عنوان یکی از اخبار مهم در مطبوعات منتشر شده است گفته: «این روال قانونی رسیدگی به پرونده‌های مطرح‌شده در دیوان عدالت اداری است. در این پرونده از آنجایی که طرف پرونده تقاضای صدور دستور موقت کرده‌ بود، فعلا کار تخریب متوقف شده است، اما پس از صدور رأی، شاهد اجرای آن خواهیم بود.»

حالا اینکه رأی چه باشد، مشخص نیست. پنج ماه پیش روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها نوشتند شاخ غول علاءالدین شکست. در میانه دعوای شهرداری و علاءالدین، صاحب پاساژ، ١١٠واحد طبقه ‌هفتم پاساژ علاءالدین شامگاه پنجشنبه پلمب شد. ١١٠واحدی که به گفته کسبه، مالک بدون هیچ سندی به آنها فروخته بود. ‌رضا علاءالدین، مالک این پاساژ، از ابتدای سال ٩٣ فروش ١١٠ واحد طبقه هفتم را شروع می‌کند. واحد‌ها از ٨٠٠ میلیون تا یک‌میلیارد‌و‌٣٠٠میلیون تومان به‌صورت اقساط واگذار شد. کسبه می‌گویند هنگام خرید، مالک نامه‌ای را به آنها نشان داده که می‌گوید با شهردار منطقه برای ساخت این واحد توافق کرده است.

در آن روزها کاسب‌ها که یک‌شبه دارایی‌شان را از دست داده بودند، از ظلم‌هایی می‌گفتند که در پاساژ به آنها روا داشته می‌شود، از شارژ پنج میلیون تومانی تا خرید بدون سند و مدرک واحدهای پلمب‌شده، اما این روزها آنها حرف‌های دیگری می‌زنند، دیگر کسی لب به گله و شکایت از حاجی باز نمی‌کند، گویا حاجی همه را راضی کرده است.

طبقه به طبقه بازار موبایل را که بالا می‌آیی، بافت پاساژ عوض می‌شود. در طبقات بالا خبری از مغازه‌های در‌دار نیست. واحدها با یک میز از فضای پاساژ جدا می‌شوند. در هر واحد چند کاسب مشغول کاراند. این طرف و آن طرف، خریداران و فروشنده‌ها در فضای پاساژ سیگار می‌کشند،

فروشنده‌های دوره‌گرد لیموناد و غذا به دست مشتری‌ها می‌دهند و در هر ساعت از روز اینجا می‌توان ازدحام جمعیت و خریداران را دید. رد کاسبان متضرر را می‌توان به‌راحتی در پاساژ پیدا کرد. یکی از آنها مرد میان‌سالی است که در واحد دومتری مشغول کاسبی است و سرش حسابی شلوغ است. می‌گوید: «حاجی همه را راضی کرد. یک عده پول گرفتند، یک‌سری هم مغازه و عمده‌فروش‌ها هم انبار و ما از روز اول هم گفتیم از صاحب ملک هیچ شکایتی نداریم. ما چون جزء مقربین درگاه بودیم، مغازه گرفتیم.

 

بعد هم ما این مغازه‌ها را قسطی خریدیم، خدایی کاری نداریم؛ طوری که ما خریدیم، هیچ‌جا به ما مغازه نمی‌دادند. سر قضیه پلمب و تخریب ضرر زیادی کردیم؛ هزینه دکور و کاسبی که تا عید خوابیده بود. ٩٠ تا مغازه طبقه بالا بود و طبعا هیچ کسی مانند علاءالدین، نمی‌توانست یک‌شبه به همه کاسبان بالا جا بدهد. ما خودمان از عید اینجا مستقر شدیم. دو، سه‌ماه طول کشید. همه ضرر کردند؛ چه علاءالدین، چه ما. یک عده هم هنوز هیچ چیز نگرفتند؛ نه پول و نه مغازه. این‌قدر به حاجی اعتماد داشتند که منتظر رأی دیوان‌اند».

فروشنده دوم مرد مسنی است، موهای جلوی سرش ریخته، با چند جوان در یک فضای شش متری مشغول کاسبی است. می‌گوید: «حاجی گفت یا پولتان را بگیرید یا صبر کنید به شما مغازه می‌دهم. ما پولمان را گرفتیم و آمدیم اینجا، بعد هم دیوان رأی به توقف تخریب داده و نه فک پلمب. ما می‌توانستیم پولمان را بگیریم یا صبر کنیم ببینیم تکلیف چه می‌شود».

