loading...
oliv
Akbar Balinparast بازدید : 253 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
قرار گرفتن در معرض ذرات کوچک آلاینده هوا ممکن است سبب ایجاد تغییرات نامحسوس در مغز و بروز مشکلاتی در تفکر و حافظه شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، استنشاق طولانی مدت این ذرات ممکن است سبب کوچک شدن مغز و افزایش خطر بروز سکته مغزی خاموش شود.

دکتر الیسا ویلکر، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد و سرپرست این مطالعه گفت: یافته های ما نشان می دهند، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا تاثیر مستقیمی بر بروز تغییرات پنهان در مغز سالمندان می گذارد.

او افزود: عوارض استنشاق طولانی مدت این گونه ذرات عبارتند از: پیر شدن مغز، بروز سکته مغزی، افسردگی، از دست دادن توانایی راه رفتن و ...

دکتر ویلکر و همکاران اش، اطلاعات پزشکی بیش از 943 بزرگسال که در مناطق کمتر آلوده نیویورک زندگی می کردند و به زوال عقل مبتلا نبوده و سکته مغزی نکرده بودند را جمع آوری کردند.

پژوهشگران بین سال های 1995 تا 2005، از ام آر ای برای نشان دادن تاثیر استنشاق طولانی مدت آلودگی هوا بر مغز بهره بردند.


آنها دریافتند، حتی افرادی که میزان اندکی از ریز گردها را استنشاق کرده اند، علاوه بر کوچک شدن 0.3 درصدی مغزشان، افزایش 46 درصدی بروز سکته مغزی خاموش نیز آنها را تهدید می کند.
 
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 

Akbar Balinparast بازدید : 136 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

اسکات کلی فضانورد آمریکایی در کنار میخائیل کورنینکو فضانورد روس طولانی ترین حضور انسان در جاذبه صفر را در ایستگاه بین المللی فضایی تجربه می کنند.

اسکات کلی فضانورد آمریکایی ۲۷ مارس ۲۰۱۵ سفر یک ساله اش به ایستگاه بین المللی را آغاز کرد.

به گزارش عصرایران، او پیش از ترک زمین به اوباما رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد و اوباما از خواست تا تصاویرش از فضا را در صفحه اینستاگرام منتشر کند. اینک کلی نخستین تصاویر خود را از فضا منتشر کرده که در نوع خود بی نظیر است.

اسکات کلی فضانورد آمریکایی در کنار میخائیل کورنینکو فضانورد روس طولانی ترین حضور انسان در جاذبه صفر را در ایستگاه بین المللی فضایی تجربه می کنند.


ارتفاعات آسیای مرکزی

اخبار,اخبار علمی ,فضانوردان

 
واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا

اخبار,اخبار علمی ,فضانوردان

 
اتاق خواب من...آرامش کامل...

اخبار,اخبار علمی ,فضانوردان


عکسی زیبا از فضا

اخبار,اخبار علمی ,فضانوردان

 
اولین هوانوردی من روی تلسکوپ فضایی

اخبار,اخبار علمی ,فضانوردان

 
استراحت فضایی

اخبار,اخبار علمی ,فضانوردان

 
پنجره ای رو به زمین

اخبار,اخبار علمی ,فضانوردان

 
لحظه بر آمدن خورشید

اخبار,اخبار علمی ,فضانوردان

 
بازیافت تا آخرین قطره...تهیه نسکافه از...

اخبار,اخبار علمی ,فضانوردان

 
بیابان های آفریقا

اخبار,اخبار علمی ,فضانوردان

 
کلکلته در هند..

اخبار,اخبار علمی ,فضانوردان

 
من خانه ام را در این عکس می بینم

اخبار,اخبار علمی ,فضانوردان

 
میز صبحانه ما...

اخبار,اخبار علمی ,فضانوردان

 
دو تصویر فضایی از زمین

اخبار,اخبار علمی ,فضانوردان

 

اخبار,اخبار علمی ,فضانوردان

 

اخبار علمی - عصرایران

 

Akbar Balinparast بازدید : 130 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

این اتومبیل با هوا کار می کند. البته هوای فشرده، سالم ترین اتومبیل و خودرویی است که تا به حال ساخته شده چون از اگزوز این ماشین هیچ چیز بیرون نمیاید جز همین هوایی که تنفس می کنیم.

