loading...
oliv
Akbar Balinparast بازدید : 121 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
یک پناهنده کره شمالی مدعی شد، رهبر این کشور دستور داده تا عمه‌اش را مسموم کنند و به قتل برسانند.

به گزارش سی‌ان‌ان، "آقای پارک" که نام حقیقی‌اش این نیست و از پناهندگان کره شمالی به سئول محسوب می‌شود، مدعی شد که کیم جونگ اون، رهبر جوان کره پس از آنکه شوهر عمه خود را اعدام کرد دستور داد تا عمه‌اش را نیز مسموم کنند.

وی گفت: در پنجم یا ششم سال گذشته میلادی کیم جونگ اون دستور داد تا "کیم کیونگ هویی"، عمه خودش را بکشند.
 
تنها واحد حفاظت شخصی کیم جونگ اون از این مساله اطلاع داشت و حالا مقام‌های ارشد دولت پیونگ یانگ این مساله را می‌دانند. این مرد ادامه داد، کیم جونگ اون می‌خواست عمه‌اش را که مدت‌ها بود از شرایطش شکایت می‌کرد پس از آنکه همسرش را کشتند، ساکت کند.
 
"جانگ سونگ تائک"، شوهر عمه رهبر جوان کره شمالی در دسامبر 2013 کشته شد. از زمانی که عمه رهبر کره شمالی در دسامبر 2013 از انظار عمومی ناپدید شد، سرنوشت وی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. عمه و شوهر عمه رهبر جوان کره شمالی در سال‌های نخست رهبری وی پس از مرگ کیم جونگ ایل، به وی مشورت می‌دادند.
 
به گفته یکی از مقام‌های کره شمالی علت اصلی آغاز درگیری‌ها میان شوهر عمه و رهبر جوان کره شمالی این بود که کیم جونگ اون می‌خواست تا یک مکان برای اسکی و یک پارک آبی به شیوه‌ای که در سوئیس دیده بود ایجاد کند اما شوهر عمه می‌گفت ابتدا باید اوضاع اقتصادی را بهبود بخشید.
 
همین امر باعث شد تا شوهر عمه کیم جونگ اون در عرض کمتر از یک هفته دستگیر، محاکمه و اعدام شود. او را در ملاء عام اعدام نکردند بلکه در یک اتاق مخفی این کار را انجام دادند.

کیم جونگ اون مدعی شد شوهر عمه‌اش علیه منافع کشور اقدام می‌کرده و تلاش داشته تا دولت پیونگ یانگ را سرنگون کند. بیشتر مطالبی که این مرد پناهنده گفته را نمی‌توان تایید کرد چون کره شمالی کشوری منزوی و کاملا بسته است.

 

اخبار بین الملل - ایسنا

Akbar Balinparast بازدید : 133 دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
روزنامه تایمز فاش کرد که داعش در لیبی، در مقابل امان دادن به خانواده‌ها از آنان می خواهد یکی از دختران کم سن و سال خود را به جنگ جویان این گروه تروریستی بدهند.

به گزارش العالم، "بیل ترو" روز دوشنبه در گزارشی در روزنامه انگلیسی تایمز نوشت: عناصر داعش در شهر درنه در لیبی، دختران کم سن و سال را که برخی از آن ها فقط 12 سال سن دارند، وادار می کنند در برابر امان دادن به خانواده هایشان، با آن ها ازدواج کنند.

به گفتۀ پزشکانِ درنه در سال 2013، هر سه هفته یک دختر کم سن و سال ازدواج می کرد، اما در پی ورود عناصر خارجی به این شهر و اعلام بیعت با داعش، این آمار به 15 نفر در همان مدت افزایش یافت.

"اسماء سعید" فعال حقوق زن در لیبی که در خارج از درنه زندگی می کند، به روزنامه تایمز گفت: مشکلات در سال 2013 و زمانی شروع شد که داعش بر شهر مسلط شد و ارتش، پلیس و دادگاه شهر را خالی کردند.

اسماء سعید به طور مخفیانه در حال جمع آوری اطلاعاتی از پزشکان و فعالان حقوق بشری در درنه است. اطلاعاتی که تاکنون جمع آوری شده، حاکی از افزایش شدید آمار ازدواج دختران کم سن و سال، سقط جنین، مرگ جنین و افزایش بیماری های تناسلی است.

اسما سعید تاکید کرد، با توجه به این که اکثر مراکز بهداشتی در درنه تحت نظر مستقیم داعش است، امکان به دست آوردن اطلاعاتی کامل درباره این مسأله غیرممکن است.

وی افزود: خردسال ترین دختری که مجبور به ازدواج با عناصر داعش شده است، دختری 12 ساله است که به سبب تجاوزهای متوالی شوهرش، جنین خود را از دست داد و دچار آسیب هایی جدی شد، به طوری که دیگر قادر به بارداری نخواهد بود و اکنون دچار افسردگی مزمن شده است.

"عبدالرحمان" از فعالان حقوق بشر درنه نیز که نخواست نام کامل خود را فاش کند، خاطرنشان کرد: خانواده ها برای به در امان ماندن، یکی از دختران خود را به عقد اعضای داعش در می آورند. این مساله سبب می شود، این خانواده ها آزادانه در شهر تردد کنند و حتی برخی از آن ها خودروها و منازل زیبایی به دست می آورند.

 

اخبار بین الملل - العالم

 

Akbar Balinparast بازدید : 111 یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
یک عضو دفتر رسانه‌ای انصارالله یمن تاکید کرد که تمام گزینه‌ها برای پاسخ دادن به تجاوزگری عربستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، نصرالدین عامر، عضو دفتر رسانه‌ای جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفت: هدف قرار دادن صعده از سوی عربستان تازگی ندارد زیرا این کشور در سال 2009 نیز از انواع سلاح‌ها از جمله بمب‌های خوشه ای علیه صعده استفاده کرد اما نتوانست به اهدافش برسد و متحمل خسارت‌های گسترده‌ای شد.

وی با بیان این که صعده نمادی برای تمام یمنی‌هاست، تاکید کرد که تمامی گزینه‌ها برای دادن پاسخ به تجاوزگری عربستان مطرح است.

عضو دفتر رسانه‌ای جنبش انصارالله درباره آتش‌بس پنج روزه از طرف عربستان که از روز سه‌شنبه آغاز می شود، گفت: نوعی تناقض در سخنان مسئولان سعودی وجود دارد؛ به گونه ای که عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان آتش بس را اعلام کرد اما احمد العسیری، سخنگوی نیروهای ائتلاف سعودی از ادامه حملات به یمن و به ویژه صعده سخن به میان آورد.

عامر تصریح کرد: متجاوز احساس شکست می‌کند و شکست آن‌ها کاملا آشکار شده است. رژیم آل سعود در ابتدای تجاوزگری از حمایت ملت یمن و بازگرداندن مشروعیت ادعایی سخن می‌گفت اما اینک در برابر مقاومت و ایستادگی مردم یمن قرار گرفته است.

وی اقدام عربستان برای ممانعت از ارسال کمک های امدادی و بشردوستانه مجامع بین‌المللی برای مردم بی‌دفاع یمن را اقدامی شرم‌آور و مغایر با قوانین و مصوبات جهانی دانست و گفت: هواپیماهای سعودی برای جلوگیری از ارسال و انتقال کمک‌های جهانی فرودگاه ها را هدف قرار می دهند تا مردم یمن را در مضیقه قرار داده و در مقاومت آنان خدشه به وجود آورند اما با وجود تمامی مشکلات و موانع، سیاست مردم یمن در مقابل تجاوزگری و متجاوزان تغییر نخواهد کرد و مقاومت و ایستادگی ادامه می یابد.


 اخبار بین الملل -  ایسنا

Akbar Balinparast بازدید : 202 شنبه 19 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
امیدواریم که حوثی ها خیلی سریع حرف خود را منتشر کنند. علت اینکه آتش بس تا روز سه شنبه اجرا نخواهد شد همین است. علت این است که فرصت به وجود آید تا افراد این پیام را دریافت کنند تا آنهایی که پذیرفته اند فکر کنند و فرصت را از دست ندهند و پیام به همه برسد و همه بدانند که قوانین چیستند؟ قوانین بسیار صریح است: «تیراندازی نکنید، جابجا نشوید و مواضع خود را تغییر ندهید و از این آتش بس بهره برداری نکنید».

جان کری در نشست خبری مشترک با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در پاریس گفت: جلسه ی بسیار سازنده و مثبتی بود.من از شما(عادل الجبیر) و همه ی همکاران ما که به اینجا آمدند تا کمک کنند، تشکر می کنم. در پایان این جلسه واقعا زمینه برای یک جلسه ی سازنده در کمپ دیوید فراهم شد. من می خواهم در آغاز صحبت های خود به دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه ی انگلیس و حزب آنها تبریک بگویم که توانستند در انتخابات انگلیس اکثریت را بدست آورند.

همانطور که همه می دانید ما روابط بسیار خاصی با انگلیس داریم. ما عمیقا در منافع و ارزش ها سهیم هستند. ما تقریبا در همه ی موضوعات با یکدیگر کار می کنیم. من مشتاق هستم که کار با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و فیلیپ هاموند را در همه ی تلاش ها برای پیشبرد صلح جهانی، ثبات و به خصوص در یک ماه و نیم آینده برای تمام کردن کار مشترک در برخی موضوعات بسیار مهم امنیتی، ادامه دهم.

جان کری افزود: شورای همکاری خلیج (فارس) و شرکای ما در خلیج (فارس) برای مدت طولانی واقعا در کانون منافع ملی آمریکا قرار داشته اند. امروز ما شاهد همکاری در زمینه چالش های بیشتر و بیشتری در منطقه هستیم. این منطقه ، منطقه ای است که در این مقطع زمانی با چالش خاصی روبرو است پس روشن است که ضرورتا ما با منافع مشترک و امنیت متقابل و دیگر منافعی که داریم دریافته ایم که داشتن روابط عمیق تر برای تاثیر گذاری بیشتر بر این چالش ها، برای ما اهمیت زیادی دارد.

جان کری ادامه داد: آمریکا از اینکه شرکایی دارد که تمایل دارند در ائتلاف علیه داعش یا ائتلاف در دیگر منافع مهم در منطقه، در کنار ما باشند قدردان و بسیار خوش اقبال است. برای مثال من دیروز در ریاض با ملک سلمان دیدارکردم، وی این شجاعت و بینش را داشت که با یک آتش بس کامل به مدت پنج روز موافقت کند. ما در اینجا در پاریس گفتیم که اندکی جزئیات را مشخص می کنیم. با اعلامی که وزیر امور خارجه ی عربستان سعودی از جانب ملک سلمان داشت ما اکنون با قطعیت می دانیم که در روز سه شنبه در ساعت یازده بعد از ظهر به وقت یمن آتش بس درکل کشور یمن به اجرا درخواهد آمد مشروط به اینکه حوثی ها قبول کنند که هیچ بمب گذاری و هیچ تیراندازی و هیچ تحرکی از طرف نیروهای آنها برای استقرار مجدد و هیچ تحرک تسلیحات سنگین صورت نخواهد گرفت. این آتش بس مشروط به این است که حوثی ها قبول کنند که به این تعهدات پایبند باشند. این آتش بس تجدید پذیر است به بیانی دیگر اگر حوثی ها پایبند باشند و آتش بس دوام بیاورد احتمال تمدید آتش بس وجود دارد و احتمال دارد که در یک دوره ی زمانی طولانی تر روند سیاسی کمک کند که اختلافات حل شوند.