می‌پرسم: «چقدر پول گرفتید؟ چقدر در مجموع پرداخت کرده بودید؟» جواب می‌دهد: «این را که نمی‌گویم. اینها قراردادی است. تو روزنامه که نباید مبلغ‌ها را بنویسید، مابین فروشنده و خریدار توافق می‌شود». «اما گفته می‌شود بین ٧٠٠ تا یک میلیارد و یک‌میلیارد و ٢٠٠ به اقساط خریده‌اید؟» «حتما همان است؛ دیگر بعضی‌ها قسطی خریدند، برخی نقدی». می‌پرسم چقدر ضرر کردید؟ می‌گوید: «هیچی». در حال رفتنم که مرد جوان کناردستی‌اش می‌گوید: «ما زرنگیم، ضرر نمی‌کنیم».


فروشنده بعدی مرد جوان فربه‌ای است که با سه فروشنده دیگر، یک خانم و دو آقا، مشغول به کار است. می‌گوید: «ما پولمان را نگرفتیم، منتظر ماندیم مغازه‌مان را پس بگیریم». می‌پرسم: چقدر پول پرداخت کرده بودید؟ به تأکید می‌گوید: سه تومن؛ سه میلیارد تومن. شش‌ماهه پولمان خوابیده، البته همین صاحب پاساژ گفت بیایید پولتان را بگیرید اما ما نگرفتیم. من سه واحد داشتم و منتظرم مغازه‌ام را پس بگیرم. هیچ‌کس از کاسبان شکایت نکردند. شکایت ندارد».

در این ٦ ماه چه کار کردید؟
«یک مغازه بهمان دادند تا ببینیم تکلیف چه می‌شود. ٩٠ تا مغازه بالاست و فقط شش، هفت نفر مثل ما پولشان را نگرفتند، مابقی پولشان را گرفتند. هیچ‌کس هیچ‌چیز نمی‌داند. منتظریم.»


خیلی‌ها حرف نمی‌زنند و تنها می‌گویند: «ما هیچ‌چیز نمی‌دانیم، منتظریم.» مردی میانسال می‌آید جلو و کارتش را نشان می‌دهد. خودش را بازرس معرفی می‌کند و می‌گوید: «اینجا همه دروغ می‌گویند، حرف‌هایشان را ١٨٠ درجه بچرخانید تا راست شود».مرد قدبلند موجوگندمی در حال عبوری را نشان می‌دهند که این هم جزء فروشندگان طبقه هفتم بوده. می‌گوید: «منتظریم برویم بالا، شما این‌طور باید بنویسید. منتظریم برویم بالا تا کار ادامه داشته باشد. من یک واحد دارم. برادرم هم یک واحد داشت. حاجی مفت به ما داده بود، قیمتش خیلی عالی بود. الان با این قیمت‌ها جایی به کسی مغازه نمی‌دهند».

می‌پرسم: در این شش ماه چه کار کردید؟ «حاج‌آقا نصف پول‌های برخی را داده، بعضی‌ها کامل گرفته‌اند و به بعضی‌ها مغازه داده، به عمده‌فروش‌ها انبار داده. یک‌جوری با همه کنار آمده‌اند. ما خودمان نصف پولمان را گرفتیم و نصف یک مغازه را. به نظر من شهرداری زور می‌گوید. اینها فکر می‌کنند شهر مال خودشان است، حیاط‌خلوتشان است. ٣٠٠، ٤٠٠ تا خانواده ضرر کردیم، از کاسبی و زندگی افتادیم. شب بخوابی، صبح پاشی، خانه‌ات را پلمب یا تخریب کنند، چه حالی می‌شوی؟ چه نامزدی‌ها و ازدواج‌هایی سر این قضیه به‌هم خورده، چون هیچ پشتیبانی نداشتیم. بعضی‌ها خانه پدری‌شان را فروختند و این مغازه‌ها را خریدند و مانده‌اند بلاتکلیف».

کاسب جوان دیگری که در همان‌جا مشغول کار است، می‌گوید: «من یک مغازه بالا خریدم. صبح آمدیم نصفه‌شب گفتند می‌خواهند خراب کنند. بعد هم این حاج‌آقایی که خریدند، جواز داشته، ایرادی از جانب ایشان نبوده که بگوییم خسارت ما را بده. الان هم با گرفتاری داریم اینجا کاسبی می‌کنیم؛ گوشه مغازه دوستمان. اصلا مسئله پول نیست، خیلی‌ها که پولشان را گرفتند، بقیه هم بخواهند پولشان را می‌گیرند».