اخبار,اخبار علمی,خودروی هوازی

 

این اتومبیل با هوا کار می کند. البته هوای فشرده، سالم ترین اتومبیل و خودرویی است که تا به حال ساخته شده چون از اگزوز این ماشین هیچ چیز بیرون نمیاید جز همین هوایی که تنفس می کنیم. این اتومبیل توسط شرکت MDI طراحی شده بطوریکه برای سه نفر جا داشته باشد. مانند بازی های کامپیوتری با یک جوی استیک کنترل می شود. این اتومبیل ساخت یک شرکت هندی به نام تاتا موتورز است. قیمت این خودروی عجیب و کم نظیر 10هزار دلار است.

 

اخبار,اخبار علمی,خودروی هوازی

 

اخبار,اخبار علمی,خودروی هوازی

 

اخبار,اخبار علمی,خودروی هوازی

 

اخبار,اخبار علمی,خودروی هوازی

 

اخبار,اخبار علمی,خودروی هوازی

 

اخبار,اخبار علمی,خودروی هوازی

 

اخبار علمی - لاپلاس

Akbar Balinparast بازدید : 108 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
محققان دانشگاه آکسفورد موفق به ساخت مسواک هوشمندی شدند که قادر است وضعیت سلامت بدن و خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناک از جمله سرطان را مشخص کند.

درون مسواک هوشمند، ریزتراشه‌هایی تعبیه شده‌اند که اقدام به تجزیه و تحلیل دی‌ان‌ای با هدف یافتن نشانه‌های زودهنگام بیماری‌های مختلف از جمله آلزایمر تا سرطان می‌کنند. ریزتراشه‌ها پس از نفوذ بزاق از طریق یک سوراخ کوچک، محتویات موجود در آن را پردازش کرده و سپس نتیجه را به صورت اطلاعات دیجیتال در اختیار کاربر قرار می‌دهند. این سوراخ تنها 1.5 نانومتر است که تنها به دی‌ان‌ای اجازه ورود می‌دهد.


دکتر «کلیویک بران» متخصص نانوتکنولوژی دانشگاه آکسفورد اظهار کرد: با تولید صنعتی آشکارسازهای کوچک برای تشخیص بیماری، تحولی شگرف در دنیای پزشکی و سلامت به وقوع خواهد پیوست؛ همانطور که آشکارسازهای نانو برای اولین‌بار برای تشخیص بیماری ابولا در آفریقا با موفقیت آزمایش شدند.

اخبار علمی و آموزشی - ایسنا

Akbar Balinparast بازدید : 167 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

اخبار,اخبار علمی,آشپزخانه های هوشمند

همزمان با توسعه فناوری های نوظهور و تغییر سبک زندگی این پرسش جذاب مطرح می شود که آشپزی در آینده چگونه خواهد بود؟

«دنیا در سال ۲۰۲۵ چگونه خواهد بود؟» و «آشپزخانه ها در آینده چه هماهنگی با دنیای پیشرفته خواهند داشت؟» اینها پرسشهایی هستند که پروژه «آشپزخانه مفهومی Ikea ۲۰۲۵» امیدوار به یافتن پاسخی برای آنهاست.


پروژه آشپزخانه مفهومی نتیجه همکاری شرکت طراحی IDEO London و گروهی از دانشجویان دو دانشگاه لاند و آیندهوون است. هدف اصلی این پروژه ترغیب افراد به استفاده خلاقانه تر از مواد غذایی همزمان با تشویق آنها برای گام برداشتن به سوی سبک زندگی همسو با طبیعت است.


در این پروژه ایده هایی درباره جهان در ۱۰ سال آینده مطرح می شود و طی آن دانشجویان در معرض دنیایی از منابع محدود انرژی در آینده قرار می گیرند. از آنها خواسته شده تا دنیایی را تصور کنند که متوسط سن افراد بالاتر رفته و در عین حال شمار فرزندان نیز کمتر از زمان حال است و بر اساس این فاکتورهای به فکر طراحی آشپزخانه ای فوق مدرن باشند.
در این پروژه اینگونه تصور شده که آشپزخانه ها نه تنهای مکانی برای تهیه غذا، بلکه محلی برای انجام سایر کارهای روزمره هستند. در چنین آشپرخانه ای فرآیند بازیافت به شدت مورد توجه قرار دارد و حتی باید نگاه اجباری به آن داشت.