 

هرکسی که به فکر مردم یمن است یا اینکه تاکید می کند به فکر مردم یمن است باید به این واقعیت توجه داشته باشد که فاجعه ی انسانی درحال رخ دادن است، مواد غذایی رو به اتمام است ، دارو رو به اتمام است، سوخت رو به اتمام است. روشن است که اکنون لحظه ای مهم است. ملک سلمان با وجود آنکه وی شاهد حملات فرا مرزی بوده، به این موضوع پی برده است.

جان کری در ادامه ی نشست خبری مشترک خود با عادل الجبیر وزیر خارجه ی عربستان سعودی در پاریس، گفت: امروز و نیز در اجلاس آتی در کمپ دیوید، ما مجموعه ای از تعهدات جدید را بررسی می کنیم که این تعهدات باعث می شوند درک امنیتی جدیدی بین آمریکا و شورای همکاری خلیج (فارس) ایجاد شود و مجموعه ی جدیدی از ابتکار عمل های امنیتی ایجاد شود که باعث می شوند ما فراتر از هرچیزی که در گذشته داشتیم قرار گیریم و از شرکای خود بخواهیم با ما کار کنند و آنها هم کمک کنند و ما هم کمک کنیم. این یک خیابان یک طرفه نیست بلکه خیابان دو طرفه است و منافع متقابل و نیازهای متقابل در آن وجود دارد که باید به آنها پاسخ داد.

وزیر خارجه ی آمریکا افزود: به همین علت است که ما به صورت مشترک در حال تقویت مخالفان میانه رو سوری برای مقابله با داعش و نیز برای مقابله با رژیمی(در سوریه) هستیم که متعهد به شکنجه و بکارگیری تسلیحات شیمیایی علیه مردم خود است، به صورت کور علیه مردم ، زنان و کودکان و بیمارستان ها از بمب های بشکه ای استفاده می کند و مانع از دسترسی بخش های مختلف جامعه به غذا و تدارکات پزشکی برای غیرنظامیان نیازمند می شود.

وی گفت: پس ما یک هدف بزرگ داریم و به همین علت است که ما دیدار کرده ایم و این هدف با تحولات جدیدی که در تک تک روزها رخ می دهد، مشخص می شود. من به اینجا آمدم تا دیدگاههای خود (آمریکا) را بیان کنم، ما امروز به دیدگاههای دیگران هم خیلی گوش کردیم. اطمینان دارم که با برگزاری اجلاس کمپ دیوید این دیدگاهها شکل خواهند گرفت و توانایی ما را برای رفع نیازهای مردم مان بسیار بیشتر خواهد کرد، نیازهای همه ی افرادی را رفع خواهد کرد که خواستار آینده ای هستند که عاری از تروریسم ، عاری از سرکوب و خشونت باشد و همراه با آینده ای باشد که منعکس کننده ی فرصت هایی است که این دنیای امروز در اختیار مردم قرار می دهد.

جان کری در ادامه به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه پرسید: آیا به نظر شما حوثی ها آتش بس را خواهند پذیرفت؟ آیا شما در نظر دارید با همتایان ایرانی و روسی خود صحبت کنید و از آنها بخواهید از نفوذ خود استفاده کنند؟ نظر شما درباره ی سفر فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به عربستان چیست؟ نظر شما درباره قانون پیشنهادی سنای آمریکا درباره ی نظارت بر توافق هسته ای ایران چیست؟

جان کری در بخش نخست پاسخ خود به این خبرنگار درباره پایبند بودن حوثی ها به آتش بس گفت: اگر کسی بخواهد حرف خود را بزند و دستوراتش را بیان کند، کار سختی نیست که در پنج روز به افراد خود بگوید که چه چیزی از آنها می خواهد. امیدواریم که حوثی ها خیلی سریع حرف خود را منتشر کنند. علت اینکه آتش بس تا روز سه شنبه اجرا نخواهد شد همین است. علت این است که فرصت به وجود آید تا افراد این پیام را دریافت کنند تا آنهایی که پذیرفته اند فکر کنند و فرصت را از دست ندهند و پیام به همه برسد و همه بدانند که قوانین چیستند؟ قوانین بسیار صریح است: «تیراندازی نکنید، جابجا نشوید و مواضع خود را تغییر ندهید و از این آتش بس بهره برداری نکنید». این وقفه یک وقفه ی انسانی است و آنها(انصار الله) هم باید مطابق این وقفه اقدام کنند. اگراین اتفاق رخ دهد می تواند آغاز فرصتی برای گذار واقعی باشد. همانطور که وزیر خارجه ی عربستان گفته است عربستان سعودی تصمیم بزرگی گرفته است. آنها هستند که هواپیماها را دارند، آنها هستند که حریم هوایی را کنترل می کنند و آنها گفته اند که ما دیگر پرواز نخواهیم کرد و بمباران نخواهیم کرد. اگر حوثی ها به این آتش بس پایبند باشند این فرصت وجود خواهد داشت که در ادامه بتوان به جلو حرکت کرد.

 

امیدواریم که آنها از هر چیزی که می توانند استفاده کنند و پیام را به پائین ترین رده ها برسانند. این امکان وجود دارد که در برخی مکان ها افرادی باشند که صدا را نشنوند و اتفاقاتی رخ دهد اما سعودی ها خاطرنشان کردند که آنها قصد ندارند بر اثر برخی اشتباهات یا چیزهای کوچک این آتش بس را بشکنند. آنها تلاش می کنند این آتش بس ادامه یابد اما در صورتی که تلاش جدی و مهمی برای حمله به مردم صورت گیرد و یا اگر تجهیزات جابجا شوند دیگر سعودی ها چنین کاری نخواهند کرد. قوانین بسیار روشن هستند. امیدواریم که افراد این مسئله را درک کنند. ما کشورهایی را که نفوذ زیادی بر آنها(انصارالله) دارند ترغیب می کنیم و ما با این کشورها در تماس خواهیم بود تا تلاش کنیم آنها را ترغیب کنیم که از این فرصت استفاده کنند.

جان کری افزود: در مورد اینکه آیا آنها خواهند پذیرفت یا خیر ما امیدواریم که بپذیرند. ما برخی نشانه ها را داریم که ممکن است رخ دهد اما هیچ قطعیتی وجود ندارد. دیپلماسی اکنون رخ می دهد تا این احتمال را افزایش دهد. در مورد سفر فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به عربستان سعودی هم باید بگویم که این یک کار عادی در روابط دو کشور است و ما با این مسئله هیچ مشکلی نداریم. ما از روابط عربستان سعودی با بسیاری از کشورها استقبال می کنیم. من امروز صبح با لوران فابیوس وزیر خارجه ی فرانسه دیدار کردم. ما بحث های زیادی داشتیم . همه ی ما هم نظر هستیم. فرانسه و آمریکا به طور کامل اتفاق نظر دارند همانطور که با بقیه ی کشورهای پنج بعلاوه ی یک اتفاق نظر داریم که ما در توافقنامه با ایران باید به چه چیزی دست یابیم؟ و چه استانداردهایی باید رعایت شوند. همه ما قبول داریم که این توافقنامه باید محکم و روشن باشد و این چیزی است که ما برای رسیدن به آن کار می کنیم. ما معتقدیم سفر اولاند به عربستان باعث ترویج روابط بین همه ی ما و عربستان سعودی خواهد شد.

جان کری درباره ی قانون پیشنهادی در کنگره ی آمریکا درباره ایران گفت: ما بسیار بسیار روشن گفته ایم که قانون پیشنهادی مصوب کمیته روابط خارجی، مصالحه ای معقول و قابل پذیرش است و رئیس جمهور آمریکا هم آماده است که از آن حمایت کند. به همین علت است که رئیس جمهور از آن حمایت کرده است چون قانون پیشنهادی در مقایسه با قانونی که اول مطرح شده بود تغییر کرد. ما خشنودیم که این قانون پیشنهادی با اکثریت آراء در سنا تصویب شد و به مصالحه ی دوحزبی وفادار باقی ماند. ما بسیار امیدواریم که مجلس نمایندگان آمریکا نیز به مثابه ی سنا از ماهیت دوحزبی این قانون حمایت کند و این فرصت را به کنگره بدهد. من به عنوان فردی که در کنگره بیست و هشت سال سابقه دارم معتقدم که کنگره باید این فرصت را داشته باشد و بتواند این توافقنامه را به شیوه ای مسئولانه بازنگری کند.

 

من همچنین بسیار خشنود شدم که دیدم صد و پنجاه و یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا نامه ای را امضا کردند و از تلاش های رئیس جمهور آمریکا برای دستیابی به توافق خوب حمایت کردند. آنها در این نامه از اینکه رئیس جمهور باید بتواند بدون مداخله کنگره در مورد شروط مذاکره ، به مذاکره ادامه دهد، حمایت کردند. به نظر من این سازنده بود و ما از آن استقبال می کنیم. اکنون ضرورت این است که به بخش دشوار مذاکرات بپردازیم و در طی هفته های آینده درباره ی جزئیات، مذاکره کنیم.

جان کری در ادامه نشست خبری مشترک با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در پاریس گفت: من امروز و دیروز به نگرانی ها درباره یک کشور خاص اشاره کردم اما فکر می کنم که شما می دانید و همه می دانند که هیچ توافقنامه ی امنیتی در میان کل گروه این کشورها وجود ندارد، آن هم به خصوص در منطقه ای که فقط یک نگرانی دارد. ما طیف گسترده ای از نگرانی ها را داریم که در چارچوب اجلاس کمپ دیوید بیان خواهیم کرد که این نگرانی ها شامل تلاش های بی ثبات کننده از طرف هر کسی در منطقه می شود که به گسترش سازمان های تروریستی مربوط می شود که در منطقه درحال گسترش هستند. روشن است که الشباب در سومالی و بوکوحرام در کشور مالی وجود دارد، داعش در لیبی وجود دارد، النصره و القاعده و داعش و دیگر گروهها هم وجود دارند. اینها نگرانی های ما است. بی ثباتی منطقه از طرف نهادهای مختلف صورت می گیرد.

 

روشن است که همه ی ما می دانیم ایران از حزب الله حمایت کرده است، از حوثی ها و دیگر تلاش ها حمایت کرده است پس این ابتکار عمل ما برای یک کشور به طور خاص نیست بلکه درک این مطلب است که کشورها می خواهند ثبات و صلح داشته باشند، براساس قوانین عمل کنند، به قانون بین الملل ملتزم باشند، شاهد تحریم های سازمان ملل متحد علیه خودشان نباشند و بخواهند زندگی کردن مطابق با استانداردها را آغاز کنند، این چیزی است که ما به دنبال اش هستیم.

