loading...
oliv
Akbar Balinparast بازدید : 155 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

دانشمندان امریکایی به جدیدترین روش برای پیر نشدن پی برده اند.دانشمندان امریکایی می گویند خواب کافی و مناسب شبانه ، به کاهش مشکلات ناشی از پیری کمک می کند.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل ازیونایتدپرس ، محققان در دانشگاه ایالت اورگان امریکا اعلام کردند کسانی که تندرستی و سلامت کافی ندارند و خوابشان نامناسب است ، زودتر پیر می شوند و زودتر نیز می میرند.


مطالعه محققان بر روی مگس سرکه نشان می دهد مگس هایی که تحت استرس زندگی می کنند و خوابشان مناسب نیست ، زودتر می میرند و دورانپیری آنها نیز با مشکلات و موانع زیادی روبرو است.


دکتر ناتراج کریشنان سرپرست گروه محققان می گوید ما در حال تشخیص ساز و کارهایی هستیم که به احتمالا به چگونگی ایجاد روند پیری در افراد مختلف کمک می کند.

 

Akbar Balinparast بازدید : 164 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

شما هم احتمالاً شنیده‏اید که برخی غذاها موجب می ‏شوند شما جوان ‏تر به نظر آیید.به نظر من هم این غذاها موثر هستند، مخصوصا اگر همراه با دیگر روش های سالم زیستن باشند.

 

در زیر نکاتی را که موجب ایجاد یک احساس خوب و دلپذیر در شما می ‏شود و توصیه هایی را برای مبارزه با پیری برای ‏تان آورده‏ام.

 

 

به اندازه کافی بخوابید.

 

کم‏ خوابی عوارض زیادی دارد، یکی از عوارض کم‏ خوابی پیری است. علاوه بر این کم خوابی بر روی کنترل وزن نیز تاثیر دارد. استرس‏ ها ممکن است نیاز به خوابیدن را افزایش دهند.

 

مطالعات نشان می ‏دهد که عدم خواب کافی می ‏تواند میزان هورمون گرسنگی (یعنی گرلین ghrelin) را در بدن تغییر دهد و در نتیجه تمایل به خوردن مواد غذایی شیرین، در فرد بسیار بالا می رود.

 

تحقیقات بیانگر این مطلب هستند که خواب شبانه کمتر از 7 ساعت، برای اغلب افراد کافی نیست.اما در نهایت این شما هستید که می‏ دانید که چه مقدار خواب برای بدن و شرایط شما کافی است.

 


به مقدار کافی آب بنوشید.

 

با اینکه اغلب اوقات، نوشیدن آب ‏میوه صنعتی، نوشابه و دیگر نوشیدنی ‏های پُرکالری، وسوسه برانگیز است، اما این نوشیدنی‏ ها، نه تنها کالری زیادی دارند، بلکه موجب "دهیدراتاسیون" یا "کم ‏آبی بدن" نیز می ‏شوند که این امر باعث می ‏شود پوست شما خسته به نظر آید.

 

علاوه بر این، نظر محققان بر این است که از هر سه مرتبه ای که فکر می ‏کنید گرسنه هستید، دو مرتبه ی آن شما تشنه هستید. پس نوشیدن آب به میزان کافی کمک می ‏کند تا شما لاغر شوید.

 

میزان نیاز به مایعات، در افراد متفاوت است، اما به طور کلی 1500 تا 2000 میلی لیتر در روز، میانگین میزان مصرف مایعاتی است که توصیه شده است.وقتی بدن یک فرد کاملا سیراب است، ادرارش شفاف می شود.

 

 

با استرس مبارزه کنید.

 

ورزش به سوخت کالری در بدن و مقابله با استرس بسیار کمک می کند. اما اگر شما به هر دلیلی عصبی و مضطرب هستید، ممکن است فقط با انجام یک فعالیت بدنی مثل بدنسازی، نتوانید آرام شوید. پس به دنبال دیگر راه های مبارزه با استرس نیز باشید.

 

 

نفس عمیق بکشید.

 

خیلی از افراد نمی ‏دانند که با تنفس عمیق می توان نشاط و شادمانی را به دست آورد.حقیقت این است که اکثر مردم، سطحی و کم‏ عمق نفس می‏ کشند، آن هم در حصار قفسه سینه ‏شان، در صورتی که یک تنفس عمیق باید از اعماق ریه‏ ها و با استفاده از دیافراگم انجام شود. این گونه تنفس برای مقابله با اضطراب بسیار سودمند است.

 

 

ماهی چرب بخورید.

 

ماهی‏ های چرب، مانند قزل‏آلا، دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که نه تنها برای سلامتی پوست و دستگاه قلبی - عروقی مفیدند، بلکه به همان اندازه برای کاهش سطح استرس نیز سودمند می ‏باشند.

 

برخی متخصصان توصیه کرده‏اند که مصرف روزانه ماهی چرب می ‏تواند موجب تاخیر و حتی رفع نیاز به جراحی پلاستیک شود.

 

 

تفکر مثبت داشته باشید.


می ‏گویند که ما همان چیزی هستیم که فکر می ‏کنیم.آمار قطعی وجود دارد که به طور متوسط حدود 000/60 مطلب (فکر) در طی روز، به سراغ‏ افراد می‏آیند(البته خیلی از این ها، افکاری است که ما روزها و حتی سال‏ها گرفتار آن هستیم).

 

حال اگر خیلی از این ها، افکار و اندیشه‏های منفی باشند، نه تنها با ایجاد استرس، روی بدن ما تاثیر مخربی می گذارند، بلکه موجب می ‏شوند روی صورت ما نیز خطوط نگرانی و دلواپسی نقش ببندند.

 

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که تفکر مثبت، علاوه بر خنده ی روزانه موجب می ‏شود که میزان اندورفین (ماده شیمیایی که موجب ایجاد احساس خوب در بدن می‏شود)، نیز در بدن بالا برود که این امر باعث می ‏شود، شما جوان ‏تر به نظر آیید.

 

تفکر مثبت موجب می‏ شود که افراد بیشتری به طرف شما جذب شوند، زیرا هر کسی دوست دارد نزد فردی باشد که خوشحال و شاداب است.

 

تلقین بسیار موثر است. البته مطمئنا خیلی سخت است که در شرایط سخت و دشوار، لبخند بزنید، اما تحمل کنید و این کار را ادامه دهید، آن وقت خواهید دید که چه اتفاقی می‏افتد.

 

در ضمن خودتان هم، با آدم ‏های مثبت و خوش ‏اخلاق معاشرت کنید و به سراغ آنها بروید. این را به خاطر داشته باشید که احساسات و اخلاق، قابل سرایت هستند.با عمل به این توصیه ها، شاداب ‏تر و جوان‏ تر به نظر می رسید. به شما تبریک می گویم!

 

Akbar Balinparast بازدید : 112 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

اعصابم خورده، بدهكارم ، گرفتارم و ...اگه كمی و فقط كمی بخواهیم از زندگی لذت ببریم و نگاهمان را كمی بهتر كنیم بسیاری از لذت ها نه وقت زیادی می خواهد و نه پول زیادی. پس منتظر تغییرات زیاد در یه روزی كه معلوم نیست كی باشد نباشیم...در کوچکترین اتفاقات عظیم ترین تجارب بشر نهفته است . باور کنید ...

 

1- گاهی به تماشای غروب آفتاب بنشینیم.

 

2 - سعی كنیم بیشتر بخندیم.

 

3- تلاش كنیم كمتر گله كنیم.

 

4 - با تلفن كردن به یك دوست قدیمی، او را غافلگیر كنیم.

 

5 - گاهی هدیه‌هایی كه گرفته‌ایم را بیرون بیاوریم و تماشا كنیم.

 

برای لذت بردن

 

6 - بیشتردعا كنیم.

 

7 - در داخل آسانسور و راه پله و... باآدمها صحبت كنیم.

 

8- هر از گاهی نفس عمیق بكشیم.

 

9- لذت عطسه كردن را حس كنیم.

 

10- قدر این كه پایمان نشكسته است را بدانیم.

 

 

11- زیر دوش آواز بخوانیم.

 

12- سعی كنیم با حداقل یك ویژگی منحصر به فرد با بقیه فرق داشته باشیم .

 

13- گاهی به دنیای بالای سرمان خیره شویم.

 

14- با حیوانات و سایر جانداران مهربان باشیم.

 

15- برای انجام كارهایی كه ماهها مانده و انجام نشده در آخر همین هفته برنامه‌ریزی كنیم!

 

 

16- از تفكردرباره تناقضات لذت ببریم.

 

17- برای كارهایمان برنامه‌ریزی كنیم و آن را طبق برنامه انجام دهیم. البته كار مشكلی است!

 

18- مجموعه‌ای از یك چیز (تمبر، برگ، سنگ، كتاب و... برای خودمان جمع‌آوری كنیم.

 

19- در یك روز برفی با خانواده آدم برفی بسازیم.

 

20- گاهی در حوض یا استخر شنا كنیم، البته اگر كنار ماهی‌ها باشد چه بهتر.

 

 

21- گاهی از درخت بالا برویم.

 

22- احساس خود را در باره زیبایی ها به دیگران بگوئیم.

 

23- گاهی كمی پابرهنه راه برویم!.

 

24- بدون آن كه مقصد خاصی داشته باشیم پیاده روی كنیم.

 

25- وقتی كارمان را خوب انجام دادیم مثلا امتحاناتمان تمام شد، برای خودمان یك بستنی بخریم و با لذت بخوریم

 

 

26- در جلوی آینه بایستیم وخودمان را تماشا كنیم.

 

27- سعی كنیم فقط نشنویم، بلكه به طور فعال گوش كنیم.

 

28- رنگها را بشناسیم و از آنها لذت ببریم .

