loading...
oliv
Akbar Balinparast بازدید : 298 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

ه صورت ایستاده درس بخوانید!
تیمی از دانشمندان بخش سلامت عمومی مرکز علوم بهداشت تگزاس دریافتند، دانش‌آموزانی که پشت میزهای ایستاده در کلاس درس حضور دارند، در مقایسه با دانش‌آموزان نشسته توجه بیشتری به کلاس درس دارند.


بر اساس یافته‌های بدست‌آمده، دانش‌آموزانی که در کلاس درس سر پا هستند، 12 درصد بازدهی بیشتری دارند و این میزان معادل هفت دقیقه بیشتر در هر یک ساعت آموزش است.

در این پژوهش، 300 کودک در مقاطع دوم تا چهارم برای مدت یک سال تحصیلی مورد بررسی قرار گرفتند. پژوهشگران میزان شرکت دانش‌آموزان در مسئولیت‌های اجباری مانند پاسخ‌دادن به سوال‌ها، بالابردن دست یا شرکت‌ فعالانه در بحث و همچنین رفتارهای غیراجباری مانند صحبت‌کردن در خارج از نوبت آن‌ها را ارزیابی کردند.


میزهای ایستاده، میزهایی هستند که چهارپایه‌ای در کنار آن‌هاست و دانش‌آموزان را قادر می‌سازند در طول درس بنشینند یا بایستند.مطالعات پیشین نشان داده بودند که این میزها می‌توانند چاقی را کاهش دهند، زیرا دانش‌آموزانی که پشت میزهای ایستاده هستند، 15 درصد کالری بیشتری را در مقایسه با میزهای معمولی می‌سوزانند.


مطالعه آخر این دانشمندان به ویژه برای بررسی میزان اثر این میزها بر شرکت دانش‌آموزان در کلاس طراحی شده بود.بر اساس نتایج بدست آمده، میزهای ایستاده مشکلات رفتاری مختل‌کننده را کاهش داده و توجه دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد؛ میزها این کار را برای تکمیل‌کردن مسئولیت‌های تحصیلی مانند ایستان انجام می‌دهند که تکرار کار نشسته را می‌شکنند.دانشمندان معتقدند استفاده از میزهای ایستاده در کلاس‌های درس می‌تواند همزمان با چاقی کودکان و عملکرد تحصیلی آن‌ها سر و کار داشته باشد.
جزئیات این تحقیق در مجله Health Promotion and Education منتشر شد.

منبع : isna.ir

 

Akbar Balinparast بازدید : 111 جمعه 14 فروردین 1394 نظرات (0)

 

تحققات جدید نشان داد، نوجوانی تا 25 سالگی ادامه دارد
نتایج پژوهش صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد که بزرگسالی از 25 سالگی آغاز می‌شود.
«بئاتریس لونا» روانپزشک دانشکده پزشکی پیتسبورگ بر این باور است که تمایلات نوجوانان برای نمایش شور و هیجان و تجددگرایی زمانی افزایش می‌یابد که افراد خانه را ترک کرده و به دفاع از خود می‌پردازند. پیش از این تصور می‌شد که چنین تمایلاتی در 15 سالگی به اوج خود می‌رسند، اما تحقیقات جدید نشان داده که آن‌ها تا سنین بالاتر نیز ادامه دارند.

 

یکی از یافته‌های اصلی این پژوهش، شواهدی از بیش فعالی در بخشی از مغز موسوم به جسم مخطط بود که توسط پاداش تحریک شده و اینکه این بیش‌فعالی تا اواسط دهه 20 زندگی ادامه دارد.تصور می‌شود که مسؤولیت‌های بزرگسالی برای داشتن یک کار ثابت، پرداخت وام و تشکیل خانواده به شکل مسؤولانه‌ای این اثرات را در مغز متوقف می‌کند.