پس از انجام گفتگوهایی با مردم و کسب نظرات آنها و در نهایت انتقال موارد مطرح شده به طراحان پروژه، ایده هایی شکل گرفت که برخی از آنها در نوع خود جالب توجه هستند. از آشپرخانه های موقت گرفته تا طرح هایی که بیشتر شبیه زندگی به سبک روستایی هستند. در این مورد اخیر یک میز واحد به عنوان محلی برای آشپزی، خوردن غذا، انجام کارهای روزمره و بازی کردن کودکان ارایه شده است.


در بالای چنین میزی دوربین هوشمند و پرژکتوری نصب شده که در نقش یک مرکز کنترل تعاملی عمل می کند. ماده اولیه برای تهیه غذا بر روی میز قرار گرفته و در ادامه دوربین هوشمند آن را تشخیص داده و بلافاصله از طریق پرژکتور پیشنهادهایی برای استفاده از آن و مواردی درباره طرز تهیه غذاهای مختلف از آن ارایه می شود. در عین حال سیستم سیم پیچ القایی تعبیه شده در زیر میز که به یک شبکه رایانه ای متصل است، فرآیند پخت ماده غذایی را انجام می دهد.
اخبار علمی - مهر

Akbar Balinparast بازدید : 220 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

باز هم در تلاشی نافرجام سفینه ساخت شرکت Space x دچار حریق و انفجار لحظاتی پس از پرتاب شد.

شرکت فضایی Spacex  باز هم در یک تجربه فضایی دیگر با شکست مواجه شده است.

 

اخبار,اخبار علمی,موشک فضایی

 
گفتنی است؛ راکت فضایی که مخصوص حمل سفینه Falcong به فضا بوده است در حین پرتاب به دلیل حرارت بالا و نیز جریان شدید بار دچار انحراف از مسیر خود و انفجار ناگهانی بر فراز اقیانوس اطلس شده است.

 

اخبار,اخبار علمی,موشک فضایی

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، قرار است موشک Falcong در آینده به عنوان جایگزین شاتل و به عنوان رقیب موشک فضایی سایوز به ایستگاه فضایی رفته و به حمل و نقل و جابجایی فضا نوردان و محموله‌ها بپردازد.

 

اخبار,اخبار علمی,موشک فضایی


به گفته کارشناسان این سومین تلاش شرکت Spacex برای پرتاب آزمایشی سفینه خود و شکست به خاطر انفجار و سایر نقص‌های فنی است. شرکت Spacex خود فیلم تلاش برای پرتاب موشک و انفجار آن بر فراز اقیانوس اطلس را منتشر کرده است. کارشناسان عواملی مانند سرعت بالا، دما، شدت وزش باد و انحراف از مسیر اصلی را عامل انفجار بزرگ این تقویت کننده اعلام کرده اند.

 

شرکت Spacex پس از وقوع این انفجار به شدت از جانب منتقدان خود مورد سرزنش قرار گرفته و مقامات آن اعلام کرده‌اند امیدوارند روزی بدون هیچ مشکل کار ساخت و آزمایش ‌این نسل جدید موشک‌های فضایی به اتمام برسد. حال شرکت Spacex در تلاش است توسط بالگرد به جمع آوری بقایای موتور و بازمانده قسمت‌های موشک و پیشران آن برای تحقیقات بیشتر و جلوگیری از آلودگی هوا بپردازد.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

Akbar Balinparast بازدید : 115 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
"«دانشمندان دانشگاه نورث‌وسترن نخستین نانولیزر مایع جهان را تولید کرده‌اند که در زمان واقعی قابل‌تنظیم بوده و می‌توان با استفاده از آن، رنگ‌های مختلف را به سرعت تولید کرد..

این لیزر می‌تواند به کاربردهای عملی مانند شکل جدیدی از آزمایشگاه روی تراشه برای تشخیص‌های پزشکی بینجامد.

نانولیزر مایع جدید یک اشاره‌گر لیزری نیست، بلکه نوعی ابزار لیزری بر روی تراشه است و زمانی که رنگ مایع درون کانال میکروسیال موجود در بالای حفره لیزر تغییر می‌کند، رنگ لیزر نیز در زمان واقعی تغییر می‌کند.

 

حفره لیزر از آرایه‌ای از نانوذرات انعکاسی طلا ساخته شده است که نور در اطراف هر نانوذره متمرکز و سپس تقویت می‌شود.