 

29- وقتی از خواب بیدار می‌شویم، زنده بودن را حس كنیم.

 

30- زیر باران راه برویم.

 

 

31- كمتر حرف بزنیم و بیشترگوش كنیم ..

 

32- قبل از آن كه مجبور به رژیم گرفتن بشویم، ورزش كنیم و مراقب تغذیه خود باشیم .

 

33- چند بازی و سرگرمی مانند شطرنج و... را یاد بگیریم.

 

34- اگر توانستیم گاهی كنار رودخانه بنشینیم و در سكوت به صدای آب گوش كنیم.

 

35- هرگز شوخ طبعی خود را از دست ندهیم.

 

 

36- احترام به اطرافیان را هرگز فراموش نكنیم.

 

37- به دنیای شعر و ادبیات نزدیك تر شویم.

 

38- گاهی از دیدن یك فیلم در كنار همه اعضای خانواده لذت ببریم.

 

39- تماشای گل و گیاه را به چشمان خود هدیه كنیم.

 

40- از هر آنچه كه داریم خود و دیگران استفاده كنیم ممكن است فردا دیر باشد

Akbar Balinparast بازدید : 145 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

زمانی که من بچه بودم، مادرم علاقه داشت گهگاهی غذائی که معمولا در صبحانه میخورند را برای شب درست کند. و من به یاد می آورم آن شب بخصوص را وقتی که او صبحانه ای، پس از گذراندن یک روز سخت و طولانی در سر کار، تهیه کرده بود. در آن شبی که خیلی از آن گذشته، مادرم یک بشقاب تخم مرغ، سوسیس و بیسکویت های بی نهایت سوخته در جلوی پدرم گذاشت. یادم می آید منتظر شدم که ببینم آیا هیچ کسی متوجه شده است!

 

با این وجود، همه ی کاری که پدرم انجام داد این بود که دستش را به سوی بیسکویت دراز کرد، لبخندی به مادرم زد و از من پرسید: که امروز را مدرسه چطور بود. خاطرم نیست که آن شب چه چیزی به پدرم گفتم، اما کاملاً یادم هست که او را تماشا می کردم که داشت کره و ژله روی آن بیسکویت سوخته می مالید و هرلقمه آن را می خورد.

 

وقتی من آن شب از سر میز غذا بلند شدم، به یادم می آید که صدای مادرم را شنیدم که برای سوزاندن بیسکویت ها از پدرم عذر خواهی می کرد.

 

و هرگز فراموش نخواهم کرد چیزی را که پدرم گفت:

 

((عزیزم، من عاشق بیسکویت های سوخته هستم.))

 

بعداً همان شب، رفتم که پدرم را برای شب بخیر ببوسم ،و از او سوال کردم که آیا واقعاً دوست داشت که بیسکویت هایش سوخته باشد. او مرا در آغوش کشید و گفت:

 

عشق

 

((مامان تو امروز روز سختی را در سرکار داشته و خیلی خسته است. و بعلاوه، بیسکویت کمی سوخته هرگز هیچ کسی را نمی کشد!))

 

زندگی مملو از چیزهای ناقص است و افراد هم دارای کاستی هائی هست. من اصلاً در هیچ چیزی بهترین نیستم، و روز های تولد و سالگرد ها را درست مثل هر کسی دیگر فراموش می کنم. اما چیزی که من در طی سال ها پی برده ام این است که یاد گیری پذیرفتن عیب های همدیگر- و انتخاب جشن گرفتن تفاوت های یکدیگر- یکی از مهمترین را ه حل های ایجاد روابط سالم، فزاینده و پایدار می باشد. و امروز دعای من برای تو این است که یاد بگیری که قسمت های خوب، بد و ناخوشایند زندگی خود را بپذیری و آن ها را به خدا واگذار کنی. چرا که در نهایت، او تنها کسی است که قادر خواهد بود رابطه ای را به تو ببخشد که در آن یک بیسکویت سوخته موجب قهر تو نشود.

 

ما می توانیم این را به هر رابطه ای تعمیم دهیم. در واقع، تفاهم اساس هر روابطی است، شوهر-همسر یا والدین-فرزند یا برادر-خواهر یا دوستی!

 

« کلید دستیابی به شادی تان را در جیب کسی دیگر نگذارید- آن را پیش خودتان نگهدارید. »

 

بنابراین، لطفاً یک بیسکویت به من بدهید و آره، از نوع سوخته آن

 

حتماً خیلی خوب خواهد بود.!.!.!.!

Akbar Balinparast بازدید : 125 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

همه ما علاقه‌منديم يادمان در دلهاي اطرافيان باقي باشد و اين تنها با سلاح خُلق خوش حاصل مي‌شود هنگامي كه به خاطرات پررنگمان با آشنايان مراجعه مي‌كنيم افراد مهربان و خوش اخلاق از ماندگارترين شخصيت‌ها در ذهن و رحمان مي‌باشند. چنين ماندگاري در قلب‌ها آرزوي همه ماست و اين مهم به دست نمي‌آيد مگر آن كه از رموز آن آگاه باشيم‌.

 

يكي از مهمترين رازهاي رسيدن به آن جذابيت است و قبل از هر چيز بايد بدانيم كه جذابيت چيزي غير از زيبايي است‌. شخص مي‌تواند صورت زيبايي نداشته باشد اما بسيار جذاب باشد و هم چنين مي‌تواند بسيار زيبا باشد اما اصلاً جذابيت نداشته باشد. جذابيت و گيرايي يك ويژگي كاملاً اكتسابي است و به راحتي مي‌توانيم صاحب آن باشيم‌:

 

 

۱ - ظاهري آراسته داشته باشيد.


تميز و مرتب باشيد، هماهنگي و پاكيزگي شما، ناخودآگاه شما را جذاب مي‌كند. بعضي از افراد براساس تصوري اشتباه براي جذاب شدن به زحمت زيادي مي‌افتند و خود را به شكل‌هاي عجيب و غريبي درست مي‌كنند. مهمترين مسئله اين است كه مرتب و هماهنگ و در عين حال ساده باشيد. نامرتب بودن حتي حرفهاي قشنگ‌، مثبت و تأثيرگذار شما را ضايع مي‌كند. فرزندي كه هميشه پدر و مادر خود را آراسته و با ظاهري مرتب مي‌بيند، ظاهر آراسته فرد ناآشنا او را نمي‌فريبد. چون ممكن است جذب ظاهر آراسته كسي شوند كه تأثير منفي او از اثرات مثبتش به مراتب بيشتر باشد.

 

 

۲ - بيشتر سكوت كنيد:


غالباً افراد به اشتباه براي اين كه جذاب‌تر شوند، بيشتر شلوغ مي‌كنند و به خطا مي‌روند. سكوت‌، يك تأثير ذهني و رواني بسيار قوي مي‌گذارد. در سكوت‌، فرد پيرامون خود خلاء ايجاد مي‌كند و هر خلايي‌، جذب را سبب مي‌شود. آنها كه بيشتر صحبت مي‌كنند و كمتر مي‌شنوند از جذابيت خود مي‌كاهند، حال آن كه سكوت و گوش دادن بيشتر به واقع شما را عاقل‌تر و قابل اطمينان‌تر معرفي مي‌كند و اين زمينه‌اي مساعد براي صميميت بيشتر است‌. سكوتي سرشار از اعتماد به نفس سرچشمه صميميت است‌.

 

 

۳ - نرم و ملايم سخن بگوييد:


هنگامي كه نرم و ملايم صحبت مي‌كنيد افراد را جذب خود مي‌كنيد و به راحتي مي‌توانيد بر روي آنها تأثير بگذاريد. آدم‌هاي خشن و داد و بيدادي افراد مناسبي براي اطمينان كردن‌، نيستند.

جا داشتن در قلب دیگران

۴ - فرد محترمي باشيد:

 

بي‌احترامي به خود، به ديگران و بي‌احترامي و بي ادبي در كلام و رفتار همگي از جذابيت شما مي‌كاهد. شما بايد هم در ظاهر آراسته باشيد و هم در باطن وارسته‌. افراد مؤدب و متين و محترم بي ترديد جذابند و اين جذابيت از درون موج مي‌زند.

محترم و مؤدب و باشخصيت باشيد، خواهيد ديد خود به خود جذاب مي‌شويد.

 

 

۵ - زياد شوخي نكنيد اما بسيار تبسم كنيد:


شوخي فراوان از انرژي ذهني و جذابيت شما مي‌كاهد چرا كه شوخي فراوان به تدريج مرزهاي لازم بين افراد را از بين مي‌برد متبسم باشيد كه تبسم به چهره شما جذابيتي عميق و ژرف مي‌بخشد. در تبسم‌، سنگيني و متانت و جذابيت است‌.

 

 

۶ - قاطعيت يعني جذابيت‌:


كساني كه شخصيت قاطعي دارند و هدفها و ارزش‌هاي معيني دارند، بي‌استثنأ مي‌توانند افراد جذابي باشند. زيرا شخصيت‌هايي جذاب و تأثيرگذارند كه بسيار مصمم هستند و اعتماد به نفس دارند. به دنبال اهداف مشخصي بودن و به آنها رسيدن اعتماد به نفس زيادي به ارمغان مي‌آورد و جذابيت از وجود چنين شخصي موج مي‌زند.

 

جا داشتن در قلب دیگران


آسان بود، اين طور نيست‌؟

 

فكر مي‌كنم شما هم مي‌توانيد يكي از جذاب‌ترين و ماندگارترين‌ مردان و زنان باشيد. اگر می خواهید دیگران عاشق شما شوند ، معطل نشويد دست به كار شويد.

Akbar Balinparast بازدید : 156 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

تحقیقات علمی نشان می دهد که شما می توانید وضع روحی - روانی خود را با غذاها بهبود ببخشید.