وزیر امور خارجه ی آمریکا تصریح کرد:ما معتقد به مقابله با چالش هایی هستیم که نهادهای غارتگر در مناطق به چالش کشیده شده یا در فضاهای فاقد حکومت ، ایجاد می کنند. همانطور که ما در افغانستان دریافتیم خلاء حکومت اغلب با بدترین بازیگران پر خواهد شد. ما در سال دوهزار و یک نتیجه را دیدیم. در مواقع دیگر هم نتیجه را دیدیم. ما دور هم جمع می شویم تا ظرفیت خود را برای روبرو شدن با آینده گسترش دهیم. این مسئله فقط محدود به یک توافقنامه ی نظامی نیست هرچند آخرین گزینه برای هر کسی باید گزینه ی نظامی باشد، بلکه تمرکز ما روی چگونگی پیشگیری از این اقدامات و شکل گیری آنها است. هدف ما از بین بردن فعالیت های سرزده در کشورهای شما است که هرچند حمله ی آشکار خارجی نیستند اما دسیسه ها و توطئه هایی برای بلعیدن بخش های غیر فعال کشورهای شما از طریق فعالیت های شنیع هستند.

 

پس ما باید به طرق مختلف در مقابل اینگونه فعالیت ها موضع دفاعی داشته باشیم. ما در چارچوب این توافقنامه به طور گسترده این مسئله را بررسی خواهیم کرد. به نظر من بخش دیگری هم که همه ی ما توافق داریم تا روی آن کار کنیم این است که اطمینان حاصل کنیم افراد جوان شغل داشته باشند و اطمینان داشته باشیم که برای آینده فرصت وجود داشته باشد و اطمینان حاصل کنیم که افراد در آمال و آرزوهای جهانی سهیم شوند. این کار از طریق گوش کردن به حرف های یکدیگر و درک یکدیگر فراهم خواهد شد.

وزیر امور خارجه ی آمریکا افزود: هیچ کلیشه ای وجود ندارد، هیچ مهر از پیش ساخته ای وجود ندارد که پیشاپیش روی هر یک از این کشورها بزنیم. به نظر من هرچه که ما بیشتر دور هم بنشینیم و بیشتر درباره ی این چالش ها صحبت کنیم بیشتر خواهیم توانست از جزئیات ظریفی که باید مد نظر قرار گیرند مطلع شویم. این کاری است که ما می کنیم. ما مشتاقیم تا شاهد باشیم سران کشورهای ما از کمپ دیوید درحالی بیرون بیایند که یک درک مشترک از مسیر پیش رو داشته باشند.

اخبار بین الملل - تابناک

Akbar Balinparast بازدید : 144 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

اخبار,اخبار بین الملل, سفیر آمریکا در سازمان ملل

سفیر آمریکا در سازمان ملل در گفت و گویی اظهار داشت که مسئله گروه تندروی داعش و نیز برخی از مشکلات در خاورمیانه، تنها پس از برکناری اسد از قدرت در سوریه قابل حل است.

سامانتا پاور  در سازمان ملل در گفتگو با شبکه خبری «بی بی اس» اظهار داشت که باراک اوباما اعتقاد راسخ دارد به اینکه اگر راه حلی برای مسئله اسد یافت نشود، نمی توان مسئله گروه داعش را برای همیشه حل کرد. وی در این زمینه افزود: «از جمله عواملی که جنگجویان تروریست رهسپار سوریه می شوند، اینکه آنها می خواهند علیه اسد بجنگند، آنها او را استفاده کننده از بمب های بشکه ای و گاز کلر می بییند، نمی توان بین این دو موضوع تفاوتی قائل شد.»

در حالی که آمریکا و دو همپیمان این کشور یعنی بریتانیا و فرانسه، رژیم دمشق را به استفاده از گاز کلر علیه غیر نظامیان متهم می کنند، روسیه می گوید هیچ دلیل واضحی علیه مقامات دمشق درباره استفاده از این گاز وجود ندارد. سامانتا در این مصاحبه بر لزوم متقاعد کردن ایران و روسیه در توقف حمایت اسد، تاکید کرد و گفت: حمایت کنندگان اسد باید بدانند که رژیم سوریه مشروعیت ندارد و جنگ داخلی در سوریه تنها فقط با برکناری اسد از قدرت، متوقف می شود.


  اخبار بین الملل  -  بهار  نیوز 

Akbar Balinparast بازدید : 157 چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

شماری از زنان که به تازگی درپی عملیات نیروهای ارتش نیجریه از اسارت گروه تکفیری بوکوحرام آزاد شده اند از رفتارهای غیر انسانی عناصر این گروه تروریستی می گویند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری یورو نیوز، این زنان دردها و آلامی را که طی مدت گروگان بودنشان می گویند بسیار دردآور است.

یکی از آنان درباره رفتار غیر انسانی تروریست های بوکو حرام می گوید: خیلی از نیروهای بوکوحرام از فرماندهان خود شکایت دارند و می گویند که آنها را با دروغ هایی به نام دین ما را فریب می دهند و و به کشت و کشتار می کشانند.

این زن افزود: مساله دوم اینکه این نیروها در زمینه سلاح و سوخت برای خوردوهای جنگی خود با کمبود شدید مواجه هستند.

به گفته شبکه یورو نیوز، شماری از زنانی که آزاد شده اند می گویند که در طول اسارت یا مجبور به انجام رفتارهای غیراخلاقی می شدند و یا به طور اجباری باید با یکی از عناصر بوکوحرام ازدواج می کردند.

یکی از زنان آزاد شده در این باره تشریح کرد: وقتی قبول نکردم که همسر یکی از آنان شویم ما را همانند برده می فروختند و برخی نیز ما را مجبور می کردند در خانه هایشان برای همسرانشان کار می کردیم.

این زن افزود: اغلب افرادی که ما را به عنوان برده خریداری می کردند نیز از نیروهای بوکوحرام بودند.

یورو نیوز در بخش دیگری از این گزارش گفت: افرادی که از اسارت بوکوحرام آزاد شده اند اینک دراردوگاه های سازمان ملل متحد نگهداری می شوند تا قبل از بازگشت به زندگی عادی تحت درمان های پزشکی و روحی روانی قرار گیرند.

براساس آمار منتشرشده بیش از 200 تن از زنانی که از بند نیروهای تروریستی بوکوحرام آزاد شده اند، باردار شدن خود را تایید کرده اند.

هنوز از سرنوشت 219 دختر دبیرستانی به گروگان گرفته شده توسط بوکوحرام در آوریل سال گذشته هنوز اطلاعی در دست نیست.


  اخبار  بین الملل  - ایرنا 

Akbar Balinparast بازدید : 139 سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری قبرس می‌گوید: ما بزرگ شده‌ایم و نمی‌خواهیم که همچنان فرزند باقی بمانیم؛ نمی‌خواهیم کودک باشیم، می‌خواهیم روی پای خود بایستیم و ترکیه نیز ما را بشناسد.

مصطفی آکینچی (Mustafa Akinci)  شصت و هفت ساله و از حامیان موافقتنامه صلح میان دو بخش یونانی نشین و ترک نشین قبرس با انتخاب نماد تبلیغاتی شاخه زیتون در انتخابات اخیر بخش ترک نشین قبرس و به‌عنوان دومین رئیس‌جمهور چپ‌گرای این منطقه در دوران اشغال به کسب 60 درصد آراء به پیروزی رسید. آکینچی که از چهره‌های میانه‌رو محسوب می‌شود مهمترین وعده تبلیغاتی خود را به نتیجه رساندن مذاکراتی که از 40 سال پیش لاینحل مانده است، اعلام داشته است. وی وعده داده است در راستای حل اختلافات دیرینه میان دو قبرس تلاش کند و تغییراتی را در این کشور ایجاد کند که رضایت همه را در بر خواهد داشت. وی در سال 1947 در شهر لیماسول قبرس متولد شده و فارغ‌التحصیل رشته معماری دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا است.

اصلی ترین برنامه وی از سرگیری مذاکرات صلح با بخش یونانی نشین قبرس است. اکینچی قصد دارد تغییراتی در این روند ایجاد کند. او اعتقاد دارد وقتی که تغییرات فرا برسد هیچ قدرتی نمی‌تواند با آن مخالفت کند. آکینچی در طول مبارزات انتخاباتی خود بر لزوم دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای هر دو بخش شمالی و جنوبی قبرس اشاره داشته و برخلاف رقبای محافظه‌کارش که ترکیه را «سرزمین مادری» خود می‌خواندند، هیچ تمایزی بین جمهوری‌های جنوبی و شمالی قائل نمی‌شود. رئیس‌جمهوری جدید از سال 2003 و با تأسیس «جنبش صلح و دموکراسی» و رهبری «حزب دموکراسی اشتراکی» دائما از اتحاد دو قبرس حمایت و اعلام کرده است بدون هیچ خط قرمزی پا به مذاکرات خواهد گذاشت. او وعده داده تا با احترام به خواسته دولت جنوبی مبنی‌بر آزادسازی شهر «واروشا» که از سال 1974 در اشغال هزاران سرباز ارتش ترکیه است، بتواند به توافقاتی پیرامون تعلیق محدودیت‌های تجاری و پروازی به خاک قبرس شمالی نیز دست یابد.

وی امیدوار است مناقشه 50 ساله قبرس پایان یابد و با کمک رهبران یونانی قبرس، زمینه سعادت مردم و نه درد و رنج مردم را فراهم شود. وی درباره نگرانی‌های مقامات آنکار درباره رویکردی که برای قبرس در پیش گرفته است، تاکید کرده است تاکنون نگرانی خاصی مشاهده نکرده‌ام. مقامات ترکیه آنچه انجام داده‌اند که باید انجام دهند. آنها به طور رسمی در انتخابات دخالت نکرده‌اند. این گونه اقدامات در تاریخ ما به ندرت اتفاق افتاده است. قرار است آکینچی بزودی مذاکرات طولانی وحدت قبرس را که شش ماه است به تعلیق درآمده است با بخش یونانی نشین جزیره ازسر گیرد.

وی تاکید کرده است«من سیاست اعتمادسازی را برای یافتن راه حلی سیاسی دنبال خواهم کرد. مساله قبرس هم داخلی و هم بین‌المللی است و من در مسایل داخلی و همچنین در روابط مان با ترکیه نگاه و نگرشی متفاوت را نمایندگی می‌کنم. من رئیس جمهوری خواهم بود که در منازعات حزبی دخالت نخواهد کرد و بر مشکلات مردم متمرکز خواهد شد. مستقل و بی طرف رفتار خواهم کرد و همزمان با همه آنها کار و مذاکره خواهم کرد. شهروندان یونانی قبرس می‌دانند که من مایلم که یونانیان و ترک‌های قبرس برای بهبود جامعه شان با یکدیگر همکاری کنند. من نه تنها از حقوق مردم دفاع می‌کنم، بلکه برای بهبود وضعیت هر دو گروه تلاش خواهم کرد. امیدوارم با همکاری رهبران قبرس یونانی بتوانیم قبرسی را به نسل‌های آینده بسپاریم که برای همه ساکنان جزیره نیکی و خوبی به همراه بیاورد و نه اینکه یادآور گذشته باشد.