علاوه بر تغییردادن رنگ در زمان واقعی، تولید این نانولیزر مایع در مقایسه با نانولیزرهای دیگر، آسان و ارزان بوده و در دمای اتاق عمل می‌کند.

در مقایسه با حفره‌های لیزر معمولی، در نانولیزر مایع جدید هیچ نوع آینه‌ای برای جهش‌یافتن نور لازم نیست و زمانی که رنگ لیزر تغییر می‌کند، نانوحفره ثابت مانده و فقط مایع احاطه‌کننده نانوذرات تغییر می‌کند.

نانولیزرها که در سال 2009 ارائه شدند، امروزه فقط در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی وجود دارند، با این حال آن‌ها در پیشرفت فناوری و کاربردهای نظامی مزایای زیادی دارند.

می‌توان از این لیزر به عنوان منبع نوری بر روی تراشه برای مدارهای یکپارچه اپتوالکترونیکی استفاده کرد؛ همچنین می‌توان از آن در ذخیره‌سازی داده‌های نوری و لیتوگرافی بهره برد.

این لیزر می‌تواند به طور کارآمدی در یک طول موج عمل کند و سرعت عملکرد آن در مقایسه با لیزرهای معمولی بالاتر است.

جزئیات این فناوری در مجله Nature Communications منتشر شده است.


اخبار علمی - ایسنا

Akbar Balinparast بازدید : 126 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

کاغذهای الکترونیکی جایگزین وایت‌بردها می‌شوند

محققان دانشگاه توکیو موفق به طراحی کاغذ‌ الکترونیکی شده‌اند که مانند وایت‌برد و با استفاده از یک آهن‌ربا پاک می‌شود.

محققان ژاپنی امیدوارند که این صفحات الکترونیک ارزان قیمت جایگزین تخته‌سیاه‌ و وایت‌بردهای فعلی شده و نیاز همیشگی به کاغذ را از بین برود.

فناوری به کار رفته در این صفحات شامل دو صفحه مجزا است که صفحه پشتی همیشه با بار منفی شارژ می‌شود و با تولید بار منفی، ذرات رنگ‌ساز در صفحه پشتی قرار می‌گیرند، اما هنگامی که خودکار مغناطیسی به سطح نزدیک می‌شود، ذرات جذب نیروی مغناطیسی می‌شوند.

درعین افزایش دقت و کیفیت بالای نوشتار و تصاویر در این صفحات، تولید این محصولات بسیار ارزان‌قیمت، مقاوم و قابل تولید در مقیاس‌های متفاوت است؛ همچنین می‌توان به کمک فناوری جدید، از رنگ‌های متنوع نیز در ساخت آنها استفاده کرد.

به گفته دکتر «یوزوکی کومازاکی»، سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه توکیو، تکنولوژی‌های آموزشی اخیر مثل ال‌سی‌دی و پروژکتورها علاوه بر مصرف زیاد برق، اغلب در نور محیط کارایی ندارند، اما این صفحات الکترونیکی علاوه بر قیمت مناسب، از دید مناسب و استحکام کافی برخوردارند.

هدف بعدی محققان افزایش تعداد ذرات رنگ‌ساز در صفحات برای افزایش کنتراست تصویر است.

جزئیات بیشتر این دستاورد در مجله Applied Physics منتشر شده است.

اخبارعلمی - ایسنا

 

 
Akbar Balinparast بازدید : 140 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

فضا همیشه برای انسان جالب توجه بوده و ظهور فناوری‌های جدید تنها تا حدودی توانسته برخی اسرار کیهان را برای انسان آشکار کند.

تلسکوپ‌های زمینی و فضایی در کنار برنامه‌های رایانه‌ای تا حدودی برخی از زیبایی‌های فضا را در تصاویر خود آشکار کرده‌اند که در این جا، برخی از این تصاویر به نمایش گذاشته شده‌اند.

1- خورشید به شکل غیر قابل درکی بزرگ است
همه ما می‌دانیم که خورشید بزرگ است اما این تصویر که بخشی از مجموعه‌ بزرگ در مورد اندازه اجسام نجومی جان برادلی است، بر وسعت این ستاره در چنان مقیاسی تاکید دارد که برای مغز کوچک انسان غیرقابل درک است. شاید زمین در تصور بشر جای بزرگی باشد که سفر در اطراف خط استوای آن در یک هواپیمای بوئینگ 747 پر سرعت حدود 42 ساعت بطول خواهد انجامید، اما در برابر، همین سفر در اطراف خورشید با سرعت مشابه حدود شش ماه طول خواهد کشید.