 

 

اگر به تجدید قوای ذهنی نیاز دارید:


غذاهایی را انتخاب نمایید که دارای اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D زیادی باشند. تحقیقات نشان می دهد که این ها می توانند افسردگی را تخفیف دهند و موجب آرامش فرد شوند.

 

برای دریافت اسیدهای چرب امگا 3 می توانید تخم بزرک(بذر کتان) و ماهی های چرب مانند قزل آلا را انتخاب نمایید.

 

از منابع خوب ویتامین D نیز می توان به شیر های غنی شده با این ویتامین و زرده تخم مرغ اشاره کرد.. البته نور خورشید نیز منبع خوبی از این ویتامین است.

 


استرس دارید؟


در جستجوی غذاهایی باشید که غنی از ویتامین های گروه B باشند، تا تولید سرتونین در مغزتان افزایش یابد و در نتیجه آرامش به سراغ شما آمده و راحت شوید.

برای دریافت ویتامین B12، بشقاب تان را پر از قزل آلا یا میگو کنید و یا این که یک کاسه بزرگ ماست کم چرب میل نمایید.

 


در سختی هستید؟

 

یک راست بروید سراغ غذاهایی که غنی از ویتامین C هستند. این ویتامین رادیکال های آزاد را کاهش می دهد و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند. در واقع این ویتامین یک آنتی اکسیدان فوق العاده است. زغال اخته، کلم بروکلی، فلفل سبز، کیوی، توت فرنگی و گوجه فرنگی گزینه های خوبی برای این ویتامین می باشند.

 


عصبانی هستید؟

 

این حالت خود را با پتاسیم از بین ببرید. پتاسیم، الکترولیتی است که به کاهش فشار خون کمک می کند.

موز، آواکادو، ذرت، سیب زمینی و لوبیا سفید از منابع خوب این ماده معدنی می باشند.



بی خوابی به سرتان زده است
؟

برای یک خواب عمیق به سمت غذاهای غنی از منیزیم مانند نخود، عدس، جو دو سر، تخم کدو و اسفناج بروید.


این ماده معدنی به آرامش عضلات، رگ های خونی و لوله گوارش کمک می کند تا سطح ماده شیمیایی آرامبخش یعنی همان سرتونین در شما افزایش یابد.

 

حالا با دقت پیشنهادات غذایی فوق را نگاه کنید و ببینید همه این ها علاوه بر این که نیازهای تغذیه ای شما را به خوبی برآورده می سازند، از افزایش وزن تان نیز جلوگیری می کنند.

 

Akbar Balinparast بازدید : 197 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

قبل از نوشيدن آب ،‌هر روز جملات زير را با انرژی و قدرت تكرار كنيد:

 


ليوان اول ، بعد از بيدار شدن صبح :

 

خداوندا، سپاس تورا كه بار ديگر به من طلوع خورشيد را هديه دادی ، قول می دهم امروز هر جا كه بروم مهری‌برسانم حتی با لبخندی ، به من كمك كن ،‌امروز را به شاهكاری بی همتا تبديل كنم

 

 

ليوان دوم ، حدود ده صبح :

 

افتخار می كنم كه از امروز ، پاك ترين انسان روی زمين هستم

 

 

ليوان سوم ، حدود دوازده ظهر:

 

من نظركرده ی خداوندم

 

 

ليوان چهارم ، بعد از ناهار :

 

خداوندا تو را سپاس بخاطر بركاتی كه به من بخشيدی ، خزانه ی غيب ات را به روی من و خانواده ام بگشای

 

 

ليوان پنجم ، ساعت چهار عصر :

 

عشقی الهی هم اكنون مرا ثروتمند و توانگر ميسازد

 

 

ليوان ششم ، ساعت شش عصر :

 

به هر سو كه می نگرم ، موفّقيّت به من لبخند ميزند.



ليوان هفتم ، قبل از شام :

 

هر روز، از هر نظر بهتر و بهتر می شوم

 

 

ليوان هشتم ، قبل از خواب :

 

خداوندا ، سپاس تو را كه يك روز ديگر را به من هديه دادی ، كشور عزيزم ايران را در پناه خودت حفظ كن و صلح را در جهان ، حاكم فرما . خود و خانواده ام را به تو می سپارم ، ای مهربانترين مهربانان.


پروردگارا خوابی آرام به من هديه بده ، كه من عاشق تو هستم...

 

(اين جملات را به همراه نوشيدن 8 ليوان آب بمدت 21 روز تكرار كنيد و به چشم خود ببينيد كه چطور خود و زندگيتان تغيير خواهد كرد )

Akbar Balinparast بازدید : 234 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

زندگی بهتر

روزانه ٣ نفر را مورد تحسین قرار دهید.
طلوع خورشید را تماشا کنید.
در سلام کردن پیشقدم باشید.
توقعات خود را کاهش دهید.
با همه طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند.
هیچ گاه از کسی ناامید نشوید زیرا معجزه غیرممکن نیست.
به دیگران حسادت نکنید.
برای کسب دانش و شهامت دعا کنید نه برای به دست آوردن مادیات.

 

سرسخت باشید ولی مهربان.

 

اسم اشخاص را فراموش نکنید.

 

دلرحم تر از آنچه نشان می دهید باشید.

 

فراموش نکنید که بزرگ ترین نیاز عاطفی انسان قدرشناسی از اوست.

 

به قول خود عمل کنید.

 

حتی هنگام ناراحتی، سعی کنید خشم خود را کنترل کنید.

 

فراموش نکنید که موفقیت یک شبه به دست نمی آید.

 

فراموش نکنید برنده ها کاری می کنند که بازنده ها نمی کنند.

 

سعی کنید اولین چیزی که سر کار خود می گویید باعث شادی دیگران شود.

 

شادی دیگران را خراب نکنید.

 

فرصت علاقه نشان دادن به نزدیکانتان را از دست ندهید.

 

بعضی مطالب را پیش خود نگه دارید تا احساسات کسانی که دوستشان دارید جریحه دار نشود.

 

Akbar Balinparast بازدید : 177 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

هم اکنون همه چیزوهمه کس سبب توانگریم می شود.ومن نیزهم اکنون موجب توانگری همه چیزو همه کس می شوم.من برایت برکت می طلبم وهم اکنون تو را برای ثروتهای خدا که درتو وازطریق تومتجلی می شود.

 

متبرک می کنم.( دررابطه باکیف پول)

 

سپاس می گزارم که زیباترین ومناسب ترین جوهرغنی خدا را به تن دارم.( دررابطه با لباسها)

 

سپاس می گزارم که درزیباترین ومناسب ترین جوهرغنی خدا خانه دارم.( دررابطه با خانه)

 

سپاس می گزارم که درزیباترین ومناسب ترین جوهرغنی خدا به هرکجا که بخواهم می روم.( دررابطه با ماشین)

 

 

برای سلامت وجوانی وزیبایی روزافزونم سپاس می گزارم.( دررابطه با خانمها)

 

ازوفور نعمت خدا که پیوسته در زندگیم متجلی می شود به وجد می آیم.ازبرکت بیکران خدا که اینجا واکنون بیش ازاندازه ی مورد نیازم جلوه گرمی شود سپاسگزارم.

 

با حمد وثنا ثروتهای بیکران خدا را پیشاپیش خودمی فرستم تا در این روز هدایت و حمایت و پشتیبانی و توانگرم کند.هر آنچه نیازمندم هم اکنون مهیامی شود.موهبت غنی و دلخواهم امروز مریی ومتجلی می گردد.

 

کلام من سرشاراز قدرت ثروت بخش توانگری است.

 

 

سپاس می گزارم که میزان پول و درآمدم هم اکنون به قدرت عمل مستقیم خدا به شیوه یی شگرف و قابل ملا حظه افزایش می یابد.( دررابطه با درآمدماهیانه)

 

سپاس می گزارم که همه ی تعهدات مالیم از راههای شگفت خدا بی درنگ به طور کامل پرداخت میشود.( دررابطه با پرداخت قرض)

 

باتکرارهرجمله درسه زمان پنج دقیقه ای درروز به توانگری قابل ملاحظه ای دست یابید.

Akbar Balinparast بازدید : 221 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

آن نـداي درونـي ذهـن شـمـا كـه زمـزمـه مـي كـنـد، هـر چـيزي امكان پذير است بـجـاي غير ممكن است، يا چه روز خوبي است، بجاي زندگي سخت است همانـند نوري براي گذشتن از پيچ و خم دشواريهاي زندگي ياريتان ميكند.

 

خوش بيني محض در افراد بصورت نادر يافت شده و چنين اشخاصي اغلب مـورد پـسند ديـگـران نيستند. ما كساني كه دائما در حال خوشحالي و شـادمـاني هسـتـند را مـورد تـمسخر قـرارداده و خـود آشـكارا بـخاطر بـدي هـوا يـا كـمبـود چاي در دفتركار دچار ترديد ميشويم. در حـيرتيم كه آنها چگونه ميتواننـد دنـيا را آنگونه كه هست نبينند؟ -- دنيايي كه مملو از ناملايمات و بي عدالتي است.

 

خوب، حقيقت اين است كه آنها عقـيـده دارند كه دنيا به همراه مردمانش داراي عيوب و كاستي مي باشند، اما به سـادگي تمركز روي چيزهاي خوب را برمـي گـزينـند. و چنين ديدگاهي فوايد بزرگي را بدنبال خواهد داشت؛ سلامتي بهتـر، انـرژي بيـشتر، خلاقيت، توانايي هاي حل مسئله و يك حس كلي سرور و شادماني.