اخبار اجتماعی - روزنامه شرق

 

Akbar Balinparast بازدید : 146 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
آمار ازدواج رو به کاهش و آمار طلاق رو به افزایش دارد. احمد تویسرکانی –رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور- چند روز پیش اعلام کرد "آمار ازدواج در سال 93 با 6 درصد کاهش همراه بوده، درحالی‌که آمار طلاق در همین سال افزایشی 2.9 درصدی داشته است." بنابر گفته تویسرکانی تعداد 712 هزار و 875 ازدواج و 163 هزار و 228 طلاق در سال گذشته رخ دادند که موجب نگرانی است.

تهران در صدر!
به گزارش فرارو، این آمار در شهرهای مختلف کشور متفاوت‌اند. این تفاوت به اعتقاد کارشناسان به بافت‌های اجتماعی و فرهنگی شهرهای مختلف بازمی‌گردند. در این میان نقش تهران، مانند سال‌های گذشته، در درصد طلاق، پر رنگ‌تر است. پیش از این سیاوش شهریور –مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران- گفته بود که طلاق در ایران، تنها در 9 ماهه اول سال 93، 20درصد افزایش داشته است. همچنین آمار ازدواج نیز در همین روند، با کاهشی چشمگیر روبرو بوده است. طبق آمار مرکز آمار در سال 90، بیشترین آمار ازدواج به ترتیب به استان‌های اردبیل و خراسان شمالی بازمی‌گردد و کم‌ترین آمار ازدواج در استان تهران است. در این میان، آنچه اهمیت دارد، روند سریع تغییرات در ازدواج و طلاق همه شهرهای کشور است.

 

بنابر آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن در دی‌ماه 1393
چند درصد از زنان و مردان در سن ازدواج تاکنون ازدواج نکرده‌اند؟

جنسیت

روستا

شهر

زن

30.5 درصد

30 درصد

مرد

38.6 درصد

37.8 درصد

 
آمار طلاق و ازدواج در سال‌های 90، 91، 92 و 93

آمار طلاق

آمار ازدواج

سال

142,841

874,792

1390

151,420

791,656

1391

155,369

774,513

1392

163,228

712,875

1393

 

به طور کلی و در کل کشور، روزانه 434 طلاق در کشور رخ می‌دهد؛ یعنی چیزی حدود 18 طلاق در هر ساعت! این آمار، این روزها بدل به موضوع نگران‌کننده‌ای شده است، تا جایی که از آن یک خطر بی سابقه نام می‌برند. بیکاری و مشکلات اقتصادی، مسائل فرهنگی، تغییر در سبک زندگی، افزایش استفاده از رسانه‌های جمعی و ارتباطی، تفکیک جنسیتی و... بخشی از دلایلی است که در پی چرایی کاهش ازدواج و افزایش طلاق آورده می شود.

چرا کاهش ازدواج و افزایش طلاق؟
بهمن 1393، روزبه کردونی –مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی- از تاثیر معنادار شبکه‌های اجتماعی مجازی بر روی خانواده و طلاق سخن گفت. که با توجه به عوامل مختلف و پیچیدگی مسائل اجتماعی در ایرن در نوع خود اظهار نظر جنجالی و سطحی بود. در ابتدای سال جاری محمود گلزاری –معاون ساماندهی امور  جوانان وزارت ورزش و جوانان- تفکیک جنسیتی را بر کاهش ازدواج در جامعه موثر خواند. بیکاری و مسائل اقتصادی نیز از دلایلی بودند که همواره از سمت مسئولان و برنامه‌ریزان به آن اشاره شده است. همچنین راه‌اندازی سایت‌های همسریابی و اجباری‌کردن مشاوره‌های قبل از ازدواج از راه‌کارهایی بوده‌اند که مسئولین به آن‌ها تاکید کرده‌اند.