پرفسور لونا معتقد است، سنی که افراد از آستانه بزرگسالی عبور می‌کنند، احتمالا بیشتر به 25 سالگی نزدیک است. در نوجوانان، بخش شور و هیجان‌خواهی مغز با مرکز برنامه‌ریزی یا قشر پیش‌پیشانی به منظور هدایت کنجکاوی و آزمایشگری همکاری می‌کند. پروفسور لونا در سخنرانی خود در نشست سالانه انجمن پیشرفت علم آمریکا در سن‌خوزه کالیفرنیا اظهار کرد: هیجان‌خواهی که در حقیقت جستجو برای اطلاعات و تجددگرایی است، در سراسر گونه‌ها و جوامع بشری آشکار بوده و با قشر پیش‌پیشانی ترکیب می‌شوند.


این سیستم به نوجوانان اجازه می‌دهد تا شرایط جدیدی را تجربه کرده و دیگر از پدر و مادر خود کمک نخواهند. لونا به تحقیقات خود برای درک اینکه این تغییرات مغزی تا چه سنی ادامه پیدا می‌کند، ادامه خواهد داد، اما به گفته وی امکان دارد که این تغییرات حتی تا دهه 30 سالگی افراد ادامه داشته باشد.


وی اظهار کرد: تصور می‌کنم زمانی که مطالبات محیطی نیازمند بزرگ شدن فرد باشد، به این معنی که افراد مسؤولیت‌های زیادی برای انجام داشته باشند، ممکن است سیگنالی به مغز برای توقف نوع خاصی از شکل‌پذیری ارسال شود، زیرا در آن زمان، انسان نیازمند ثبات و قابلیت اطمینان است. اگرچه برخورداری از آزادی برای بازیگوشی بیشتر در زندگی نیز می‌تواند شانس خوبی باشد.

منبع : isna.ir

Akbar Balinparast بازدید : 159 جمعه 14 فروردین 1394 نظرات (0)

مصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان رحم را کاهش می‌دهد
پژوهش محققان امپریال کالج لندن نشان می‌دهد قهوه علاوه بر نشاط زنان می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم را نیز کاهش دهد.
محققان با استفاده از اطلاعات 456 هزار زن و بررسی عادات غذایی دو هزار و 800 نفر از آنها که مبتلا به سرطان مخاط رحم بودند، دریافتند زنانی که روزانه حدود چهار فنجان قهوه در روز مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که کمتر از یک فنجان قهوه می‌نوشند، 18 درصد در معرض خطر کمتری برای ابتلا به این سرطان قرار دارند.


البته محققان می‌گویند به دست آمدن این نتایج دور از انتظار هم نبوده چرا که با یافته‌های پژوهش‌های قبلی در تطابق است اما مقایسه این پژوهش‌ها با یکدیگر می‌تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار محققان قرار دهد. در این تحقیق، تاثیر 84 ماده غذایی در ابتلا به سرطان مخاط رحم مورد بررسی قرار گرفت که از آن میان، قهوه نسبت به سایر مواد غذایی برتری داشت اما رابطه یاد شده را نمی‌توان علت و معلولی دانست بلکه تنها وجود یک رابطه را نشان می‌دهد.


علاوه بر این، هنوز علت نقش قهوه کاملا مشخص نشده بلکه احتمال می‌رود که قهوه میزان استروژن بدن را کاهش داده و تعادل هورمون‌ها را تغییر می‌دهد. در واقع اگر تعادل بین استروژن و پروژسترون بیشتر به سوی استروژن پیش برود، خطر سرطان مخاط رحم افزایش می‌یابد.

اضافه وزن، قاعدگی پیش از 12 سالگی و یائسگی با تاخیر نیز می‌تواند از عوامل خطر بروز این سرطان باشد.محققان خاطرنشان کرده‌اند که نباید از آنتی اکسیدان‌های قهوه نیز غافل شد زیرا باعث جلوگیری یا کند شدن آسیب سلولی می‌شوند. به علاوه به نظر نمی‌رسد که تاثیر قهوه بر بیماری ذکر شده را بتوان به کافئین موجود در آن نسبت داد چرا که پژوهش‌ها تاثیر سایر خوردنی‌های کافئین‌دار نظیر کاکائو را بر این سرطان مرتبط ندانسته‌اند.
این پژوهش در مجله "Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention" منتشر شده است.
منبع : isna.ir

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1983
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 119
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 199
  • باردید دیروز : 102
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 199
  • بازدید ماه : 4,196
  • بازدید سال : 44,252
  • بازدید کلی : 675,630