 

بنابراين، آيا ميتوانيم يك سوئيچ خوشبيني كوچك را در ذهنمان روشن كرده و بلافاصلـه شاهـد اثـرات و نـتايج مطلوب آن باشيم؟ متاسفانه آنـقدرهـا هـم سـاده نـيـست -- امـا روشهـايي وجود دارند كه بتوان با آنها مثبت بـودن را تـمـرين كـرده تـا بـصورت واكـنـشي طبيعي در بيايد و منفي نگري را تقليل دهد.

 

تست خـوش بيني انتهاي مقالـه را انـجام داده تا در مـورد هرگـونه تـمايلاتي كه بسمت منـفـي انـديشي داريـد و نـيـز چـگونـگي قدم برداشتن براي بهبود ديدگاهـتان نسبت به مسائل، آگاهي حاصل نماييد.

 


سلامتي شما به آن بستگي دارد

 

اشـخاص خوش بين در برابر بيماريهاي عفوني و مسري مقاومتر بوده و بهتر مي تواننـد امراض مزمن را از خود دفع كنند. در يك مطالعه علمي محققان 96 مردي كه يك بار دچار حمله قلـبي شـده بودند را مورد بررسي قرار دادند. بعد از طي مدت هشت سال، از هر 16 مرد بـدبيـن، 15 نفرشان جان باختند و از هــر 16 نــفـر مــرد خــوش بـيـن فـقـط پــنج نفرشان از دنيا رفتند.

 

امـروزه بـطرز گـسترده اي عقيده بر اين است كه خوش بيني قابليـت سيـستم دفـاعـي بدن را براي مبارزه با بيماري ها افزايش مي دهد. اين ممكن است به آن دليل باشد كه افراد خوشبين داراي پايين ترين سطح استرس در يك اجتماع مي بـاشند. و هــمگي ما ميدانيم كه استرس كمتر به معناي داشتن بدني سالمتر است.


پيش به سوي مسائلي كه ممكن است بخواهيد آنها را تغيير دهيد...

 

خوش بینی


خود شكوفايي كامبخش

 

بـراي بـسياري از افـراد، عـقايـد تـعييـن كنـنده اعـمال و طـرز بـرخوردها نسبت به زندگي ميباشد. از آنجايي كـه رفتارها و نگرش ها چنين نـقش عمده اي در چگونگي احسـاس شما ايفا مي كنند، بايد عقايد را بازنگري نموده و بـرآورد كنيد كه كدام يـك بـه نفـعتـان و كدام يـك به ضررتان است. ميزان خوش بـيني شـما نوع نگرشتان را نسبت به زندگي و دنياي پيرامون منعكس مي كند. اگر احساس مي نماييد نيـاز داريد انـدكي خـوشبين تر باشد، نكات زير را دنبال كنيد.

 

 

شرايط دوپهلو را درك كنيد


هيچگاه با موقيتعهاي دوپهلو جوري برخورد نكنـيد كـه گويـي دوپهلو نيستند. هميشه با مـسائل آن گـونه كه هستند رفتار نماييد. براي مثال وقـتي روي جنسي سرمايه گـذاري مي كنيد، به خود بقبولانـيد كـه ممكن است آن جنس ارزان شده و شما مقداري از پول خود را از دست بدهيد.

 

با اين حال فرد خوش بين اين نكته را ميداند و ريسك ميكند و بـه از دسـت دادن مقداري پول اهميت نمي دهد. به علاوه هنگام روبرو شدن با اين موقيتهاي دوپهلو، تفـسيرهاي منفي ممكن است منتهي به افسردگي و كسالت گردند.

 


متنوع فكر كنيد


افراد خوش بين بر خلاف افراد بدبين از تفكري ملون برخورداند. در برابر موقيعت ها و ايده هاي جديد روشنفـكرتر بـاشيد. از مـسر بـودن در مـورد ديـدگاه هـاي خـود بـاز ايستاده و شروع به لذت بردن از افكار و نظرات ديگران نماييد.

 

 

همه چيز را قطعي ندانيد


اشخاص خوش بين بندرت مسائل را قطعي و بدون اشكال ميدانند؛ آنها هميشـه انتقاد پذير بوده و نظرات خوب ديگران را مد نظر قرار داده و بدنبال اصلاح خود هستند.

 

 

را تغييرپذير تصور كنيد


افـراد خوش بين مي دانند كه تغيير و دگرگوني يك چيز خوب و ضـروري اسـت. آنـهـا طـرز برخوردهاي تطبيق پذير و قابل تغييري از مسائل را در خود بوجود مي آورند.



تفكري بخصوص داشته باشيد


اشخاص خوش بين تمايل دارند بجاي اين كه در برابر مسائل كلي از طريق راه حل هاي عمومي واكـنش نـشان دهند، با مسائل خاص بـراي رسيـدن بـه يـك راه حـل عـمـومـي دست بگريبان شوند.

 


افكار خود را تغيير دهيد

 

در مورد رويدادهاي ناگوار مداوم فكر نكنيد. اگر رئيستان شما را از كار بركنار كرد و يـــا در يـك امتـحــان مهم قبول نشديد، توصيه ما اين است كه با انجام كاري لذت بخـش افـكـار خود را از مشكلاتتان دور كنيد چون تفكر به مسائل در چـهـارچـوب مـنـفي ذهن منتهي به يافتن راه حل هاي كمتر خواهد شد.

 

با كـمك كردن بـه احـوال خـود و كـسب اعتماد به نفس، افـرادي كـه داراي تمايلات بدبينانه هستند مي تـوانند خود را آزاد سـاختـه و خـلاقانه تـر فكر كنند. براي اغلب مردم بدست آوردن چنين روحيه اي فقط چند هفته طول ميكشد، اما بمحض يادگيري تــكنـيـك خوش بيني، ديگر برگشت به بدبيني بعيد خواهد بود.

 

Akbar Balinparast بازدید : 162 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

وقتی یک نفر واقعاً شما را دوست داشته باشد، صبر و گذشت زیادی را دربرابر بی دقتی ها یا رفتارهای زشت و بی ادبانه شما شنان خواهد داد. اما نباید از این قضیه سوء استفاده کنید. اگر چنین کاری کنید، یک نشانه مسلم از این است که شما واقعاً طرف مقابلتان را دوست ندارید. زوج هایی که واقعاً همدیگر را دوست داشته باشند وقتی می فهمند که احساسات طرف مقابلشان را جریحه دار کرده اند، واقعاً ناراحت و پشیمان می شوند.

 

جاذبه داشتن خانم ها

 

هیچوقت عشقتان را فقط محض آزمایش کردن، آزمایش نکنید. ببینید وقتی جای آن طرف باشید واقعاً چه احساسی خواهید داشت؟ آیا او به نیازهای شما توجه دارد؟ شما چه؟ به نیازهای او توجه میکنید؟ آیا دادن ها و گرفتن ها در رابطه به یک میزان است یا همه چیز یک طرفه است؟ آیا اکثر اوقات به هم نگاه می کنید، همدیگر را ناز و نوازش می کنید یا به چشمان هم خیره می شوید؟

 

خودتان را در کنار همسرتان در 20 سال آینده تجسم کنید. آیا آن تصویر قلبتان را مملو از ترس می کند یا از تصور آن لبخند می زنید؟ اگر همسرتان بیشتر از اینکه از شما انتقاد کند، شما را تحسین می کند مطمئناً از تجسم آن تصویر لبخند روی لبانتان می آید. هیچکس دوست ندارد با یک منتقد زندگی کند، حتی اگر روزی عاشق این فرد بوده باشید.

 

گذشت

 

دوستی به علاوه کشش جنسی بهترین نشانه عشق حقیقی است


عشق واقعی دوستی به اضافه کشش جنسی است. اگر شما از گذراندن هر لحظه از زندگیتان در کنار همسرتان لذت می برید، پس او بهترین دوست شماست. این نوع رابطه اعتماد به نفس و عزت نفس شما را بالا می برد و به شما برای رسیدن به بالاترین درجه کمال کمک می کند. درعوض، شما هم به طرف مقابلتان کمک می کنید که به این چیزها دست پیدا کند. وقتی هر دو شما عشق واقعی را احساس کنید، دیگر می توانید هر کاری را در کنار هم انجام دهید.

 

Akbar Balinparast بازدید : 205 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

توصيه به زوج هاي جوان اين است كه زياد سخت نگيريد. هيچ گاه به خود اجازه ندهيد كه فكر طلاق به ذهنتان خطور كند. حتي در بحراني ترين لحظات زندگي و در اوج كشمكش ها و اختلاف هاي زناشويي، طلاق تنها راه حل نيست. مطمئن باشيد كه پس از طلاق مشكلات و سختي هاي. زيادي انتظارتان را مي كشد.خودپسندي و خودخواهي، ازدواج را به ورطه نابودي مي كشاند.

 

هر يك از نكات زير مي تواند زندگي زناشويي را به بن بست بكشاند:

1- تعهد بيش از اندازه

تعهد بيش از اندازه و خستگي جسمي و روحي؛ اين مشكل در زوج هاي جواني كه در مدرسه يا دانشگاه تحصيل مي كنند يا تازه در جايي استخدام شده اند بيشتر به چشم مي خورد. حتي الامكان سعي كنيد اوايل ازدواج به دانشگاه برويد، كار تمام وقت داشته باشيد، صاحب فرزندي شويد، خانه بسازيد يا كار و كاسبي جديدي راه بيندازيد. اين كارها مشكلات و سختي هاي زيادي به همراه دارد و بسياري از زوج هاي جواني كه با اين مشكلات روبه رو مي شوند، پس از آن كه ازدواجشان با شكست مواجه مي شود با تعجب از خود مي پرسند:«چرا چنين اتفاقي افتاد؟» مسئوليت و مشغله ي زياد باعث مي شود كه زن و شوهر فرصت كمي براي همديگر داشته باشند و بنابراين فاصله ي آنها روز به روز افزايش مي يابد و زماني مي رسد كه براي هم مثل دو غريبه هستند، پس سعي كنيد در اوايل ازدواج، براي خود، كار و دردسر نتراشيد و وقت بيشتري را با هم بگذرانيد تا همديگر را بيشتر بشناسيد.