جامعه‌شناسان و کارشناسان اجتماعی اما تلاش کرده‌اند تا فراتر از آمار و دلایلی این‌چنینی حرکت کنند. دکتر حمیدرضا جلائی‌پور –جامعه‌شناس و استاد دانشگاه تهران- معتقد است "آمارها و هشدارها نسبت به بحران در خانواده ایرانی به معنای فروپاشی و وضعیت وخیم آن نیست و ارائه این آمارها از سمت مسئولین و برنامه‌ریزان بدون پژوهش‌های دقیق صورت می‌گیرد. وضعیت طلاق و ازدواج در جامعه ما باید مورد واکاوی‌های عمیق‌تری قرار بگیرند... ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که افراد آن برای ازدواج آماده نشده‌اند، بنابراین در چنین شرایطی باید شاهد رشد طلاق در جامعه نیز باشیم." به گفته جلائی‌پور" یکی از عوامل طلاق در نپخته‌بودن ازدواج‌ها نهفته است".

دکتر عالیه شکربیگی –جامعه‌شناس و عضو گروه خانواده انجمن جامعه‌شناسی ایران- نیز دلایل مختلفی را برای افزایش آمار طلاق در جامعه برمی‌شمرد؛ تعجیل در ازدواج قبل از شناخت دقیق زوجین از یکدیگر، ترویج فضای نادرستی و بی‌اعتمادی در جامعه، تشویق و ترغیب زودهنگام و ناکارا برای ازدواج، تحمیل هزینه‌های اقتصادیِ غیرقابل پیش‌بینی برای زوجین و... از عواملی است که این جامعه‌شناس به آن‌ها توجه کرده است.

دکتر سعید معیدفر جامعه‌شناس معتقد است "یکی از دلایل کاهش ازدواج و همچنین شکل‌گیری ازدواج‌های نادرست، نبود فضاها و عرصه‌های عمومی برای آشنایی عمیق زوج‌ها با یکدیگر است."

رشته گم شده
اما متخصصان اجتماعی اعتقاد دارند که موضوعی مهمی در پشتِ پرده آمار طلاق‌ها و ازدواج‌ها نهفته است، که کمتر کسی به آن اشاره می‌کند. آن موضوع تفکیک طلاق‌های طبیعی و بیمارگونه از یکدیگر است. دکتر معیدفر، یکی از متخصصانی است در گفتگو با فرارو تصریح کرده "طلاق را باید به دو وجه طبیعی و غیرطبیعی تقسیم کنیم و بدانیم که جلوی طلاق طبیعی را نباید بگیریم. اما ما باید بیش از همه به بعد آسیب‌گونه طلاق که در بعد غیرطبیعی آن نهفته است، توجه کنیم. این بعد از طلاق، حاصل شرایط نامناسب جامعه است؛ شرایطی مانند فقر، تورم، بیکاری، عدم شناخت دو جنس از یکدیگر و غیره. شرایطی که می‌تواند به نظام خانواده آسیب وارد کند."  معیدفر معتقد است هرچند که این بعد از طلاق نیازمند پیشگیری است، اما ما باید بتوانیم در بخش‌ زیادی، طلاق را به عنوان راه‌حلی که منجر به بهبود شرایط خانواده می‌شود –مانند کشورهای غربی- بپذیریم. این استاد دانشگاه همچنین سخت بودن جدایی‌ها در ایران را یکی از دلایل خیانت‌های زناشویی می‌داند.

دکتر باقرساروخانی –استاد دانشگاه تهران و جامعه‌شناس- در همین رابطه و در واکاوی مسائل ازدواج و طلاق در جامعه می‌گوید" میزان طلاق کم، لزوما نشانه سلامت آن جامعه نیست. برای مثال در زمان قاجار میزان طلاق و جدایی خیلی پایین بود، چرا که زنان به «شروع زندگی با لباس سفید و پایان زندگی با کفن سفید» باور داشتند. در نتیجه افراد خود را مجبور به تحمل زندگی مشترک می‌کردند.

باقر ساروخانی همچنین در تحلیل موضوع طلاق و ازدواج در ایران، جامعه پراگماتیست (یا عملگرا) را معرفی می‌کند و می‌گوید: «جامعه پراگماتیست، جامعه‌ای است که در آن انسان به تعریف تازه‌ای از زندگی رسیده است. در این جامعه افراد بر این باورند که زندگی بازگشت‌پذیر و تکرارپذیر نیست و باید از آن استفاده کرد و لذت برد، در نتیجه هنگامی که الزامی به ماندن در یک خانواده وجود ندارد، فرد باید خانواده خود را تغییر دهد تا به خانواده‌ای برسد که نیازهایش در آن به طور کامل ارضا شود.»