11 تصویر از وسعت فوق تصور فضا

2- فاصله ماه تا زمین بسیار زیاد است
در مقایسه با وسعت کلی فضا، ماه خیلی نزدیک محسوب می‌شود و حدود 384 هزار کیلومتر از زمین فاصله دارد. اما در مقایسه با تجربیات روزانه انسان، فاصله اجسام سماوی با یکدیگر بسیار زیاد است. در فاصله بین ماه و زمین می‌توان هر هفت سیاره منظومه شمسی از جمله زحل و مشتری را که 9 تا 11 برابر زمین هستند، در کنار هم جا داد.

11 تصویر از وسعت فوق تصور فضا

3- زمین از روی مریخ مانند نوسانی ریز در آسمان است
زمین از منظر دومین سیاره نزدیک به آن تنها شبیه به یک نوسان کوچک در صفحه رادار است. این تصویر که توسط کاوشگر کنجکاوی به ثبت رسیده، دقیقا زمانی را نشان می‌دهد که دو سیاره نسبتا (159 میلیون کیلومتر) به هم نزدیک بوده‌اند.

11 تصویر از وسعت فوق تصور فضا

4- آمریکای شمالی روی سیاره مشتری چگونه بنظر می‌رسد؟
سیاره مشتری برای اندازه بزرگش شناخته شده است، اما در یکی دیگر از تصاویر جان بردلی، میزان بزرگی این سیاره با آمریکای شمالی مقایسه شده است. لکه بزرگ سرخ مشتری – گردبادی که اولین بار در سال 1655 مشاهده شد- در حال کوچکتر شدن است، اما همچنان چندین برابر بزرگتر از آمریکای شمالی است.

مشتری و سایر سیارات غول‌پیکر گازی بسیار بزرگ هستند، زیرا دمای سردتر به آن‌ها اجازه برخورداری از گازهای سبکتری مانند هیدروژن و هلیم را می‌دهد که در سیارت صخره‌ای و داغتر نزدیک به خورشید وجود ندارند.

11 تصویر از وسعت فوق تصور فضا

5- اگر زحل جای ماه بود...
یکی دیگر از راههای درک بزرگی ستارگان غول‌پیکر، تصور کردن آن‌ها در جایگاه ماه است. ران میلر این کار را با تصویر از ماه کامل بر روی دره مرگ انجام داده و سپس هر سیاره را در جای آن قرار داده است. در این تصویر، سیاره زحل جای بسیاری را در آسمان از آن خود کرده و گرفت‌های خورشیدی احتمالا ساعت‌ها به طول خواهد انجامید. همچنین عواقب گرانشی قرار گرفتن زحل بجای ماه بسیار ویرانگر خواهد بود.

11 تصویر از وسعت فوق تصور فضا

6- حتی یک دنباله‌دار هم بسیار بزرگ است
در این تصویر، دنباله‌دار 67P/C-G بر روی لس‌آنجلس دیده می‌شود که کاوشگر فیلائه در نوامبر 2014 روی آن فرود آمد. از لحاظ فضایی، دنباله‌دار بسیار کوچک بوده و تنها 5.6 کیلومتر وسعت دارد. اما در این تصویر می‌توان مشاهده کرد که اجسام ریز فضا بسیار بزرگتر از تصورات انسان هستند.

11 تصویر از وسعت فوق تصور فضا

7- همه تاریخ آمریکا طی یک دور مدار پلوتو رخ داده است
تنها اندازه اجسام فضایی نیست که ذهن انسان را درگیر می‌کند، بلکه وسعت بازه‌های زمانی است که رویدادهای فضایی در آن رخ می‌دهند. مدار پلوتو بدور خورشید 248 سال زمینی طول می‌کشد. به عبارت دیگر، کل تاریخ آمریکا در یک دور پلوتو در اطراف خورشید رخ داده است. زمانی که پلوتو آخرین بار در موقعیت کنونی خود قرار داشت، هنوز هوانوردی اختراع نشده بود.

این نقشه توسط تیم نیو هورایزنز ناسا منتشر شده که در انتظار ملاقات نخستین فضاپیمای بشری با پلوتو در ماه ژوئیه هستند.