 

زندگی بهتر

 

2- صورت حساب هاي بالا

صورت حساب هاي بالا و بحث بر سر نحوه ي خرج كردن پول؛ اجناس مصرفي خود را با پول نقد خريداري كنيد، در غير اين صورت آنها را به صورت قسطي نخريد. تمام پولتان را براي خريد خانه يا اتومبيل كه استطاعت خريد آن را داريد خرج نكنيد. هميشه مقداري از پولتان را براي روز مبادا پس انداز كنيد و با آن به سفرهاي كوتاه برويد و اگر صاحب فرزندي هستيد، آن را براي مواقع ضروري كنار بگذاريد. سعي كنيد درآمدتان را عاقلانه و درست خرج كنيد.

 

 

3- خودپسندي

در جهان دو گروه از مردم وجود دارند، افراد بخشنده و افراد گيرنده. ازدواج دو نفر بخشنده مي تواند يك مسئله ي رضايت بخش و خوشايند براي هر دو طرف باشد، بين دو نفر بخشنده و گيرنده هميشه اصطكاك وجود دارد، اما دو نفر گيرنده در عرض شش هفته زندگي مشترك، به جان هم مي افتند و دمار از زندگي هم درمي آورند. خودپسندي و خودخواهي، ازدواج را به ورطه نابودي مي كشاند.

 

 

4- دخالت والدين

اگر زن يا شوهر به طور كامل از والدينشان جدا نشوند، احتمال بروز مشكل در زندگي زناشويي آنها وجود خواهد داشت. بعضي از والدين دوست ندارند فرزندشان پس از ازدواج از آنها دور شود و ترجيح مي دهند كه در كنارشان زندگي كند. آنها به اين مسئله توجه ندارند كه در اين صورت ممكن است باعث به وجود آوردن مشكل در زندگي مشترك فرزندشان شوند.

 

زندگی بهتر

 

5- توقعات زياد و بي جا

بسياري از زوجين انتظار دارند كه پس از ازدواج وارد يك سرزمين پر از شادي و خوشبختي شوند. آنها هميشه روياي قصر پريان را در سر مي پرورانند، غافل از اين كه گاهي اوقات در زندگي زناشويي مشكلاتي پيش مي آيد كه عرصه زندگي آنها را تنگ مي كند.

 

 

6- بحث و جدل

سخن ما با كساني است كه فضاي خانه را با بحث و دعواهاي خود مسموم مي كنند و باعث رنجش و نگراني طرف مقابل خود مي شوند و او را از ادامه ي زندگي مشترك دلسرد مي كنند. بدبيني و حسادت، يكي از علل ايجاد جر و بحث زوجين است و خودبيني عامل ديگري است كه باعث آزار رساندن به طرف مقابل مي شود.

 

 

7- اعتياد

اعتياد نه تنها باعث از هم پاشيدن زندگي مشترك مي شود بلكه فرد را نيز از بين مي برد. هميشه از مواد مخدر و مشروبات الكلي دوري كنيد.

 

 

8- خيانت و بي وفايي نسبت به همسر

ازدواج، پيمان و تعهد بين دو نفر است و آنها را متعهد مي سازد كه تا آخر عمر به هم وفادار بمانند و در غم و شادي هاي زندگي، شريك يكديگر باشند. متأسفانه بعضي از همسران به اين تعهد پايدار نمي مانند و پس از مدتي از جاده درستي منحرف مي شوند و به همسرشان خيانت مي كنند و با اين كار كتاب زندگي مشتركشان را براي هميشه مي بندند.

 

زندگی بهتر

 

9- شكست در كار و تجارت

اين مسئله به خصوص در مردان بسيار به چشم مي خورد. اضطراب و نگراني كه به دنبال اين شكست ايجاد مي شود، باعث آشفته كردن كانون خانواده مي شود.

 

 

10- موفقيت در تجارت و كسب و كار

شايد خطر موفق شدن در تجارت يا به اصطلاح يك شبه پولدارشدن بيشتر از شكست در تجارت باشد. گاهي اوقات، ثروت يكباره اي كه به طرف خانواده ها سرازير مي شود باعث دور شدن آنها از يكديگر و منجر به مرگ زندگي مشترك مي شود.

 

 

11- ازدواج در سنين پايين

آمار طلاق در بين دختراني كه در سنين 17- 14 سالگي ازدواج مي كنند دو برابر بيشتر از دختراني است كه در سنين 19-18 سالگي ازدواج مي كنند و نيز كساني كه در سنين 19- 18 سالگي ازدواج مي كنند، 75 برابر بيشتر از كساني كه در سنين 20 سالگي پيمان زناشويي مي بندند به دادگاه هاي طلاق قدم مي گذارند.این آمار نشان مي دهد كه فشار ناشي از اضطراب و هيجان هاي دوران نوجواني با مشكلات زندگي مشترك در هم مي آميزد و خيلي زود زن و شوهر را به پاي ميز طلاق مي كشاند.

 

Akbar Balinparast بازدید : 148 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)


1- روياهايتان را وسعت دهيد و با شور و اشتياق به آنها بپردازيد


روياهاي بزرگ در انسان انگيزه و تحرك ايجاد مي‌كنند. زماني‌كه به روياهايتان مي‌انديشيد به سمت مسيري كه به آن علاقه‌مند هستيد راهي باز مي‌كنيد. آرزوهايتان را مرتبا در ذهن آوريد زيرا در همين روياهاست كه مي‌توانيد به انرژي و شور و شوقي كه شما را به حركت وامي دارد، دست يابيد. به خاطر داشته باشيد تمام چيزهايي كه هم‌اكنون در اطرافتان وجود دارند با يك فكر و يك نيت آغاز شده‌اند.

 

راههای رسیدن به آرزو


2- برنامه‌ريزي كنيد


براي آنكه در مسير رسيدن به آرزوها پيش رويد، براي خودتان اهداف مياني تعيين كنيد. رمز موفقيت آن است كه هدفتان مشخص و ملموس باشد. مي‌خواهيد بعد از 6 ماه، يك‌سال و يا 2 سال چه كاري انجام دهيد؟ به كجا مي‌خواهيد برويد؟ برنامه عملي بريزيد و به اين ترتيب يك ‌رؤيا به واقعيت تبديل مي‌شود. روي مقصد و هدفتان تمركز كنيد چراكه بدون هدف تمام انرژي‌تان به‌دليل اجابت خواسته‌هاي ديگران به سرعت مصرف مي‌شود و يا در اثر برآورده‌كردن نيازهاي لحظه‌اي به هدر خواهد رفت.

 


3- وارد عمل شويد


افرادي كه به روياهايشان جامه عمل مي‌پوشانند، هر كاري كه لازم باشد انجام مي‌دهند حتي اگر آن عمل هميشه جالب و خوشايند نباشد. براي پيشروي در اين مسير چه اقدامات خاصي بايد انجام دهيد؟ در راه رسيدن به هدف اجازه ندهيد حتي يك روز هم بدون هيچ سعي و اقدامي هر چند كوچك مثل يك تلفن، مطالعه، كلاس و... از دست برود. روزي از راه خواهد رسيد كه وقتي به گذشته نگاهي مي‌اندازيد خواهيد ديد كه با همين قدم‌هاي كوچك همه مسير را طي كرده‌ايد.

 


4- مسئوليت همه اتفاقات را بپذيريد


براي توجيه عدم‌فعاليت و تنبلي خود به‌دنبال عذر و بهانه و يا دلايل متعدد نباشيد. واقعيت زندگيتان را خودتان مي‌سازيد؛ پس اين شما هستيد كه بايد فرمان دهيد. نتيجه دلخواهتان را نمي‌گيريد؟ به جاي گله‌گزاري از اين و آن، دنيا و يا حتي از خودتان، به جاي آنكه در زندگي نقش يك قرباني و يا فردي كه كشته شده است را بازي كنيد، رويكرد و راه و روش زندگيتان را تغيير دهيد و به‌دنبال روش‌هاي ديگري باشيد. اگر انتظار داريد كه با تكرار كارهاي گذشته به نتايج جديدي برسيد، اشتباه كرده‌ايد.

 

راههای رسیدن به آرزو

 

5- ياد بگيريد از احساسات‌تان استفاده كنيد


افرادي كه روياهايشان به حقيقت پيوسته، افكار و احساسات مثبت را در خود پرورش مي‌دهند و مي‌دانند كه چگونه دست از احساسات منفي و فلج كننده‌اي چون ترس، اضطراب، نااميدي، ترديد، ناتواني، درماندگي و احساس گناه دست بكشند. زماني‌كه يك‌ رؤيا به حقيقت مي‌پيوندد، 80درصد بستگي به آن دارد كه روي افكار و احساسات‌تان تسلط داشته باشيد و 20درصد بقيه مربوط به كنترل وقت و زمان مي‌شود.

 


6- ‌انتخابات و تصميمات‌تان همواره روي اطرفيانتان تاثير مي‌گذارد


مطمئن شويد كه آنان نظرات شما را درك و در اين را ه شما را تشويق مي‌كنند. همچنين با انتخاب دوستان، خواندني‌ها و برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني، محيطي به‌وجود آوريد كه به شما انگيزه و دلگرمي‌ دهد. به سراغ رسانه‌هايي كه در شما ايجاد ترس مي‌كنند نرويد. درصورت لزوم، از طريق افراد و گفت‌وگوهايي كه به شما اعتماد‌به‌نفس و حس ارزشمندي مي‌دهند كمك بگيريد.