 

اخبار اجتماعی - فرارو

 

Akbar Balinparast بازدید : 121 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
یک پناهنده کره شمالی مدعی شد، رهبر این کشور دستور داده تا عمه‌اش را مسموم کنند و به قتل برسانند.

به گزارش سی‌ان‌ان، "آقای پارک" که نام حقیقی‌اش این نیست و از پناهندگان کره شمالی به سئول محسوب می‌شود، مدعی شد که کیم جونگ اون، رهبر جوان کره پس از آنکه شوهر عمه خود را اعدام کرد دستور داد تا عمه‌اش را نیز مسموم کنند.

وی گفت: در پنجم یا ششم سال گذشته میلادی کیم جونگ اون دستور داد تا "کیم کیونگ هویی"، عمه خودش را بکشند.
 
تنها واحد حفاظت شخصی کیم جونگ اون از این مساله اطلاع داشت و حالا مقام‌های ارشد دولت پیونگ یانگ این مساله را می‌دانند. این مرد ادامه داد، کیم جونگ اون می‌خواست عمه‌اش را که مدت‌ها بود از شرایطش شکایت می‌کرد پس از آنکه همسرش را کشتند، ساکت کند.
 
"جانگ سونگ تائک"، شوهر عمه رهبر جوان کره شمالی در دسامبر 2013 کشته شد. از زمانی که عمه رهبر کره شمالی در دسامبر 2013 از انظار عمومی ناپدید شد، سرنوشت وی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. عمه و شوهر عمه رهبر جوان کره شمالی در سال‌های نخست رهبری وی پس از مرگ کیم جونگ ایل، به وی مشورت می‌دادند.
 
به گفته یکی از مقام‌های کره شمالی علت اصلی آغاز درگیری‌ها میان شوهر عمه و رهبر جوان کره شمالی این بود که کیم جونگ اون می‌خواست تا یک مکان برای اسکی و یک پارک آبی به شیوه‌ای که در سوئیس دیده بود ایجاد کند اما شوهر عمه می‌گفت ابتدا باید اوضاع اقتصادی را بهبود بخشید.
 
همین امر باعث شد تا شوهر عمه کیم جونگ اون در عرض کمتر از یک هفته دستگیر، محاکمه و اعدام شود. او را در ملاء عام اعدام نکردند بلکه در یک اتاق مخفی این کار را انجام دادند.

کیم جونگ اون مدعی شد شوهر عمه‌اش علیه منافع کشور اقدام می‌کرده و تلاش داشته تا دولت پیونگ یانگ را سرنگون کند. بیشتر مطالبی که این مرد پناهنده گفته را نمی‌توان تایید کرد چون کره شمالی کشوری منزوی و کاملا بسته است.

 

اخبار بین الملل - ایسنا

Akbar Balinparast بازدید : 180 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
صنعت محصولات لبنی با وجود بیش از 1100 تولیدکننده اصلی و مجوزدار در کنار تولیدکنندگان ناشناس و بی‌مجوز، بزرگ‌ترین صنعت رقابتی در کشور است.

«طبق آنچه وزارت جهادکشاورزی اعلام می‌کند، سالانه 2.8 میلیون تن شیر در کشور تولید می‌شود که به‌صورت خام و فرآورده وارد بازار می‌شود و با میانگین قیمت سه هزار تومان در هر کیلو، حدود 25هزار میلیارد تومان میزان اندازه بازار محولات لبنی در کشور است. » رضا باکری، دبیر انجمن لبنیات کشور به این شکل از اندازه بازاری به نام لبنیات رونمایی کرد که در سبد مصرفی شهروندان جایگاه ویژه ای دارد. کالایی که در چند سال گذشته با خبرسازی های پی در پی همواره در کانون توجه بوده است.