11 تصویر از وسعت فوق تصور فضا

8- پلوتو حتی در لبه منظومه شمسی هم نیست
بسیاری از انسان‌ها تصور می‌کنند که سیاره کوچک و سرد پلوتو در لبه خارجی منظومه شمسی قرار دارد، اما فاصله این سیاره کوتوله بسیار دورتر از واقعیت است. مدار پلوتو در داخل جعبه کوچک آبی‌رنگ مرکز نقشه زیر قرار دارد که ورای آن، کمربند کویپر و سپس ابر اوورت است که تصور می‌شود هزاران برابر دورتر از نپتون و در نیمه راه ستاره همسایه منظومه شمسی است.

11 تصویر از وسعت فوق تصور فضا

9- ستارگان دیگر بسیار عظیم‌الجثه هستند
اگر منظومه شمسی را ترک کنید، با ستارگان دیگری روبرو خواهید شد که خورشید در برابر آن‌ها به کوچکی زمین در برابر خورشید است. حتی بزرگترین ستارگان مانند آنتارس و بتلگئوس نیز در برابر ستارگان دیگر به همین کوچکی هستند. به همین شکل در جهان، مقیاس‌های وجود دارد که برای مغز انسان به هیچ وجه قابل تصور نیست.

11 تصویر از وسعت فوق تصور فضا

10- همه ستارگان قابل مشاهده در حلقه زرد قرار دارند
اگرچه ستارگان غول‌پیکر هستند، اما کهکشان راه شیری از آن‌ها بسیار بزرگتر است. این تصویر که کل کهکشان را نمایش می‌دهد، به نمایش این تفاوت‌ها پرداخته است. حلقه زرد رنگ احتمالا همه ستارگان قابل مشاهده در آسمان را دربر گرفته است.

11 تصویر از وسعت فوق تصور فضا

11- راه شیری یکی از 100 هزار کهکشان جهان است
کهکشان راه شیری با وجود گستردگی‌اش، تنها یکی از صدهزار کهکشان جهان است. دانشمندان اخیرا 100 هزار کهکشان نزدیک راه شیری را نقشه‌برداری کرده و دریافته‌اند که کهکشان ما جزئی از یک ابرخوشه کهکشانی گسترده‌تر به نام Laniakea است. این ابرخوشه از چندین شاخک ساخته شده و راه شیری در یکی از دورترین شاخک‌های آن قرار گرفته است. همچنین این ابرخوشه در کنار یک ابرخوشه کهکشانی دیگر موسوم به برساووش-حوت قرار دارد که در مسیر متضاد در حال حرکت است و بنظر می‌رسد که هر دو در یک شبکه گسترده‌تر قرار گرفته‌اند که از شبکه‌های متراکم ابرخوشه کهکشانی ساخته شده و با حفره‌های نسبتا خالی در حال جایگزینی هستند.

11 تصویر از وسعت فوق تصور فضا

اخبارعلمی - ایسنا

Akbar Balinparast بازدید : 142 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
دانشمندان اسکاتلندی به دنبال ساخت ماهواره‌ فضایی هستند که با جذب انرژی خورشیدی و تبدیل آن به پرتوهای انرژی‌زا نیاز روزافزون بشر به انرژی را تامین کند.

محققان دانشگاه داندی اسکاتلند به دنبال تبدیل نور خورشید به پرتوهای پرانرژی لیزر هستند. «آدرین کوآرترمن» متخصص لیزر و سرپرست تیم تحقیقاتی در مورد جزئیات این پروژه تأکید کرد: این فناوری از ماهواره‌های پوشیده شده از پنل‌های خورشیدی تشکیل شده که پس از دریافت نور و تبدیل آن به پرتوهای پرقدرت لیزر، بوسیله لنز‌های مخصوص و با هدف‌گیری به سمت گیرنده‌های زمینی، انرژی را به زمین منتقل می‌کند.

دانشمندان دانشگاه داندی اسکاتلند امیدوارند با توسعه این فناوری بتوانند اولین ایستگاه جذب انرژی را در این کشور راه‌اندازی کنند.