 


7- ‌مهم‌تر از همه، صبور باشيد


عصر حاضر، عصر سرعت وتكنولوژي است و ما در دوره‌اي زندگي مي‌كنيم كه خواسته‌ها و نيازهايمان فورا برآورده مي‌شوند اما آرزوهاي بزرگ با گذشت زمان تحقق مي‌يابند. ما نمي‌توانيم سر اين واقعيت كلاه بگذاريم. در عوض، زماني‌كه اين آرزوها به حقيقت مي‌پيوندند، رضايت خاطر، شعف و شادي زيادي به همراه دارند. بنابراين به راهتان ادامه دهيد و بر اين باور باشيد كه به هدف خواهيد رسيد. ياد بگيريد از مسيري كه طي مي‌كنيد لذت ببريد و در طول راه به سعي و تلاش‌تان پاداش بدهيد.

 

 

Akbar Balinparast بازدید : 165 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

"آنچه كه منزلت و شان شما را تعيين مي كند رفتارو نگرش است نه استعداد و قابليتهاي ذاتيتان." زيگ زاگار

همه ما با مثل ها و حـكايـات زيـادي در مـورد خـوش بـيـني بـرخـورد كرده ايم، امـا ممكـن است قـدرت حقـيقي ديــدن جـهـان از طريق عينك خوش بينـي را درك نـكرده بـاشـيـم.قدرتي كه مي توانـد بر همه چيز بسيار اثـر گـذار بـاشـد اززندگي روزمره و انتخاب همسر گرفته تا گزينه هاي شغلي و موفقيتهاي دراز مدت.

 

خوش بینی

 

نواهاي درون ذهن شما

 

آن نـداي درونـي ذهـن شـمـا كـه زمـزمـه مـي كـنـد، هـر چـيزي امكان پذير است بـجـاي غير ممكن است، يا چه روز خوبي است، بجاي زندگي سخت است همانـند نوري براي گذشتن از پيچ و خم دشواريهاي زندگي ياريتان ميكند.

 

خوش بيني محض در افراد بصورت نادر يافت شده و چنين اشخاصي اغلب مـورد پـسند ديـگـران نيستند. ما كساني كه دائما در حال خوشحالي و شـادمـاني هسـتـند را مـورد تـمسخر قـرارداده و خـود آشـكارا بـخاطر بـدي هـوا يـا كـمبـود چاي در دفتركار دچار ترديد ميشويم. در حـيرتيم كه آنها چگونه ميتواننـد دنـي را آن گونه كه هست نبينند؟ -- دنيايي كه مملو از ناملايمات و بي عدالتي است.

 

خوب، حقيقت اين است كه آنها عقـيـده دارند كه دنيا به همراه مردمانش داراي عيوب و كاستي مي باشند، اما به سـادگي تمركز روي چيزهاي خوب را برمـي گـزينـند. و چنين ديدگاهي فوايد بزرگي را بدنبال خواهد داشت؛ سلامتي بهتـر، انـرژي بيـشتر، خلاقيت، توانايي هاي حل مسئله و يك حس كلي سرور و شادماني.

 

بنابراين، آيا ميتوانيم يك سوئيچ خوش بيني كوچك را در ذهنمان روشن كرده و بلافاصلـه شاهـد اثـرات و نـتايج مطلوب آن باشيم؟ متاسفانه آنـقدرهـا هـم سـاده نـيـست -- امـا روشهـايي وجود دارند كه بتوان با آنها مثبت بـودن ر تـمـرين كـرده تـا بـصورت واكـنـشي طبيعي در بيايد و منفي نگري را تقليل دهد.

 

تست خـوش بيني انتهاي مقالـه را انـجام داده تا در مـورد هرگـونه تـمايلاتي كه به سمت منـفـي انـديشي داريـد و نـيـز چـگونـگي قدم برداشتن براي بهبود ديدگاهـتان نسبت به مسائل، آگاهي حاصل نماييد.

 

خوش بینی


سلامتي شما به آن بستگي دارد

 

اشـخاص خوش بين در برابر بيماريهاي عفوني و مسري مقاومتر بوده و بهتر مي تواننـد امراض مزمن را از خود دفع كنند. در يك مطالعه علمي محققان 96 مردي كه يك بار دچار حمله قلـبي شـده بودند را مورد بررسي قرار دادند. بعد از طي مدت هشت سال، از هر 16 مرد بـدبيـن، 15 نفرشان جان باختند و از هــر 16 نــفـر مــرد خــوش بـيـن فـقـط پــنج نفرشان از دنيا رفتند.

 

امـروزه بـطرز گـسترده اي عقيده بر اين است كه خوش بيني قابليـت سيـستم دفـاعـي بدن را براي مبارزه با بيماري ها افزايش مي دهد. اين ممكن است به آن دليل باشد كه افراد خوش بين داراي پايين ترين سطح استرس در يك اجتماع مي بـاشند. و هــمگي ما ميدانيم كه استرس كمتر به معناي داشتن بدني سالمتر است.

پيش به سوي مسائلي كه ممكن است بخواهيد آنها را تغيير دهيد...

 

خوش بینی


خود شكوفايي كام بخش

 

بـراي بـسياري از افـراد، عـقايـد تـعييـن كنـنده اعـمال و طـرز بـرخوردها نسبت به زندگي ميباشد. از آنجايي كـه رفتارها و نگرش ها چنين نـقش عمده اي در چگونگي احسـاس شما ايفا مي كنند، بايد عقايد را بازنگري نموده و بـرآورد كنيد كه كدام يـك بـه نفـعتـان و كدام يـك به ضررتان است. ميزان خوش بـيني شـما نوع نگرشتان را نسبت به زندگي و دنياي پيرامون منعكس مي كند. اگر احساس مي نماييد نيـاز داريد انـدكي خـوش بين تر باشد، نكات زير را دنبال كنيد.

 

 

شرايط دوپهلو را درك كنيد


هيچگاه با موقيتعهاي دوپهلو جوري برخورد نكنـيد كـه گويـي دوپهلو نيستند. هميشه با مـسائل آن گـونه كه هستند رفتار نماييد. براي مثال وقـتي روي جنسي سرمايه گـذاري مي كنيد، به خود بقبولانـيد كـه ممكن است آن جنس ارزان شده و شما مقداري از پول خود را از دست بدهيد.

 

با اين حال فرد خوش بين اين نكته را ميداند و ريسك ميكند و بـه از دسـت دادن مقداري پول اهميت نمي دهد. به علاوه هنگام روبرو شدن با اين موقيتهاي دوپهلو، تفـسيرهاي منفي ممكن است منتهي به افسردگي و كسالت گردند.

 


متنوع فكر كنيد


افراد خوش بين بر خلاف افراد بدبين از تفكري ملون برخورداند. در برابر موقيعت ها و ايده هاي جديد روشنفـكرتر بـاشيد. از مـسر بـودن در مـورد ديـدگاه هـاي خـود بـاز ايستاده و شروع به لذت بردن از افكار و نظرات ديگران نماييد.

 

 

همه چيز را قطعي ندانيد


اشخاص خوش بين بندرت مسائل را قطعي و بدون اشكال ميدانند؛ آنها هميشـه انتقاد پذير بوده و نظرات خوب ديگران را مد نظر قرار داده و بدنبال اصلاح خود هستند.

 

 

مسائل را تغييرپذير تصور كنيد


افـراد خوش بين مي دانند كه تغيير و دگرگوني يك چيز خوب و ضـروري اسـت. آنـهـا طـرز برخوردهاي تطبيق پذير و قابل تغييري از مسائل را در خود بوجود مي آورند.

 

 

تفكري بخصوص داشته باشيد


اشخاص خوش بين تمايل دارند بجاي اين كه در برابر مسائل كلي از طريق راه حل هاي عمومي واكـنش نـشان دهند، با مسائل خاص بـراي رسيـدن بـه يـك راه حـل عـمـومـي دست بگريبان شوند.

 

 

افكار خود را تغيير دهيد

 

در مورد رويدادهاي ناگوار مداوم فكر نكنيد. اگر رئيستان شما را از كار بركنار كرد و يـــا در يـك امتـحــان مهم قبول نشديد، توصيه ما اين است كه با انجام كاري لذت بخـش افـكـار خود را از مشكلاتتان دور كنيد چون تفكر به مسائل در چـهـارچـوب مـنـفي ذهن منتهي به يافتن راه حل هاي كمتر خواهد شد.

 

با كـمك كردن بـه احـوال خـود و كـسب اعتماد به نفس، افـرادي كـه داراي تمايلات بدبينانه هستند مي تـوانند خود را آزاد سـاختـه و خـلاقانه تـر فكر كنند. براي اغلب مردم بدست آوردن چنين روحيه اي فقط چند هفته طول ميكشد، اما بمحض يادگيري تــكنـيـك خوش بيني، ديگر برگشت به بدبيني بعيد خواهد بود.

Akbar Balinparast بازدید : 158 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

 

اینکه پدر و مادرها ، گاهی اوقات باهم مخالفت و گاهی هم بحث می‌کنند، یک مساله عادی است. آنها ممکن است راجع به پول ، کارهای خانه یا اینکه وقتشان را چطور باهم بگذرانند، مخالفت کنند.

 

گاهی درباره مسائل مهم که مربوط به خانواده است و البته خیلی وقتها هم بخاطر مسائل کم اهمیت مثل اینکه شام چی باشد یا کی به خرید بروند، ممکن است مخالفتی پیش بیاید. کسانی که مدت زیادی باهم زندگی می‌کنند بطور طبیعی ، گاهی باهم مخالفت یا بحث می‌کنند.