این خبرسازی در شرایطی صورت می گیرد که بنا به گفته رضا باکری، دبیر انجمن لبنیات کشور  اطلاعات ثبت شده و دقیقی از میزان فروش محصولات لبنی در کشور موجود نیست:« اطلاعات دقیقی از میران فروش محصولات لبنی نداریم. در حال حاضر میزان عرضه و تقاضا نیز متناسب نیست و تقاضای بازار 10 درصد پایین‌تر از عرضه است. »

باکری ضمن بیان این مطلب که مازاد تولید شیر تبدیل به شیر خشک می‌شود، عنوان کرد: «در کنار بازار داخلی، بازار صادرات محصولات لبنی نیز دایر است و 5درصد از تولید در بخش صادرات استفاده می‌شود. »

سونامی پالم، بلای جان لبنیات کشور
باکری در بخش لبنیات کشور درباره میزان کشش بازار محصولات لبنی گفت: «با قدرت خرید فعلی که مردم دارند، تحرک آن‌چنانی در بازار محصولات لبنی دیده نمی‌شود. »

او درباره تاثیر موج منفی ایجاد شده در زمان طرح وجود روغن پالم در محصولات لبنی بر اندازه بازار گفت: «این تاثیر موقتی بود؛ طی دو سه ماه نوساناتی ایجاد کرد، اما بعد از اینکه مردم متوجه شدند شیر و ماست و پنیر به عنوان عمده کالای مصرفی که 80 درصد مصرف را تشکیل می‌دهد، فاقد روغن پالم است، اندازه بازار به حد معمول بازگشت.»

دبیر انجمن لبنیات کشور افزود: «به دلیل نبود سیستم امارگیری دقیق در آن زمان، حدث و گمان بر این بود که به طور میانگین اتفاقات مربوط به پالم 7درصد افت برای بازار ایجاد کرده است؛ البته این آمار پایه مطالعات علمی ندارد و تنها برداشت سطحی از بازار بود.»

او درباره میزان ضرر تولیدکنندگان در بازه زمانی بحران پالم تصریح کرد: «همه شرکت‌ها به یک اندازه ضرر نکردند و آسیب ندیدند. شرکت‌هایی که بیشتر محصولاتشان کم چرب بود، کمتر آسیب دیدند، اما تولیدکنندگان محصولات پرچرب، افت فروش چشم‌گیری داشتند؛ البته در حال حاضر  فروش به حد نرمالی رسیده است.»

باکری درباره میزان اندازه مصرف شیر در بازار لبنیات کشور عنوان کرد: « درحال حاضر حدود 5.3 میلیون تن شیر به محصولات پاستوریزه تبدیل می‌شود و حدود 500هزار تن به صورت سنتی عمل‌آوری می‌شود و بخشی در همین حدود به صورت خود مصرفی روستایی و دام‌داری است و باقی فرآوری شده در کارخانه‌ها است. »

شیر در ایران، بی‌صاحب است
در این میان، حسین چمنی، کارشناس صنعت لبنیات و از فعالان این عرصه با اشاره به اینکه صنعت شیر متولی مشخصی ندارد و با این وجود رقابتی ترین صنعت کشور است، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «1100واحد تولیدی لبنیاتی دارای مجوز که محصولاتشان عرضه رسمی می‌شود، در کشور فعال هستند و روزانه حدود 5میلیون لیتر شیر در کشور تولید می‌شود.»

چمنی درباره علت بی‌اعتمادی مردم به صنعت شیر و تاثیر آن بر اندازه بازار افزود: «وجود پالم در شیر گناه صنعت شیر نبود. گناه عده‌ای بود که به پای همه نوشته شد. تعداد زیادی از واحد‌ها با مجوز محصول دارای پالم تولید می‌کردند و 460 مجوز برای استفاده از پالم در  8 محصول صادر شد.»

وی با اظهار تاسف از فضاسازی نامناسبی که در حال آسیب زدن به صنعت شیر است، عنوان کرد: «فضاسازی که در ماه‌های اخیر برای این صنعت شد، درست نبود. درادامه برنامه تخریبی برای شیر اندازه بازار تحت‌تاثیر قرار گرفت. مواردی مانند وجود وایتکس در محصولات لبنی هیچگاه تایید نشد.»

چرا لبنیات گران شد؟
این فعال بازار لبنیات با اشاره به تاثیر گران شدن شیر بر اندازه بازار گفت: « عواملی که باعث افزایش قیمت محصول می‌شود، در اختیار ما نیست. وقتی 92 درصد قیمت تمام شده محصولات توسط دولت و نهاد‌های خارج از چرخه تولید به این مجموعه تحمیل می‌شود، ما نمی‌توانیم در قیمت تاثیر خاصی داشته باشیم.»

چمنی متذکر شد: «70درصد نرخ شیرخام، 10 تا 12 درصد قیمت تمام شده مربوط به بسته‌بندی محصول است، 6درصد قیمت برای دستمزد می‌رود، 4درصد برای مصرف انرژی است و در نهایت، قیمت تمام شده را دولت تعیین می‌کند، اما همه نگاه‌ها متوجه ما بود. حتی همین قدر افزایش قیمت به معنای افزایش درآمد برای صنعت لبنیات نیست.»