پیروزی آکینچی با استقبال طرف یونانی‌نشین روبرو بود. آقای آناستاسیادس رئیس جمهوری این بخش قبرس اعلام داشته است «به صورت قطعی، این امیدواری وجود دارد که شاهد یکپارچگی دوباره جزیره قبرس باشیم و انتخاب آکینچی چشم انداز همکاری و صلح را می‌گشاید. ما دست خود را برای همکاری دراز کرده‌ایم و امیدوارم پاسخی وجود داشته باشد تا جزیره شاهد چشم اندازهای امنیتی و رفاه باشد». وی انتخاب اکینچی را فرصتی برای تشکیل یک دولت مدرن بر مبنای ارزش‌ها و اصول اتحادیه اروپا دانسته و اعلام کرده است آینده مذاکرات بسته به اراده طرف ترک‌نشین است که می‌تواند دست دوستی یونانیان را فشرده یا همچون ماه اکتبر گذشته که در اعتراض به اکتشافات نفتی و گازی همسایه یونانی‌نشین خود در حریم آب‌های شمالی جزیره، میز مذاکرات را ترک کرده بود، فرصت تاریخی دیگری برای اتحاد جزیره را از دست بدهد.

سخنگوی قبرس یونانی‌نشین تاکید کرده است:«رئیس‌جمهوری قبرس با آکینچی مذاکرات مفصلی داشته است و نهایتا توافق کردند که بزودی با یکدیگر ملاقات کنند. مذاکرات صلح میان جوامع قبرس ترک و یونانی‌نشین اکتبر گذشته مسکوت ماند و نشست دوم ماه مه اولین دیدار رهبران دو جامعه مخالف از سپتامبر 2014 بوده است. یونان به عنوان متحد اصلی قبرس جنوبی خواستار پیوستن ترک‌های قبرسی به بخش یونانی نشین و قرار گرفتن آنها در مدیریت واحد یونانی‌ها است.

رهبر قبرس ترک‌نشین اعلام کرد که گفت‌وگوی تلفنی کوتاهی با اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه داشته است. این مکالمه در حالی انجام شد که دو طرف اخیراً وارد جنگ لفظی شده بودند که عمده دلیل آن روابط آتی قبرس ترک‌نشین با ترکیه بود اردوغان در پیام خود تأکید کرد که مذاکرات قبرس در دوره جدید با عزم و اراده قبلی ادامه خواهد یافت. رسیدن مذاکرات قبرس به نتیجه‌ای عادلانه و قابل قبول، اولویت ترکیه خواهد بود. در مذاکرات قبرس از موضعی مبتنی بر پیداش راه‌حل به هر بهایی و هر چه که باشد، پیروی نخواهیم کرد. در این دوره حساس، ترکیه نیز به عنوان کشور تضمین‌کننده، مسئولیت‌ها و وظایف خود را که از مسئولیت‌های بین‌المللی نشأت می‌گیرد، به جای خواهد آورد.


البته سخنان آکینچی مبنی بر لزوم تغییر رابطه مادری و فرزندی بین این بخش و ترکیه با خشم رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه رو به رو شد. وی در اولین نطق خود از رابطه بخش ترک نشین با ترکیه به عنوان دو کشور برادر یاد کرد و تاکید کرده است بخش ترک نشین قبرس پس از گذشت چهل سال دیگر کودک نیست و بزرگ شده است و می‌خواهد روی پای خود بایستد. سخنان آکینجی با خشم اردوغان رو به رو شد «گویا گوش آکینجی آنچه از دهانش خارج می شود را نمی شنود. ترکیه برای بخش ترک نشین قبرس فداکاریهای زیادی انجام داده و هنوز هم نگاه ترکیه به آن بخش مانند مادری است که می‌خواهد از فرزند خود مراقبت کند». آکینجی در پاسخ به سخنان اردوغان اعلام داتشه است:«ما دیگر بزرگ شده‌ایم و نمی‌خواهیم که همچنان فرزند باقی بمانیم؛ ما نمی‌خواهیم که همچنان کودک باشیم، می‌خواهیم که بزرگ بشویم و روی پای خود بایستیم و ترکیه نیز ما را بشناسد، به رغم اینکه در خاک کوچکی زندگی می‌کنیم، دوست داریم که خودمان باشیم و ترکیه نیز باید این واقعیت را بپذیرد». احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز ضمن گفتگوی تلفنی با آکنجی رئیس جمهور جدید جمهوری ترک قبرس شمالی به وی تبریک و تاکید کرده است کمک‌های سازنده ترکیه بعنوان کشور ضامن برای پیدایش یک راه حل عادلانه و پایدار به مسئله قبرس که مردمان هر دو بخش ترک و یونانی جزیره را تحت تضمین قرار دهد، ادامه خواهد یافت».

همانطور که انتشار می‌رفت انتخاب آکینچی با استقبال سازمان ملل رو به رو بود. این سازمان از آکینچی و آناستاسیادس دعوت کرده تا برای از سرگیری مذاکرات وحدت در اسرع وقت با هم دیدار کنند. مشاور ویژه دبیرکل سازمان‌ ملل در امور قبرس ضمن تبریک به ساکنان شمال قبرس، از پایان بن بست در مذاکرات شش‌ماهه روند صلح در آینده نزدیک خبر داده و اعلام کرد ابتدای ماه آینده راهی قبرس خواهد شد تا مقدمات ازسرگیری مذاکرات را فراهم کند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز ضمن تبریک به آکنچی اعلام داشت به حمایت از روند مذاکرات قبرس تحت حمایت سازمان ملل در نقطه همفکری پیرامون تشکیل فدراسیون دو جامعه‌ای و دو منطقه‌ای در جزیره قبرس ادامه خواهند داد.

قبرس درسال 1960 از انگلیس استقلال یافت. در این زمان ترک‌ها و یونانی‌ها با هم زندگی می‌کردند اما بیشتر جمعیت آن را یونانی‌ها تشکیل می‌دادند. صلح و آرامشی که پس از استقلال در این جزیره برقرار بود بسیار کوتاه مدت بود، چرا که ملی گرایان حاکم بر یونان تلاش کردند این جزیره را به خاک کشورشان ضمیمه کنند. در سال 1974 افسران یونانی کودتایی را علیه قبرس تدارک دیدند. ترکیه نیز در حمایت ترک‌های این جزیره وارد عمل شد و حدود 38 درصد خاک این جزیره را به تصرف خود در آورد. پس از سقوط حکومت سرهنگ‌ها در آتن و برقرار دوران جدید دموکراسی در این کشور مقامات ترکیه حاضر نشدند نیروهای خود را از قبرس خارج کنند و خواستار تقسیم این کشور کوچک شدند.

مردم قبرس ترک نشین بیش از 40 سال است در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که به دلیل تقسیم آن در پی مداخله نظامی 1974 ترکیه، با مشکلات جدی در جامعه بین‌المللی روبرو هستند و به استثنای ترکیه راه ارتباطی با جهان ندارند. بخش یونانی نشین که در جامعه بین‌المللی به عنوان جمهوری قبرس شناخته می‌شود، تنها دولت رسمی جزیره خوانده می‌شود. ترکیه و یونان هر کدام از یک بخش از جزیره حمایت نموده و مهم‌ترین عامل بدون حل ماندن مذاکرات وحدت نیز تاثیرات این دو کشور بر فرایند مذاکرات است. طی چهل سال گذشته علی‌رغم برگزاری بیش از یک صد نشست برای ایجاد وحدت که رهبران وقت دو بخش قبرس برگزار کرده‌اند، نتایج مثبتی نداشته است.
اقتصاد بخش ترک‌نشین به شدت به کمک‌های ترکیه وابسته است آنکارا هر سال حدود 900 میلیون دلار به بخش ترک نشین قبرس کمک مالی نموده و در همین راستا از منابع طبیعی این منطقه به نفع خود استفاده می‌کند. هنوز پول ترکیه (لیره ترک) در بخش ترک نشین رایج است و بخش مهمی از بودجه این بخش را ترکیه تامین می‌کند، اما بخشی از مردم نیز به لحاظ فشار اقتصادی با پذیرش تابعیت بخش یونانی نشین و اخذ گذرنامه آن، دنبال یک هویت قابل قبول در سطح بین‌المللی برای خود هستند. مداخلات ترکیه در قبرس، برای ترکیه در سالهای گذشته مشکل ساز شده است که مهم‌ترین آن ممانعت از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا بوده است.


مهمترین چالشی که در دوره اخیر پیش روی مذاکرات وحدت بود، اقدام بخش یونانی‌نشین برای کشف و استخراج نفت و گاز از سواحل قبرس در دریای مدیترانه بود که با انصراف شرکت بزرگ «انی» ایتالیا از این اقدام و فراخوان کشتی تحقیقاتی ترکیه از سواحل قبرس زمینه برای از سرگیری مذاکرات در این جزیره دوباره فراهم شده است. بنظر می‌رسد تنها راه حلی که پیش روی طرفین مذاکره کننده و نمایندگان سازمان ملل در جزیره قرار دارد، تشکیل دولت فدرال است. نتیجه انتخابات بخش شمالی قبرس نشان می‌دهد حرکت مردم این منطقه در مسیر استقلال بیشتر و دور شدن تدریجی از حاکمیت جمهوری ترکیه در روند تحولات سیاسی - اجتماعی و حتی اقتصادی است.


درخواست یونانی تبارهای قبرس در خصوص خروج نیروهای نظامی و اتباع ترک از قسمت شمال، بازگشت پناهجویان یونانی به این منطقه و چگونگی تقسیم قدرت سیاسی در این کشور مهم‌ترین مسایل مورد مناقشه است. با به قدرت رسیدن اکینچی در بخش ترک‌نشین قبرس امیدهای جدیدی برای حل این مسئله دیده می‌شود چرا که اکینچی به دنبال راه حلی سیاسی برای برون رفت از این وضع و تقویت اعتماد سازی متقابل است. با تغییرات بوجود آمده در این بخش قبرس این پرسش مطرح است آیا این تغییرات می‌تواند در نهایت موجب تغییرات اساسی در سیاست‌های دولت قبرس شمالی گردد است یا وعده‌های تکراری دولتمردان این منطقه بازهم ادامه خواهد یافت؟ ساکنان قبرس شمالی یا همچنان باید در کنار ترکیه باشند یا با همسایه جنوبی خود کنار آمده و سهمی در دولت و متعاقبا اتحادیه اروپا داشته باشند.

 

اخبار بین الملل - خبرآنلاین

Akbar Balinparast بازدید : 161 دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
کارسون یک جراح مغز و اعصاب است که شهرت خود را به انجام اولین عمل موفقیت‌آمیز جدا کردن دو قلوهای به هم‌چسبیده از ناحیه سر، مدیون است.

«بن کارسون» که از مدت‌ها قبل گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با احتمال اعلام کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 مطرح بود، بامداد دوشنبه گفت در انتخابات نامزد می‌شود.