 

 

بعضی وقته اولی باهم مخالفت می‌کنند ولی با آرامش باهم حرف می‌زنند و هر دو به هم شانس شنیدن و گفتن را می‌دهند. گاهی هم مخالفت شان را با جنجال و داد زدن به هم نشان می‌دهند. بیشتر بچه‌ها از این دعواها خیلی نگران می‌شوند.

 

صداهای بلند و کلمات نامهربان اولیا باعث می‌شود که آنها احساس ترس یا غمگینی پیدا کنند. حتی وقتی که اولیا باهم قهر می‌کنند و اصلا حرف نمی‌زنند هم ، می‌تواند برای بچه‌ها آزار دهنده باشد. گاهی بچه‌ها فکر می‌کنند که در این اختلاف مقصر هستند، در این موقع احساس گناه و تقصیر در بچه‌ه ایجاد می‌شود. لذا این مهم است که بچه‌ها بدانند که در رفتارهای اولیاءشان هیچ وقت مقصر نیستند.




معنی دعوای اولیا چیست؟

 

بیشتر وقتها ، بچه‌ه به این فکر می‌کنند که منظور پدر و مادر شان از دعوا چیست؟ ممکن است با خودشان فکر کنند که اولیای آنها همدیگر را دوست ندارند و حتی ممکن است که فکر کنند که معنی دعوی آنها این است که می‌خواهند همدیگر را طلاق بدهند. اما دعوای پدر و مادرها معمولا این معانی را ندارد.این مهم است که بچه‌ها بدانند که بزرگترها هم گاهی درست مثل خود بچه‌ها ، باهم دعوا می‌کنند و در موقع دعوا ممکن است حرفهایی زده شود که واقعا" منظور آنها نباشد. بعضی روزها بزرگترها خسته و کم حوصله می‌شوند و شاید از دست کسی عصبانی باشند، این وقتها ممکن است در خانه بحث و دلخوری و یا شاید دعوی پیش بیاید.

 

 

 

دعوای والدین

 

 

 

 

احساس فرزندان در موقع دعوای پدر و مادرها چیست؟

 

شنیدن صدای بلند یا کلمات نامهربان از اولیا ، معمولا بچه‌ه را غمگین می‌کند. دیدن ناراحتی و غمگینی اولیا و اینکه نمی‌توانند عصبانیت خودشان را کنترل کنند، باعث می‌شود بچه‌ها بترسند یا احساس تنهایی کنند.موقع کشمکش، بچه‌ها ممکن است بیشتر نگران یکی از اولیا باشند که بیشتر غمگین شده یا حتی بیشتر سرش فریاد کشیده شده است. یا ممکن است یکی از اولیا ،آنقدر خشمگین شده باشد که احساس خطر پیش بیاید.

 

گاهی هم اولیای عصبانی با فرزندشان هم ، عصبانی می‌شوند. بعضی اوقات ، بچه‌ها از دعوای بزرگترها درد های روان تنی داشته و یا خوابشان نمی‌برد یا مدرسه رفتن برایشان سخت می‌شود. یکی از کارهای مهم این است که این احساس را با خود اولی در میان بگذارند تا آنها به کمک بچه‌ها بیایند. شاید بزرگترها اصلا حواسشان نباشد که بچه‌ها ترسیده‌اند و یا به آنها علت بحث را توضیح بدهند و احساس منفی بچه‌ها را بر طرف کنند.

 

 

 

کودک

 

 

 

 

وقتی دعوای بزرگترها زیاد طول بکشد یا زیاد تکرار بشود، چه کار باید کرد؟

 

هر چند که گاهی پدر و مادرها ممکن است باهم مخالفت کنند ولی اینکه سر هم داد و فریاد کنند یا حرفهای خیلی نامهربان بگویند و خلاصه به همدیگر بی‌احترامی کنند، اصلا کار درستی نیست. گاهی اوقات ، دعوای بزرگترها ممکن است با خشونت و هل دادن یا شکستن چیزهای مختلف یا خدای ناکرده زد و خورد صورت گیرد که این کارها هم ، هرگز و به هیچ وجه کارهای درستی نیست.

 

در این زمان ها ، اولیا احتیاج دارند که کسی به آنها بیاموزد که چطور عصبانیت شان را کنترل کنند! شاید بچه‌ها با یکی از بزرگترهایی که به او اعتماد دارند مثل عمو ، پدر بزرگ یا معلم ، راجع به اینکه در خانه مشاجرات زیاد یا خطرناک ، اتفاق می‌افتد و اینکه ممکن است کسی آسیب ببیند، صحبت کنند و از او بخواهند به خانواده آنها کمک کند. این کار می تواند اعضای خانواده را به زندگی آرامتری نزدیک ‌کند.این مهم است که بچه‌ها بدانند که بزرگترها هم گاهی درست مثل خود بچه‌ها ، باهم دعوا می‌کنند و در موقع دعوا ممکن است حرفهایی زده شود که واقعا" منظور آنها نباشد.

 

 

 

 

 

 

اینکه اولیا گاهی باهم مخالفت کنند، اشکالی ندارد؟

 

مخالفت ، به شرط آنکه آبرومندانه باشد، به افراد کمک می‌کند تا احساسات خود را به هم بگویند و جلوی پر شدن و منفجر شدن را می‌گیرد. مهم است که اعضای خانواده بتوانند باهم درباره احساس خود گفتگو نمایند، حتی موقع مخالفت. کار خوبی که مخالفت برای آدمها می‌کند این است که معمولا باعث می‌شود که با دانستن نیاز های متقابل یکدیگر را بهتر درک کنند و احساس نزدیکی بیشتری پیدا کنند.

 

اولی هم درست مثل بچه‌ها مخالفت می‌کنند و بعد باهم آشتی می‌کنند و سرانجام همه دوباره احساس خوبی خواهند داشت. هیچ خانواده‌ای بدون اشکال نیست و بالاخره یک نقصی پیش می‌آید. حتی در خوشحالترین خانه‌ها هم ، مساله وجود دارد و بزرگترها گاهی باهم بحث می‌کنند. معمولا ، همه اعضای خانواده کمک می‌کنند تا زندگی برای بقیه ، شیرین‌تر بشود. پس ، مخالفت ، قسمتی از یک زندگی است و با کمک محبت و فهمیدن همدیگر ، خانواده می‌تواند بیشتر مشکلات را بر طرف کند.

Akbar Balinparast بازدید : 158 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

اگر شما بهمرد زندگیتان بگویید که: "عزیزم ما باید در مورد رابطه مان با هم کمی بیشتر صحبت کنیم " تصور می کنید چه اتفاقی می افتد؟

 

یافتن عشق

 

اگر شما پاسخی به این شرح را در ذهن خود تصور می کنید:" فکر نمی کردم هیچ موقع یک چنین تقاضایی از من داشته باشی، من هم می خواستم به هر ترتیبی که شده احساساتم را با تو در میان بگذارم و در عین حال تمایل دارم که با خواسته های تو نیز آشنا شوم و ببینم که دلت می خواهد چه تغییراتی را در رفتار خود ایجاد کنم" به شما اطمینان می دهم خوشبخت ترین زوجی هستید که در دنیا یافت می شود و در این مورد هم هیچ گونه شکی به دل راه ندهید.

 

زمانیکه صحبت از یک چنین مسائلی به میان می آید معمولاً آقایون تمایلی به انجام این کار از خود نشان نمی دهند، در لاک دفاعی فرو می روند، و اکثر آنها تصور می کنند که خانم قصد دارد آنها را به خاطرگناهی که مرتکب نشده اند، مجازات کند.

 

به طور حتم شما هم تا کنون شاهد یک چنین مشاجراتی بوده اید. هم خانم و هم آقا هر دو حرف هایشان را از بر هستند و همیشه جریان خیلی بد تر از آنچه که انتظارش را دارید به پایان می رسد. به همین خاطر هیچ شکی وجود ندارد که چرا آقایون از این چند کلمه بیش از هر چیزی وحشت دارند: "عزیزم باید صحبت کنیم"

 

ما در جلسات مشاوره ای که داشتیم از خانم های بسیار زیادی سوال می کردیم که در گذشته چگونه با همسران خود ارتباط برقرار می کردند. اغلب آنها چیز هایی از این قبیل در جواب به ما تحویل می دادند: "این کار به هیچ شیوه ای جواب نمی دهد، آقایون هیچ گاه توانایی برقررای ارتباط را ندارند، به سرعت عصبانی می شوند، و صبر و شکیبایی خود را از دست می دهند. به هیچ وجه علاقه ای به انجام این کار از خود نشان نمی دهند."

 

به هر حال به نظر می رسد زمانیکه صحبت از "گفتگو در مورد روابط زناشویی" به میان می آید آقایون تصور می کنند چیزهایی را می دانند که خانم ها از آن بی اطلاع هستند. تحقیقات و بررسی های 50 ساله ما حاکی از این امر هستند که بدون در نظر گرفتن اینکه شما از گفتگو با همسرتان چه هدفی داشته باشید، اما به هر حال احتمال بروز اشتباهاتی وجود دارند که می توانند رابطه را از آن چیزی که هست بدتر کرده و بر مشکلات شما بیفزایند.

 

یافتن عشق


درون هر مشاجره ای نوعی از هم گسیختگی وجود دارد


این امر هیچ ارتباطی به عدم علاقه همسرتان و یا اینکه دارای مهارت های بالای ارتباطی نمی باشد، ندارد.خانم ها تنها به این دلیل می خواهند در مورد ارتباط خود صحبت کنند چرا که احساس عصبانیت می کنند و با انجام دادن این کار تنها سعی بر این دارند که احساس بهتری را در خود ایجاد نمایند.