چمنی با اشاره به مقاومت فعالان عرصه محصولات لبنی در مقابل افزایش نرخ شیر گفت: «افزایش قیمت به صنعت شیر تحمیل شد. در حال حاضر هم افزایش قیمت شیر خام را داریم که 15 درصد قیمت محصولات لبنی را بالا می‌برد و تحت‌تاثیر می‌گذارد و از طرف دیگر نیز تحت فشار هستیم که می‌گویند باید شیر را از دامدار کیلویی 1440 بخریم و 15 رصد هم افزایش نرخ دهیم و در این شرایط ما همچنان در شرایط فعلی هستیم و در آمدی نصیب صنعت شیر نمی شود. »

چمنی خاطرنشان کرد: «در مقابل افزایش نرخ شیر ما همچنان مخالفت کردیم و این مساله حتی باعث تغییر در رده‌های مدیریتی عرصه لبنیات شد، اما افزایش نرخ شیر با توجه به توان خرید مردم اندازه بازر را بار هم بیشتر از قبل تحت تاثیر می‌گذارد.» 

 

اخبار اقتصادی -  خبرآنلاین

Akbar Balinparast بازدید : 150 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
اسرائیل در حال آزمایش سلاحهای جدیدی در یمن است تا کارایی آن را برای حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران آزمایش کند.

خلیل العمری خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در صنعاء با اعلام این مطلب و با اشاره به شهادت دهها یمنی دیگر در حملات دیروز جنگنده‌های رژیم آل سعود به مناطق مختلف یمن گفت : جنگنده های سعودی- آمریکایی دیشب بر فراز صنعاء ‌پرواز می کردند و صدای انفجارهای شدید در حومه پایتخت شنیده می شد.

خبرنگار گفت: جنگنده‌ها دیروز پادگان دفاع ساحلی را در الحدیده بمباران کردند. فرودگاه الحدیده نیز شش بار هدف حملات هوایی قرار گرفت.

وی افزود: در حالی که یمن بر اساس آتش بسی که گفته می شود از سه‌شنبه آغاز خواهد شد برای پذیرش کمکها آماده می شود اما با حمله به فرودگاهها ، استفاده از این کمکها غیر ممکن خواهد شد و تنها از راه دریایی ممکن خواهد بود.

در تعز نیز به یک محله مسکونی حمله شد و بر اساس آمارهای اولیه 15 نفر شهید شدند. در صنعاء یک منطقه هدف قرار گفت و شش نفر از جمله چهار زن شهید شدند. یازده نفر نیز در حمله به آوارگان در نزدیکی صنعاء شهید شدند.

در استان جوف نیز یک خانه هدف قرار گرفت و یک زن و شوهر و پنج فرزندان آنان شهید شدند.
تعدادی از مناطق مرزی نیز با بمبهای خوشه ای هدف قرار گرفت.

وی درباره ماهیت سلاحهای ممنوعه به کار گرفته شده در جبل نقم در صنعاء گفت : انفجاری که در این منطقه از پایتخت صنعاء رخ داد شبیه انفجار در محله عطان در صنعاء بود که در آن حمله نیز از سلاحهای ممنوعه استفاده و بعدها مشخص شد اسرائیل این حمله را انجام داد تا سلاحهایی را که در سطح بین المللی ممنوع است آزمایش کند و به نتیجه برسد آیا نتیجه مورد نظر را در حمله به تأسیسات هسته ای ایران می دهد یا خیر؟ زیرا این سلاحها زمانی منفجر می شود که در عمق زمین فرو می رود در نتیجه در جبل نقم انفجار بسیار مهیبی رخ داد که به محله های مسکونی زیادی مشرف است.

خبرنگار گفت شبیه انفجاری را که در جبل نقم رخ داد فقط در فج عطان دیدم. به نظر می رسد این سلاح جدیدی است که در سطح بین المللی به کارگیری آن ممنوع است. خانه ها در فاصله چند کیلومتری نه از ترکشهای این انفجار بلکه از صدای مهیب آن آسیب دیده است.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1983
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 76
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 146
  • باردید دیروز : 102
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 146
  • بازدید ماه : 4,143
  • بازدید سال : 44,199
  • بازدید کلی : 675,577