به گزارش فارس، پس از گمانه‌زنی‌های متعدد در خصوص احتمال نامزدی «بن کارسون» در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا، وی بامداد روز دوشنبه رسما تصمیم خود را برای کاندیداتوری، اعلام کرد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، وی که با شبکه تلویزیونی «دابلیو.کی.آر.سی» سینسیناتی گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «می‌خواهم بخشی از معادلات باشم و به همین خاطر نامزدی خود برای ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا را اعلام می‌کنم.»

کارسون یک جراح مغز و اعصاب است که شهرت خود را به انجام اولین عمل موفقیت‌آمیز جدا کردن دو قلوهای به هم‌چسبیده از ناحیه سر، مدیون است.

در پی این عمل و دستاوردهای پزشکی دیگر، وی در سال 2008 مدال آزاد ریاست‌جمهوری را از جورج بوش رئیس‌جمهور وقت آمریکا دریافت کرد. او پس از آن به مرور شهرت و محبوبیت بیشتری پیدا کرد و وارد فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی شد.

این پزشک سیاه‌پوست دیدگاه‌های نزدیک به محافظه‌کاران دارد، و از نامزدهای جمهوری خواهان به شمار می آید. وی یک بار مخالفت خود را با قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان اعلام کرد، اما بعدا به دلیل فشارهای گسترده، از اظهارات خود عذرخواهی کرد.

انتخابات سال 2016 ریاست‌جمهوری آمریکا به دلیل تصمیم دیوان عالی این کشور که موانع موجود برای کمک مالی نامحدود به نامزدها را برداشت، صحنه حضور نامزدهای پرشماری شده که هریک تلاش می‌کنند از فرصت به وجود آمده و منابع مالی میلیاردهایی چون شلدون ادلسون و برادران کوچ برای افزایش وزن سیاسی خود استفاده کنند.


 اخبار بین الملل  -  فارس
 

Akbar Balinparast بازدید : 163 یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

پرنس ویلیام نوه ملکه بریتانیا روز گذشته به همراه همسرش کیت میدلتون از بیمارستان سنت مریز لندن در حالی که صدها دوربین و خبرنگار در مقابل بیمارستان صف کشیده بودند، خارج شده و فرزند دوم خود را که روز گذشته به دنیا امد به خانه بردند.

به گزارش عصر ایران تولد نوزاد دختر پرنس ویلیام و کیت میدلتون در روزهای گذشته در کانون توجه رسانه های انگلیسی قرار گرفته بود.

هنوز نامی برای نوزاد دختر تازه متولد شده انتخاب نشده است. نوزاد نخست این زوج سلطنتی پسر است ."پرنس جورج" 22 ماه پیش به دنیا آمد و به لحاظ قانونی و در مقایسه با خواهر تازه متولد شده اش، اولویت سلطنت با اوست.

 

اخبار,اخبار بین الملل,نتیجه دوم ملکه بریتانیا

 

 اخبار,اخبار بین الملل,نتیجه دوم ملکه بریتانیا   

اخبار,اخبار بین الملل,نتیجه دوم ملکه بریتانیا    اخبار,اخبار بین الملل,نتیجه دوم ملکه بریتانیا

 

 

اخبار  بین الملل  - عصر  ایران   

Akbar Balinparast بازدید : 184 جمعه 11 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

ولیعهد معزول، 10 شب احضار شد و با این سخن مواجه شد «تو کوتاهی نکرده‌ای اما مایلیم از جوانان استفاده کنیم»

مجتهد درباره عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت جبیر نیز در آستانه برکناری بود زیرا به تویجری وابسته بود اما به توصیه آمریکا وی برای این وزارتخانه تعیین شده است.

اخبار,اخباربین الملل,خانواده آل سعود

 

یک کاربر سعودی در توییتر معروف به مجتهد پشت پرده فرمانهای اخیر سلطنتی را در عربستان در خصوص برکناری مقرن بن عبد العزیز از ولیعهدی و تعیین محمد بن نایف به عنوان ولیعهد جدید و محمد بن سلمان به عنوان جانشین ولیعهد فاش کرد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، وی گفت علت اعلام این فرمانها در سحرگاهان آن بود که راه به روی کسانی که برای ناکام گذاشتن طرحهای طراحان تلاش کنند بسته شود.

مجتهد نوشت:« سه‌شنبه شب گذشته نوبت شام دوره‌ای مقرن بن عبد العزیز برای بزرگان خاندان حاکم و برخی شخصیتهای مهم بود.معمولا در این ضیافتها ، شخصیتهای دعوت شده لباس رسمی خلیجی را نمی پوشند مگر آنکه مهمان افتخاری داشته باشد. مهمان افتخاری شام سه‌شنبه شب گذشته نیز نخست وزیر نیوزیلند بود. شخصیتهای دعوت شده پیامهایی دریافت کردند مبنی بر اینکه لباس رسمی ببپوشند این بدان معنی است که مقرن تا اواخر شام ضیافت ولیعهد بود.»

مجتهد در صفحه ی خود در توییتر افزود: پس از ضیافت شام یعنی پس از ساعت 10 شب مقرن از طرف ملک سلمان احضار شد و از طرف پادشاه به وی گفته شد «‌ تو کوتاهی نکرده‌ای اما مایلیم از جوانان استفاده کنیم» و مقرن نیز بدون تردید موافقت کرد.

مجتهد افزود موضوع برکناری مقرن تا ساعت یازده شب قطعی شد.

وی نوشت محمد بن نایف و محمد بن سلمان شخصیتهای مهم را در خانواده و خارج از خانواده مطلع کردند اما به متعب پسر پادشاه سابق اطلاع ندادند.

مجتهد تصریح کرد آنها زمانی که از رسیدن خبر به اداره تشریفات مطمئن شدند تصمیم گرفتند این خبر ا اعلام کنند تا راه را به روی کسانی که بکوشند این طرح را ناکام گذارند یا مشکلی به وجود بیاورند ، ببندند به همین سبب نیز این خبر سحرگاهان اعلام شد.

مجتهد افزود محمد بن سلمان و محمد بن نایف توانستند با برگ برنده «تویجری»( رئیس سابق دربار آل سعود) یعنی مقرن به علت ضعف شخصیتش بازی کنند.

وی افزود: گفتنی است مقرن شخصیت بسیار ضعیفی است به همین سبب تویجری از وی استفاده کرد تا راه را به روی متعب بن عبد الله هموار کند و اکنون نیز ولیعهد جدید و جانشین ولیعهد از مقرن استفاده کردند تا مردم بن عبدالعزیز را فراموش کنند و سپس طرد شد.

محمد بن سلمان پس از گذشت یازده ساعت ماجد القصبی و مساعد العبیان را به سبب دیپلماسی که دارند مأمور کرد با اعضای شورای بیعت تماس برقرار و آنها را متقاعد کنند.

مجتهد درباره شاهزادگان از فرزندان عبد العزیز که با بیعت موافقت نکرده اند گفت :«‌احمد ، عبد الاله ، ممدوح ،‌ متعب ، طلال ، بندر ، ترکی ، عبد الرحمن و از نوادگان عبد العزیز نیز مشعل بن سعود ،‌ محمد بن فهد و محمد بن سعد بیعت نکرده‌اند.»

مجتهد نوشت فرزندان این افراد نیز به تبع پدرانشان با محمد بن نایف و محمد بن سلمان بیعت نکرده‌اند که خالد بن سلطان و برادرانش از جمله آنها هستند.

این کاربر مشهور سعودی در توییتر افزود : بقیه موافقند که مشعل بن عبد العزیز از برجسته ترین آنهاست . به گفته مجتهد چندین میلیارد پول گرفته است.

وی خاطر نشان کرد جای تعجب دارد که خالد بن عبد الله موافقت کرده است.

مجتهد نوشت خالد به علت آنکه با برادرش متعب بن عبد الله خوب نیست بیعت کرده است.

مجتهد درباره عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت جبیر نیز در آستانه برکناری بود زیرا به تویجری وابسته بود اما به توصیه آمریکا وی برای این وزارتخانه تعیین شده است.

 

  اخبار بین الملل - انتخاب 

Akbar Balinparast بازدید : 156 پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
به‌ جز تعداد معدودی از نمایندگان که سابقه دریافت پول از منافقین را دارند، سایر حاضرین در نشست از‌ جمله ویلیام کیتینگ که از اعضای ارشد حاضر در جلسه نیز به حساب می‌آید به طور کلی سخنان مریم رجوی را نادیده گرفته و بدون مطرح کردن هیچ پرسشی از وی، سوالات خود را از سایر شاهدان دعوت شده پرسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان سرکرده گروهک منافقین که همچنان در نظر بسیاری از مقامات سابق و فعلی کشورهای غربی بویژه آمریکا، به عنوان رهبر یک فرقه تروریستی شناخته می‌شود، دیروز برای سخنرانی به عنوان شاهد در رابطه با یک گروه تروریستی دیگر (داعش) از طریق ویدئو کنفرانس به نشستی در کنگره آمریکا راه یافته بود که به جای پرداختن به موضوع جلسه، از ابتدا تا انتهای مباحث خود را به موضوع تغییر حکومت در ایران اختصاص داد و همین موضوع باعث ناراحتی بسیاری از نمایندگان حاضر در نشست گردید به طوری‌که به گزارش پایگاه المانیتور، به‌ جز تعداد معدودی از نمایندگان که سابقه دریافت پول از منافقین را دارند، سایر حاضرین در نشست از‌ جمله ویلیام کیتینگ که از اعضای ارشد حاضر در جلسه نیز به حساب می‌آید به طور کلی سخنان مریم رجوی را نادیده گرفته و بدون مطرح کردن هیچ پرسشی از وی، سوالات خود را از سایر شاهدان دعوت شده پرسیدند.
 
دنی دیویس، یکی از نمایندگان جمهوری خواه حاضر در جلسه نیز روش دیگری را برای نشان دادن اعتراض خود به کار گرفت. وی با به چالش کشیدن مریم رجوی از او خواست توضیح دهد چرا آمریکا باید به گروهی اعتماد کند که در اوایل دهه ۸۰ میلادی از ایران طرد شده و در کنار صدام علیه کشورش جنگیده است؟ این نماینده کنگره آمریکا در ادامه گفت: «طی سی سال گذشته ایالات متحده وارد بن‌بست‌های نظامی و دیپلماتیک متعددی شده که ناشی از  حمایت‌های بی‌جا و اشتباه از افراد و سازمان‌هایی است که ادعای محبوبیت اجتماعی می‌کنند و این ادعا در اغلب موارد با مبالغه همراه و حتی ساختگی بوده است.» وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که «می‌شود لطفا در رابطه با نقش سازمانتان و جایگاهش در حیات سیاسی کنونی کشور ایران به ما توضیح دهید؟»
 
شاهدان دیگری که نیز برای سخنرانی دعوت شده بودند اعتقاد داشتند رجوی تلاش داشته بحث را از موضوع اصلی خود که همان مبارزه با داعش بوده منحرف کند. پیش از این نیز در روزهای گذشته دنیل بنیامین به دلیل حضور رجوی در این نشست از شرکت در این جلسه انصراف داده بود و رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه نیز به همین دلیل درخواست کرده بود سخنرانی‌اش در نشست دیگری برگزار شود.