برخی از صاحب‌نظران معتقدند که استفاده از این سیستم چه در جهت پاکسازی فضا از زباله‌ها و یا تولید انرژی برای ساکنان زمینی باید در جهت اهداف بشر دوستانه انجام شود، چرا که احتمال استفاده از این تجهیزات به عنوان تجهیزات نظامی و در جهت تهدید جان انسان‌ها نیز وجود دارد.

اخبارعلمی - ایسنا

Akbar Balinparast بازدید : 119 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

در یک پژوهش منحصر به فرد کهکشانهایی با امکان سکنی دادن غیر زمینیها در آنها شناسایی شده‌اند.

پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا به تازگی بر اساس یک پژوهش تکان دهنده اعلام کرده‌اند، امکان دارد 50 کهکشان در دنیا وجود داشته باشند که دارای حیات غیر زمینی بر روی خود باشند.

کهکشانهایی مرموز که غیر زمینی‌ها آنجا پنهان شده‌اند + تصاویر

گفتنی است، کارشناسان دانشگاه ینسیلوانیا اعتقاد دارند با بررسی و اندازه‌گیری میزان تشعشات کیهانی بیش از 50 کهکشان با میزان بالایی از تشعشات که می‌تواند نشانه حیات غیر زمینی باشد را شناسایی کرده‌اند.

کهکشانهایی مرموز که غیر زمینی‌ها آنجا پنهان شده‌اند + تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان اعتقاد دارند این حجم بالا از تشعشات کیهانی ممکن است به خاطر استفاده غیر زمینی ها از نور و انرژی ستاره‌های موجود در کهکشانشان برای ادامه حیات و یا تامین انرژیهای مورد نیاز باشد.

کهکشانهایی مرموز که غیر زمینی‌ها آنجا پنهان شده‌اند + تصاویر

کارشناسان اعتقاد دارند حجم بالای انتشار امواج مادون قرمز از کهکشانها می‌تواند نشانه وجود تمدن و حیات در آنها باشد.

کهکشانهایی مرموز که غیر زمینی‌ها آنجا پنهان شده‌اند + تصاویر

محققان این نتایج را با بررسی بیش از 100 هزار کهکشان مورد مطالعه و شناسایی 50 کهکشان با سطح بالا و غیر قابل انتظار اشعه مادون قرمز بدست آورده اند.

کارشناسان اعتقاد دارند برای نتیجه‌گیری در خصوص این پژوهش نیاز به تحقیقات بسیار بیشتر است.

اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران

Akbar Balinparast بازدید : 206 جمعه 14 فروردین 1394 نظرات (0)

 

محققان روش جدیدی برای پیش‌بینی احتمال مرگ افراد طی 10 سال آینده با استفاده از یک آزمون حرکت بر روی تردمیل ابداع کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این روش فرد بر روی تردمیلی که سرعت و شیب آن در حال افزایش است، بمدت سه دقیقه حرکت می‌کند؛ در این زمان اطلاعات مختلف شامل تعداد ضربان قلب و میزان تنفس ثبت می‌شوند.

سپس این اطلاعات به همراه سن و جنسیت فرد در یک فرمول پایه قرار داده می‌شود تا شانس مردن فرد طی یک دهه آینده محاسبه شود.

این روش FIT Treadmill Score نام دارد که توسط متخصصان قلب و عروق دانشگاه جان هاپکینز ابداع شده است؛ محققان اطلاعات 58020 فرد 17 تا 96 ساله را که طی سال‌های 1991 تا 2009 تحت تست‌های استرس قرار گرفته بودند، مورد بررسی قرار داده و براساس نتایج بدست آمده، تست تردمیل را طراحی کردند.

بالا رفتن بیش از حد ضربان قلب، اصلی‌ترین شاخص برای تعیین خطر مرگ طی 10 سال آینده است.

امتیازات از 200- تا 200+ تقسیم‌بندی می‌شوند؛ افرادی که نمره منفی بیشتری کسب کنند، با خطر بالاتر مرگ طی یک دهه آینده مواجه هستند؛ افرادی که نمره 100- تا صفر را کسب کنند، با 11 درصد خطر مرگ طی این مدت مواجهند.

افرادی که نمره 100+ و بالاتر کسب کنند، تنها با دو درصد خطر مرگ در 10 سال آینده روبرو هستند.

اخبار علمی - ایسنا

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1983
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 134
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 219
  • باردید دیروز : 102
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 219
  • بازدید ماه : 4,216
  • بازدید سال : 44,272
  • بازدید کلی : 675,650