  اخبار  بین الملل  -  تابناک

Akbar Balinparast بازدید : 153 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
مشورای امنیت منطقه کردستان عراق از به هلاکت رسیدن معاون سرکرده گروه تروریستی داعش در کرکوک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، شورای امنیت منطقه کردستان عراق امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم وابسته به این شورا شب گذشته توانستند در عملیاتی علاء احمد العزاوی معاون سرکرده داعش در کرکوک را به هلاکت برسانند. این عملیات با پشتیبانی هواپیماهای جنگی ائتلاف بین المللی انجام شد.

در این بیانیه آمده است علاء احمد العزاوی معروف به ابو قاسم بر دو عملیات تروریستی در مقابل ساختمان استانداری اربیل در نوزدهم نوامبر دو هزار و چهارده و انفجار عینکاوا در هفدهم آوریل دو هزار و پانزده و همچنین چند عملیات تروریستی دیگر در کرکوک نظارت داشته است.

اخبار بین الملل - خبرگزاری صدا و سیما

Akbar Balinparast بازدید : 146 دوشنبه 07 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز دوشنبه از ازدواج سوم و چهارم یک مفتی و خطیب مسجد جامع مسن در عربستان تنها در دو هفته با دو دختر نوجوان خبر داد که واکنش های منفی متفاوتی را در محافل این کشور در پی داشته است.

این پایگاه خبری نوشت: اقدام این مفتی در ازدواج سوم و چهارم با دو دختر که تنها طی دو هفته انجام شده، با واکنش های منفی در شبکه های اجتماعی از جمله توییتر روبرو شده و بر سر زبان ها افتاده است.

برخی از مردم عربستان در پی نوشت های خود به این اقدام مفتی سعودی نوشته اند: بهتر بود حداقل یک سال پس از ازدواج سوم صبر می کرد و دیگری نوشته، شاید او فکر می کرده با این کارش به مرحله تکمیل اخلاقی نزدیک تر می شود.

روزنامه عکاظ عربستان نیز در این زمینه نوشت: در حالی که این مفتی با زن اولش در مکه برای انجام مناسک عمره رفته بود، زنان دوم و چهارم او نیز در کنار وی حضور داشتند.

در عربستان و طبق فتوای مفتی های وهابی، قوانین عجیبی در مورد ازواج وجود دارد مثلا هیچ سن قانونی برای ازدواج زنان وجود ندارد و یک مرد 50 ساله می تواند با یک دختر یکساله ازدواج کند.

پیش از این نیز گزارش هایی از رسوایی های اخلاقی، دزدی و حضور در پارتی های شبانه و بی بند و باری های متعدد از سوی مفتی های سعودی و اعضای کمیته های امر به معروف و نهی از منکر عربستان منتشر شده است.

اخبار بین الملل - تابناک

 

Akbar Balinparast بازدید : 192 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
اردن در این ماه برای دومین بار در دوره عضویت خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد، ریاست دوره‌ای این شورا را بر عهزه گرفته است. این کشور تا کنون دوبار عضو شورای امنیت شده بود و این سومین دوره است. در دوره‌های ۱۹۶۵-۱۹۶۶ و ۱۹۸۲-۱۹۸۳ اردن عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد بود.

شاهزاده حسین بن عبدالله ولیعهد اردن، هم اکنون کم سن و سال‌ترین شخصی است که ریاست یکی از جلسه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده می‌گیرد.

او که ۲۰ ساله است، پنجشنبه ۲۳ آوریل ریاست جلسه‌ای را بر عهده داشت که برای بررسی اوضاع جوانان در مناطق تنش‌ها، نقش آن‌ها در رسیدن به صلح و مبارزه با تندروی برگزار شده بود.

اخبار,اخباربین الملل, رئیس  جدید  شورای امنیت سازمان ملل متحد


به گزارش عصرایران به نقل از العربیه، ولیعهد اردن در سخنرانی خود بر ضرورت شرکت دادن جوانان در مسائل جهانی از راه ابزارهای تماس مدرن و شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد. به گفته او این مساله برای افراد فاقد شغل که شمار آن‌ها ۷۳ میلیون جوان برآورد می‌شود، ضرورت بیشتری دارد.

شاهزاده حسین گفت: «در جهان ما حدود ۷۳ میلیون جوان بی‌کار و بیش از ۱۴ میلیون جوان آواره یا پناهنده وجود دارد. همچنین بیشتر قربانیان تنش‌های مسلح از جوانان هستند.»

او افزود: «ما در رقابتی برای سرمایه گذاری در اندیشه و توان جوانان هستیم.»

اردن در این ماه برای دومین بار در دوره عضویت خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد، ریاست دوره‌ای این شورا را بر عهزه گرفته است. این کشور تا کنون دوبار عضو شورای امنیت شده بود و این سومین دوره است. در دوره‌های ۱۹۶۵-۱۹۶۶ و ۱۹۸۲-۱۹۸۳ اردن عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد بود.

 

 اخبار بین الملل  -  عصر  ایران

Akbar Balinparast بازدید : 153 جمعه 04 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
روزنامه گاردین چاپ انگلیس دیکتاتوری عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور کنونی مصر را بدتر از دوره حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع اسبق این کشور توصیف کرد.

به گزارش تسنیم، روزنامه گاردین در مقاله ای به بررسی صدور حکم ۲۰ سال زندان برای محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع پیشین مصر در پرونده قتل تظاهرکنندگان در پرونده موسوم به "کاخ الاتحادیه" پرداخت.

این روزنامه افزود: حوادثی که در آن تظاهرات روی داد، همچنان مبهم است اما واضح است که محاکمه بخشی از حمله نظام جدید مصر علیه مرسی و یارانش است. این درحالی است که در جبهه مقابل، کسانی که علیه مرسی و طرفدارانش اقدام کردند، محاکمه نشدند.

روزنامه گاردین نوشت: نظام مصر نه تنها مجموعه رهبران گروه اخوان المسلمین این کشور را بازداشت کرد بلکه به این حد نیز اکتفا نکرد و علیه سازمان های جامعه مدنی وارد عمل شد و جلوی کار آنها را گرفت و رسانه ها را زیر سلطه خود قرار داد و روزنامه نگاران و مخالفان از جمله کسانی که از کودتای نظامی به فرماندهی عبدالفتاح سیسی در سال ۲۰۱۳ میلادی حمایت کردند، به زندان انداخت.

این روزنامه تصریح کرد: مصر در دوره عبدالفتاح السیسی به یک دیکتاتوری بدتر از آنچه در دوره حسنی مبارک بود، تبدیل شد و بهار عربی در آن به کابوس عربی مبدل گشت.

روزنامه گاردین نوشت: با این وجود، آمریکا و برخی کشورهای غربی به روابط اقتصادی و نظامی خود با نظام مصر ادامه می دهد.

این روزنامه افزود: واقعیت این است که یک دولت منتخب و دموکراتیک با قدرت برکنار شد و سزاوار نیست که آمریکا و کشورهای غربی با آن موافقت کنند.

 

اخبار بین الملل - تسنیم

 

Akbar Balinparast بازدید : 150 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
یک مجله آمریکایی از تعیین یک معلم سابق فیزیک به عنوان رهبر جدید گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجله آمریکایی نیوزویک گزارش داد که گروه تروریستی داعش یک معلم سابق فیزیک را بعد از مجروح شدن ابوبکر بغدادی به صورت موقت به عنوان رهبر خود تعیین کرده است.

 

این مجله در ادامه به نقل از هشام الهاشمی، مشاور دولت عراق گزارش داد که ابو علاء العفری در حال حاضر بعد از مجروحیت بغدادی مسئولیت گروه تروریستی داعش را بر عهده دارد. العفری در سال 1998 قبل از آنکه به یکی از رهبران القاعده تبدیل شود به افغانستان سفر کرد و در سال 2004 سرسپردگی خود را به این گروه تروریستی اعلام کرد. الهاشمی تاکید کرد که العفری از سوی بن لادن بعد از کشته شدن ابوعمر البغدادی و ابوایوب المصری برای رهبری تشکیلات القاعده در عراق نامزد شده بود

 

 اخبار بین الملل  - ایسنا 

Akbar Balinparast بازدید : 120 چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

یکی از شاهزادگان سعودی به 100 خلبان سعودی که در تهاجم هوایی به یمن و قتل عام هزاران یمنی و نابودی زیرساختهای این کشور شرکت داشتند 100 دستگاه خودروی لوکس و گران قیمت بنتلی داد.

یکی از شاهزادگان سعودی به 100 خلبان سعودی که در تهاجم هوایی به یمن و قتل عام هزاران یمنی و نابودی زیرساختهای این کشور شرکت داشتند 100 دستگاه خودروی لوکس و گران قیمت بنتلی داد.

به گزارش «تیک»، پایگاه خبری یمن پرس که طرفدار عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن است چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: ولید بن طلال به مناسبت موفقیت عملیات عربی طوفان قاطعیت به صد خلبان سعودی صد دستگاه هدیه ارزشمند داد.

ولید بن طلال در وبلاگ خود در پایگاه ارتباط اجتماعی توییتر موفقیت عملیات طوفان قاطعیت را به رهبری عربستان و آغاز عملیات بازگرداندن امید به یمن را تبریک گفت و اعلام کرد 100 دستگاه خودروی لوکس بنتلی را به صد نفر از خلبانان سعودی که در این عملیات شرکت کرده اند به عنوان هدیه خواهد داد.

خودروی بنتلی از نوع خودروهای بسیار لوکس است که به پول سعودی بیش از 500 هزار ریال ارزش دارد.

 

  اخبار  بین الملل  -  تیک 

Akbar Balinparast بازدید : 141 چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات سراسری در بریتانیا احزاب این کشور رقابت های انتخاباتی را داغ کرده اند.

به گزارش عصر ایران تصویر زیر یکی از سفرهای انتخاباتی بوریس جانسون شهردار لندن از حزب محافظه کار است. بر گونه آقای شهردار جای رژ لب جلب توجه می کند. منبع عکس :ZUMA

 اخبار بین الملل  -  عصر  ایران

Akbar Balinparast بازدید : 164 سه شنبه 01 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

اخبار,اخباربین الملل,حکم محمد مرسی

با این حال مرسی می‌تواند به حکمی که امروز صادر شد، اعتراض کند. این اولین پرونده از میان پنج پرونده‌ای است که مرسی طی آن محاکمه شده است.

 دادگاه جنایی قاهره رئیس‌جمهور برکنار شده مصر و ۱۲ تن دیگر را در پرونده کشتار تظاهرات کنندگان به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی صدی البلد، دادگاه جنایی قاهره جلسه قرائت حکم محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور را در پرونده کشتار تظاهرات کنندگان در مقابل کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه که در سال 2012 میلادی به وقوع پیوست، آغاز کرد.

دادگاه جنایی قاهره محمد مرسی و 12 تن دیگر از اعضای اخوان المسلمین از جمله محمد البلتاجی و عصام العریان را در این پرونده به اتهام شکنجه تظاهرات به 20 سال حبس تعزیری محکوم کرد.

جلسه امروز نخستین جلسه صدور حکم از زمان عزل مرسی در تاریخ 3 جولای 2013 بود و قرار است در روز 16 می (26 اردیبهشت) نیز جلسه قرائت حکم مربوط به دو قضیه دیگر اعم از «یورش به زندان ها» در اوایل انقلاب ژانویه و نیز آنچه «جاسوسی» برای حماس و حزب الله خوانده شد، برگزار شود.

با این حال مرسی می‌تواند به حکمی که امروز صادر شد، اعتراض کند. این اولین پرونده از میان پنج پرونده‌ای است که مرسی طی آن محاکمه شده است.

پیش از این نیز بسیاری از سران اخوان‌المسلمین که محاکمه شده‌اند با احکام سنگین اعدام یا حبس ابد مواجه شده‌اند.

مرسی به عنوان اولین رئیس‌جمهوری که در انتخاباتی آزاد و با رأی مردم انتخاب شد، یک سال بعد از ریاست‌جمهوری و در پی اعتراضات گسترده و بی‌سابقه مخالفان، توسط «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع وقت مصر از قدرت برکنار شد.

از زمان عزل مرسی از قدرت، نیروهای پلیس و ارتش دست‌کم 1400 تظاهر کننده طرفدار مرسی را به قتل رسانده‌اند و بیش از 15 هزار اسلامگرا را سرکوب و زندانی کرده‌اند.

تاکنون صدها تن از هواداران مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را «بی‌سابقه در تاریخ معاصر» توصیف کرده است.

سازمان‌‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر هم دولت السیسی را، سرکوبگر‌تر از رژیم مبارک دانسته‌اند.


 اخبار  بین الملل  -   تسنیم

Akbar Balinparast بازدید : 170 یکشنبه 30 فروردین 1394 نظرات (0)
يكي از مهمترين عناصر انتشار داعش در افغانستان، «موضوع انتشار» است. در اين رابطه داعش تلاش دارد قبل از حضور فيزيكي در افغانستان، به انتشار پيام‏ها، افكار و ايدئولوژي خود بپردازد. زيرا هر كس آن را بپذيرد و به آن متهد شود همان كاركرد داعش را ايجاد خواهد كرد.

به گزارش «تابناک» بدون ترديد موضوع انتشار داعش اعم از اعتقادي يا حضور فيزيكي به احتمال قوي متضمن پيامدهاي مختلفي در سطوح ملي و منطقه‏اي به شرح ذيل خواهد بود كه سطوح اثرگذاري آن نيز متفاوت است :

پيامدهاي ملي
برخي از مهمترين آثار ملي انتشار داعش در افغانستان به اختصار عبارتند از :

- تضعيف توان نظامي افغانستان؛ با توجه به اين كه داعش جنگ جبهه‏اي را ترجيح مي‏دهد، چنانچه داعش و متحدانش بتوانند همانند عراق و سوريه، بر افغانستان نيز نوعي «آنارشي جهادي» حاكم كنند و قلمرو اين كشور را به جبهه‏هاي مختلف تبديل كنند، تمام توان نظامي افغانستان را بويژه در غياب غربي‏ها، درگير يك جنگ داخلي تمام عيار خواهند كرد .

-  بروز و تشديد جنگ طالبان و داعش؛ علاوه بر رقابت ايدئولوژيك طالبان و داعش كه احتمالاً منجر به رويارويي نظامي مي‏شود، بخش زيادي از تلاش داعش براي تسلط بر مناطق جديد افغانستان و مقاومت طالبان در برابر آن، از طريق نبرد مسلحانه خواهد بود. همچنين طالبان براي عرض اندام و قدرت‏نمايي در برابر داعش، حملات گسترده‏تر و خونين‏تر عليه دولت و ارتش راه‏اندازي خواهد كرد كه جنگ داخلي را شعله‏ورتر مي‏سازد. بعد از مشاجره‏ي طالبان و داعش بر سر اهليت و صلاحيت خود براي «خلافت مسلمين»، «رقابت» دو طرف مي‏تواند محرك مهمي در تشديد خشونت‏ورزي طالبان باشد .

  -خطر بروز فرقه‏گرايي ضدشيعي؛ در حالي كه حوزه عربي- اسلامي درگير تكفير و تروريسم فرقه‏اي است با استقرار داعش در حوزه شرقي جهان اسلام بويژه افغانستان، ايجاد جبهه‏ي جديدي از «جنگ درون‏مذهبي» و فرقه‏اي بسيار محتمل است. امروزه با مداخله سرويس‏هاي اطلاعاتي امريكا و رژيم صهيونيستي، نوك حمله نيروهاي تكفيري عليه «اهداف درون‏اسلامي» يعني شيعيان، اهل‏سنتِ ميانه‏رو، اقليت‏هاي قومي- مذهبي و... تعريف شده است. از نظر «داعش» نزاع‏هاي مذهبي تنها راه خالص‏سازي جهان اسلام است. اين گروه ضديت با تشيع را جايگزين ضديت با غرب كرده است .

پيامدهاي منطقه‏اي
برخي از مهمترين آثار منطقه‏اي انتشار داعش در افغانستان به اختصار عبارتند از :

-  تهديد امنيت مرزهاي شرقي ايران؛ در چارچوب راهبردهاي امنيتي غرب، همواره پديده‏هاي فكري، اعتقادي و سياسي رقيب و متخاصم با ج.ا.ايران، به منظور تضعيف توان الگوسازي و استهلاك قدرت منطقه‏اي ايران، ايجاد و حمايت شده‏اند. شايد احتمال اين كه دشمنان ج.ا.ايران بتوانند الگوي عراقي - سوري داعش را در شرق ايران اجرا كنند، ضعيف است، اما بايد پذيرفت، تلاش براي جذب ناراضيان برخي اقوام و مذاهب در مناطق پيراموني ايران، جزو اهداف راهبردي- امنيتي داعش‏سازان خواهد بود. انتشار داعش در افغانستان، بستر مساعدي براي تجميع، تجهيز و تقويت تمام گروهك‏هاي مسلح ضدايراني، توسط كشورهاي مذكور فراهم مي‏سازد .

- بروز اختلافات امنيتي بين كشورهاي منطقه؛ حضور و استمرار داعش در افغانستان، احتمالاً موجب تشديد «جنگ نيابتي» بين كشورهاي منطقه خواهد شد. با ورود داعش به افغانستان دشمنان ج.ا.ايران مي‏توانند يك سازمان تروريستي چند مليتي در مجاورت مرزهاي ايران پايه‏ريزي كنند كه آنها پس از هر عمليات به قلمرو داعش گريخته و در آنجا مخفي شوند .

بنابراين مي توان گقت كه امروزه «واقعيت» حضور عناصر و هم‏پيمانان داعش در افغانستان را نمي‏توان انكار كرد. اساساً وجود ظرفيت‏هاي بومي بسيار قوي در اين كشور، سبب انتشار و رشد چنين پديده‏هايي مي‏شود و آنها نيز در ميان‏مدت مي‏توانند جريان‏سازي كنند. با اين حال، چون مشروعيت داعش در خاستگاه اصلي آن يعني سوريه و عراق بر «مشروعيت مبتني بر موفقيت» بنا شده است، در افغانستان نيز داعش براي جذب نيرو و كسب مشروعيت بايد بتواند پس از اعلام حضور، برخي پيروزي‏ها و موفقيت‏ها را رقم بزند. لذا به‏رغم اعلام موجوديت داعش در افغانستان و قرار داشتن در مرحله جذب نيرو، اين گروه تا قبل از تثبيت جايگاه و تكميل شبكه اجتماعي و نظامي خود در خاك افغانستان، احتمالاً از اعلام رسمي «امارت خراسان بزرگ» وابسته به خلافت داعش پرهيز خواهد كرد .

علاوه براين به نظر مي‏رسد، «افغانستان» براي داعش به عنوان يك «هدف غايي» تعريف نشده بلكه هدف‏گذاري داعش تبديل بخش‏هايي از قلمرو اين كشور به «كانون ثانويه انتشار» است كه در اين صورت، «مقاصد» بعدي انتشار و انتقال داعش، مناطق پيراموني افغانستان يعني مرزهاي شرقي ايران، آسياي مركزي (روسيه) و سين‏كيانگ چين خواهد بود. لذا «انتشار» پديده‏ي داعش در افغانستان احتمالاً به معناي امتداد «خلافت» آنها به اين كشور و حكومت داعش بر افغانستان نيست، بلكه به احتمال قوي، اين سرزمين نقش يك «معبر» و «سكوي پرتاب» را در راهبردهاي داعش و حاميانش ايفا خواهد كرد.


 اخبار بین الملل  - تابناک 

Akbar Balinparast بازدید : 173 شنبه 29 فروردین 1394 نظرات (0)
گروه تروریستی داعش مسوولیت انفجار روز جمعه یک خودرو بمب گذاری شده در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل عراق را به عهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسوولیت انفجار روز جمعه یک خودرو بمب گذاری شده در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل عراق را به عهده گرفت و اعلام کرد که ساختمان نمایندگی دیپلماتیک واشنگتن در آن شهر هدف عملیات بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از بخش عربی شبکه سی ان ان آمریکا، گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه ای کوتاه در شبکه های اجتماعی از دخالت مستقیم خود در انفجار خودرو در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق خبر داد.

برخی گزارش ها از سه و یا چهار کشته در این انفجار خبر می دهند این در حالی است که سی ان ان تعداد تلفات این حادثه را 2 نفر اعلام کرده است.

یک مسوول در پلیس اربیل کردستان عراق در این ارتباط گفته است که چند فرد ناشناس تلاش کردند خودرو را وارد ساختمان کنسولگری آمریکا کنند، اما پیش از رسیدن خودروی بمب گذاری شده نیروهای امنیتی به سوی این ماشین شلیک و آن را منفجر کردند.

ماری هارف سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا از سلامت همه اعضای کنسولگری آمریکا در اربیل خبر داده است.

روز سخت دفاتر دیپلماتیک آمریکا در عراق

این انفجار در حالی صورت می گیرد که روز جمعه دفاتر دیپلماتیک آمریکا در عراق اعم از سفارتخانه در بغداد و کنسولگری در اربیل، روز خوشی را پشت سر نگذاشتند.

علاوه بر انفجار در نزدیکی کنسولگری واشنگتن در اربیل، در حالی که اخبار منابع عراقی از رسیدن جسد عزت الدوری معاون صدام دیکتاتور معدوم عراق به سفارت آمریکا برای آزمایش دی ان ان وی و تایید هویت او خبر دادند، تعدادی از نمایندگان پارلمان، وزیران و همچنین مسوولان محلی استان الانبار عراق در اعتراض به کم کاری آمریکا در مقابله با گروه تروریستی داعش در برابر سفارت این کشور در بغداد تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، این شخصیت های عراقی روز جمعه در منطقه الخضرای عراق و مقابل سفارت آمریکا در بغداد نسبت به کم توجهی و اهمال آمریکا و ائتلاف ضد داعش دربرابر جنایت های این گروه تروریستی در استان الانبار واقع در 118 کیلومتری پایتخت اعتراض کردند.

فارس الفارس نماینده وابسته به ائتلاف نیروهای میهنی استان الانبار در پارلمان عراق گفت که در این تظاهرات اعتراضی وزیران ائتلاف میهنی، نمایندگان پارلمان و مسوولان استانی با هدف رساندن پیام خود درباره کوتاهی های آمریکا در قبال جنایت های داعش شرکت کردند.

وی افزود: فرزندان ما در الانبار با خونسردی کشته و آواره می شوند بدون اینکه دخالت موثری در این باره صورت گیرد.

پایگاه خبری کتابات نیوز نیز در این باره گزارش داد: شخصیت های سیاسی معترض تجمع کننده در برابر مقر سفارت آمریکا از «موضع شرم آور» ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا و کاهش فعالیت این ائتلاف به ویژه پس از آغاز عملیات آزادسازی استان الانبار انتقاد کردند و افزودند: ائتلاف ضد داعش به فرماندهی آمریکا عملکرد تهاجمی مطلوبی ندارد و به علت سستی آمریکا و ائتلاف تحت رهبری این کشور، گروه تروریستی داعش بر مناطق متعددی از الرمادی مسلط شده است.
 
اخبار  بین الملل  - ایرنا 

Akbar Balinparast بازدید : 129 جمعه 28 فروردین 1394 نظرات (0)
فرستاده سازمان ملل در امور خشونت جنسی طی روزهای آتی به سوریه و عراق می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زینب هاوا بانگورا، فرستاده سازمان ملل در امور خشونت جنسی قرار است طی سفر خود تجاوزات جنسی از سوی افراط‌گرایان مانند داعش را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

وی قرار است در اولین سفر خود به خاورمیانه به اردن، ترکیه و لبنان نیز سفر کند.

وی روز چهارشنبه در جلسه شورای امنیت اعلام کرد: هدف از سفرم مقابله با جریان جدید فاجعه‌بار استفاده از خشونت جنسی به عنوان یک «روش رعب و وحشت» توسط گروه‌های افراطی است.

گزارشی که اخیر توسط سازمان ملل منتشر شده حاکی از آن است که داعش و سایر گروه‌های تروریستی از خشونت جنسی به عنوان استراتژی خود استفاده می‌کردند تا غیرنظامیان را دچار بیم و هراس کنند.

در این گزارش با توجه به «افزایش چشمگیر» خشونت‌های جنسی در سوریه تاکید شده است که افراد ربوده شده در بازارهایی در مناطق تحت کنترل داعش در سوریه به فروش می‌رسند.

اخبار بین الملل - ایسنا

Akbar Balinparast بازدید : 219 پنجشنبه 27 فروردین 1394 نظرات (0)

 

یک دختر جوان در اقدامی اعتراض آمیز، بر روی میز رئیس بانک مرکزی اروپا پرید و بر سر او خرده کاغذ ریخت.

ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا در حالی که روز چهارشنبه در مقر این نهاد واقع در فرانکفورت آلمان در جریان یک کنفرانس خبری مشغول تشریح تصمیمات و مواضع سیاستگذاران بانک مرکزی بود از سوی یک معترض مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، دختر جوانی با پریدن بر روی میزی که ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا پشت آن مستقر بود در حالی که فریاد می زد «دیکتاتوری بانک مرکزی اروپا را متوقف کنید» بر روی رییس این نهاد کاغذهای تکه تکه شده ریخت.

چند ثانیه بعد ماموران امنیتی مستقر در سالن برگزاری کنفرانس این معترض را دستگیر کردند.


به دنبال این حرکت کنفرانس خبری برای دقایقی متوقف اعلام شد.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,بانک مرکزی

 

اخبار,اخبار بین الملل ,بانک مرکزی

 

اخبار,اخبار بین الملل ,بانک مرکزی

 

اخبار,اخبار بین الملل ,بانک مرکزی

 

اخبار بین الملل - عصرایران

 

Akbar Balinparast بازدید : 145 سه شنبه 25 فروردین 1394 نظرات (0)
در سالهای گذشته شهروندان تاجیک از 18 ساله تا 80ساله امکان تشرف به زیارت خانه خدا را داشتند.

کمیته دین تاجیکستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که در سال جاری افراد بالای 35 سال سن اجازه تشرف به حج را خواهند شد.

به گزارش ایرنا، 'کمیته دین ، تنظیم جشن و مراسم های ملی تاجیکستان' ، روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای، اعلام کرد که در سال جاری به خاطر فراهم ساختن امکان و دادن امتیاز بیشتر برای کهنسالان افراد کمتر از 35 سال به حج مشرف نخواهند شد.

در این اطلاعیه همچنین به ساخت و سازهای مکه و کاهش سهمیه20 درصدی کشورها از سوی عربستان اشاره شده است.

برخی از رسانه های تاجیکستان محدودیت در فرایض دینی و مبارزه با نشانه های دینی در قالب طرح مبارزه با افراط گرایی را عامل این تصمیم دانسته اند. دیدگاهی که بلافاصله از سوی مسئولین مربوطه تکذیب شده و دلیل اصلی این تصمیم را احترام به کهنسالان اعلام داشته اند. در سالهای گذشته شهروندان تاجیک از 18 ساله تا 80ساله امکان تشرف به زیارت خانه خدا را داشتند.

در چند سال اخیر سالانه شش هزار نفر از تاجیکستان برای ادای مناسک حج به عربستان سعودی سفر می کنند.

بنا به اعلام مسئولین حج و زیارت تاجیکستان با بهبود نسبی وضعیت اقتصادی تاجیکستان تعداد متقاضیان اعزام به حج سال به سال افزایش یافته و در حال حاضر برای 10 سال آتی از داوطلبان ثبت نام به عمل آمده است.


 اخبار  بین الملل  -   ایرنا
 

Akbar Balinparast بازدید : 96 دوشنبه 24 فروردین 1394 نظرات (0)

 

عناصر داعش به تازگی اقدام به چاپ و توزیع روزنامه در حلب سوریه کرده اند که حاوی جنایات و دروغ‌های رایج این گروه تروریستی است.

به گزارش ابنا، گروه تکفیری داعش با انتشار نشریات در مناطق تحت اشغال خود در سوریه به دنبال جذب کودکان و نوجوانان به شاخه‌های انتحاری و ترویج عقاید انحرافی خود است.

این گروه تروریستی که در مناطق اشغالی هرگونه تماس و یا تماشای شبکه‌های تلویزیونی را با خارج ممنوع اعلام کرده اقدام به تبلیغ برای رسانه‌های جهت‌دار خود می‌پردازد و اخیرا در شهر منبج در حلب شمالی اقدام به توزیع نسخه‌های روزنامه به نام «الیراع» کرده‌ است.

روزنامه الیراع در ۸ صفحه، حاوی آخرین اخبار درباره داعش است و به ترویج دروغ‌های رایج این گروه درباره پیروزی‌های واهی و اعدام‌های وحشیانه‌ای می‌پردازد که به دست عناصرش انجام می‌شود.


در این روزنامه برای جذب کودکان و نوجوانان به یگان‌های موسوم به بچه شیرهای خلافت تبلیغات وسیعی صورت گرفته تا نسل‌های آتی مجریان عملیات‌های انتحاری و تروریستی در این شاخه‌های تروریستی تربیت شوند.

گروه تروریستی داعش پیش از این نیز با راه اندازی شبکه ماهواره‌ای و صفحات رنگارنگ در شبکه‌های اجتماعی کوشیده به توجیه عملیات‌های انتحاری و اعدام غیرنظامیان در ظاهر احکام شرعی بپردازد و اخبار مدنظر خود را به ذهن مخاطبان القاء کند.

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - ابنا

 

Akbar Balinparast بازدید : 205 یکشنبه 23 فروردین 1394 نظرات (0)
خودکشی یک مرد در واشنگتن موجب تعطیلی کپیتال هیل شد.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، این مرد در حالی که یک کیف دستی به همراه خود داشت در محوطه ورودی کنگره امریکا با شلیک گلوله خود را از پای درآورد. این فرد بعد از انتقال به بیمارستان جان سپرد.

هنوز جزئیات بیشتری در مورد این حادثه منتشر نشده است.

خرید و فروش آزادانه سلاح گرم در آمریکا یکی از عوامل آمار بالای حملات مسلحانه و خودکشی در این کشور است.

اخبار بین الملل - مهر

 

 

Akbar Balinparast بازدید : 136 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)
گروه تروریستی داعش و برخی حامیان آن در شبکه اجتماعی توئیتر مدعی شدند حادثه یازده سپتامبر را تکرار خواهند کرد.

به گزارش آنا و به نقل از اسپوتنیک، گروه تروریستی داعش و حامیان آن به تازگی کمپینی تحت عنوان « آمریکا را به آتش خواهیم کشید» در شبکه اجتماعی توئیتر راه انداخته و از طریق آن اعلام کرده‌اند حادثه یازده سپتامبر را تکرار خواهند کرد.

مسئول مانیتورینگ اقدامات تروریستی در شبکه توئیتر روز جمعه با اشاره به پست‌های منتشرشده در این سایت اظهار داشت:« چنین تهدیداتی را نباید دست کم گرفت».

به گزارش «سایت»، بخش نظارت بر اقدامات تروریستی در شبکه توئیتر، در هفته‌های اخیر تقریبا علیه 10 آمریکایی به علت همکاری با گروه تروریستی داعش و ارسال پست‌هایی در جهت تبلیغات گروه‌های تروریستی افراطی، اعلام جرم شده‌ است.

به گفته این مقام مسئول در توئیتر، تشکیل این کمپین و پست‌های ارسالی آن نشان‌دهنده مهارت چنین گروه‌های تروریستی در استفاده از ابزارها و شبکه‌های اجتماعی و نفوذ آنها در غرب است که باید آن را جدی گرفت.

اخبار بین الملل - آنا

Akbar Balinparast بازدید : 213 پنجشنبه 13 فروردین 1394 نظرات (0)

 به دلیل فساد مالی؛
سناتور حامی تحریم های ایران از مقام خود در سنای آمریکا کناره گیری کرد

«رابرت منندز» سناتور حامی تحریم های ایران، به دلیل فساد مالی از مقام خود در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا کناره گیری کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: «رابرت منندز» سناتور دموکرات از ایالت نیوجرسی که به اتهام فساد مالی تحت تعقیب قانونی قرار گرفته، از مقام خود در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا کناره گیری کرده است.

همچنین منابع دیگر به این خبرگزاری گفته اند که کناره گیری منندز از کمیته روابط خارجی موقتی است.

پیشتر رسانه ها گزارش داده بودند که وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی ایراد اتهام سوءاستفاده از سمت نمایندگی به سناتور دمکرات، رابرت منندز است.

منندز از طراحان لایحه ای بود که بر اساس آن هرگونه توافق هسته ای با جمهوری اسلامی ایران باید پیش از اجرایی شدن برای بازنگری تسلیم کنگره آمریکا شود.

 

اخبار بین الملل - ایرنا

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1983
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 93
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 167
  • باردید دیروز : 102
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 167
  • بازدید ماه : 4,164
  • بازدید سال : 44,220
  • بازدید کلی : 675,598