 

از سوی دیگر آقایون تمایلی به صحبت کردن ندارند چراکه حرف زدن هیچ یک از احساسات آنها را بهتر نمی کند. در حقیقت میتوان اظهار داشت که حتی در برخی موارد انجام این کار می تواند حال آنها را بدتر هم بکند. به هر حال چه خانم موفق شود او را واردار به حرف زدن کند چه نتواند این کار را انجام دهد، نوعی عدم ارتباط صحیح و از هم گسیختگی میان آنها برقرار خواهد شد.

 

به هر حال با شروع هر گونه مشاجره ای باید در انتظار نوعی ناامیدی، یاس ، تنفر و رنجش باشیم. گاهی اوقات کار به جایی می رسد که طرفین ترجیح می دهند اصلاً در یک چنین رابطه ای قرار نگیرند.

 

استرس مزمنی که باعث می شود در همه حال خانم ها و آقایون احساس دور شدن از یکدیگر را تجربه کنند از نحوه برخورد آنها در مقابل احساسات مختلف از جمله ترس و خجالت نشات می گیرد. این تفاوت فاحش میان جنس مذکر و مونث، از همان ابتدای تولد به وضوح قابل مشاهده می باشد.

 

اما یکی از مسائل دیگری که می تواند افراد را بر سر دو راهی قرار دهد این است که "آیا در مشاجرات واقعاً در مورد ارتباط حرفی به میان می آید یا خیر؟" علاوه بر اینکه خانم ها به این دلیل گفتگو می کنند که احساس یاس و نامیدی دارند، می توان به این نکته هم اشاره کرد که در کنار این ناامیدی نوعی حس اضطراب و ترس نیز به آنها دست می دهد.

 

از عمده دلایلی که آقایون هیچگونه تمایلی به گفتگو در مورد مسائل و مشکلات خانوادگی با همسران خود ندارند این است که احساس ناامیدی و پشیمانی خانم سبب می شود که احساس کنند شکست خورده اند و نتوانسته اند نیازهای خانم را به درستی برآورده سازند. اگر بخواهیم کمی عمقی تر به این مسئله فکر کنیم باید بگوییم که نوعی حس خجالت به آنها دست می دهد. احساس خجالت آقا آنقدر زیاد است که به او اجازه نمی دهد ترس خانمش را مشاهده کند. ترس خانم هم به او اجازه نمی دهد که خجالت آقا را درک کند.

 

در یک چنین شرایطی هر دو طرف سعی می کنند تا با اتکا به شیوه های غلط به از بین بردن احساسات خود دست بزنند. دسته ای صحبت می کنند و دسته ای دیگر از انجام این کار امتناع می ورزند. به این ترتیب مشکلات جدی تر شده و هر دو طرف قلب همدیگر را می شکنند و همدیگر را ناامید می کنند.

 

اگر هر یک از شما کار اشتباهی انجام دهد، این احتمال وجود دارد که رابطه از هم پاشیده شود. باید خجالت و ترس را بشناسید و نحوه صحیح کنترل آنها را یاد بگیرید. باید نقاط آسیب پذیر شخصیت یکدیگر را به درستی درک کنید و ببینید که چگونه میتوانید آنها را مهار نمایید. این امر نگرش شما را نسبت به زندگی بهبود می بخشد و می توانید با دید بازتر ابعاد مشکلات را در نظر گرفته و در صورت نیاز خودتان را جای همسرتان بگذارید. با این کار می توانید میان خود و طرف مقابل محبت و صمیمیتی را ایجاد نمایید که با الفاظ و کلمات نمی توان آنر تشریح کرد.

 

یافتن عشق


همه چیز به توانایی شما در ایجاد پیوند بستگی دارد


آمارهایی که این روزه از طلاق به دست آمده، حاکی از این امر است که دلیل جدایی بسیاری از زوجین از هم گسیختگی احساسی است. 80 درصد افرادی که از همسران خود جدا شده اند، می گویند: "از نظر احساسی از هم دور شده بودیم." واقعاً جای تاسف است.

 

دوست شدن با خانم های دیگر نمی تواند برای یک خانم دردی را دوا کند، او نیاز دارد تا ارتباط محکم تری را با همسر خودش برقرار کند. بسیاری از تلاش هایی که برای بهبود روابط انجام می شود با شکست مواجه می شود چرا که آنها نمی توانند با گفتگو مشکلی را حل نمایند به این دلیل که از نظر عاطفی از هم دور شده اند.

 

زوج ها به این دلیل که نمی توانند با هم ارتباط برقرار کنند، از هم دور نمی شوند، بلکه چون از هم دور می شوند و از نظر احساسی پیوندی با هم ندارند نمی توانند با هم ارتباط برقرار کنند. در آغاز زمانیکه احساس می کند با هم پیوند دارند به راحتی می توانند ارتباط برقرا کرده و حرف هایشان را به هم بزنند، و به راحتی برای ساعت ها با هم صحبت می کنند. مشکل از زمانی شروع می شود که او احساسات درونی خود را با همسرش در میان می گذرد اما همسرش به او هیچ توجهی نکرده و به او اهمیت نمی دهد.

 

خانم به این دلیل عاشق آقا شده بود چرا که احساس می کرد او را از نظر احساسی درک می کند همین امر هم سبب می شد که تمام احساسات منفی اش را فراموش کند و بر ترس هایش غلبه کند. خانم هم با کارهایش باعث می شود که آقا احساس کند یک حامی، پشتیبان و عاشق بی چون و چراست. خانم به او ایمان داشته.

 

به هر حال در زمان بروز یک چنین مشکلی هر دو طرف باید کاری کنند که صمیمت گذشته مجدداً در رابطه آنها ایجاد شده و پیوندهای از هم گسیخته دوباره محکم شوند. زمانی که به آخرین حد صمیمت برسند، لحظه ای است که نمی توان آنرا در غالب لغات و کلمات گنجاند.

 

 

 

Akbar Balinparast بازدید : 148 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

 

1- روزانه ٣ نفر را مورد تحسین قرار دهید.

 

۲- طلوع خورشید را تماشا کنید.

 

۳- در سلام کردن پیشقدم باشید.

 

۴- توقعات خود را کاهش دهید.

 

۵- با همه طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند.

 

۶- هیچ گاه از کسی ناامید نشوید زیرا معجزه غیرممکن نیست.

 

۷- به دیگران حسادت نکنید.

 

زندگی بهتر

 

۸- برای کسب دانش و شهامت دعا کنید نه برای به دست آوردن مادیات.

 

۹- سرسخت باشید ولی مهربان.

 

10- اسم اشخاص را فراموش نکنید.

 

۱۱- دلرحم تر از آنچه نشان می دهید باشید.

 

۱۲- فراموش نکنید که بزرگ ترین نیاز عاطفی انسان قدرشناسی از اوست.

 

۱۳- به قول خود عمل کنید.

 

۱۴- حتی هنگام ناراحتی، سعی کنید خشم خود را کنترل کنید.

 

زندگی بهتر

 

15- فراموش نکنید که موفقیت یک شبه به دست نمی آید.

 

۱۶- فراموش نکنید برنده ها کاری می کنند که بازنده ها نمی کنند.

 

۱۷- سعی کنید اولین چیزی که سر کار خود می گویید باعث شادی دیگران شود.

 

18- شادی دیگران را خراب نکنید.

 

19- فرصت علاقه نشان دادن به نزدیکانتان را از دست ندهید.

 

۲۰- بعضی مطالب را پیش خود نگه دارید تا احساسات کسانی که دوستشان دارید جریحه دار نشود.

Akbar Balinparast بازدید : 132 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

1- روزانه 10 تا 30 دقیقه به قدم زدن بپردازید، و در این حین لبخند بزنید. این برترین داروی ضد افسردگی ست

 

 

2- حداقل 10 دقیقه در روز با خود خلوت کنید، در صورت نیاز از قفل در غافل نشوید.

 

3- با استفاده از ویدئو برنامه های تلویزیونی آخر شب و مورد علاقه تان را ضبط کنید، و خواب بیشتری کنید.

 

4- صبحها که از خواب بیدار می شوید این جمله را کامل و تکرار کنید: « امروز قصد دارم....»

 

5- با سه E زندگی کنید؛ Energy (انرژی)، Enthusiasm (شوق)، Empathy (فهم و همدلی با دیگران)، و همینطور با سه F یعنی Faith (ایمان)، Family (خانواده) و Friends (دوستان).

 

6- امسال بیشتر از سال پیش به تماشای فیلمهای عمومی (مناسب برای تمام سنین)، بازی با دوستان و خواندن کتاب بپردازید.

 

7- زمانی را به مراقبه و نیایش اختصاص دهید. اینها سوخت روزانه برای انجام زندگی پر مشغله مان را فراهم می کنند.

 

8- با افراد بالای 70 و زیر 6 سال اوقات بیشتری صرف کنید.

 

9- وقت بیداری بیشتر روی ببینید.

 

10- از غذاهایی که از گیاهان و درختان بار می آیند بیشتر مصرف کنید، و ازآنها که در کارخانه ها تولید می شوند کمتر.

 

11- مقداری چای سبز و مقادیر بسیار فراوان تری آب بنوشید. ایدا اریزا (نوعی زغال اخته آبی رنگ)، غذاهای دریائی، گل کلم، بادام و گردو و خشکبار مصرف کنید.

 

12- تلاش کنید هر روز حداقل سه نفر را به لبخند وادارید.

 

13- از خانه گرفته تا داخل ماشین و روی میز کار همه را مرتب و تمیز کنید، بگذارید انرژی تازه ای وارد زندگیتان شود.

 

14- انرژی پرارزشتان را بر سر شایعه سازی، هیولاهای انرژی خوار، مسائل مربوط به گذشته، افکار منفی و یا آنچه بدان کنترل ندارید هدر ندهید. در عوض انرژیتان را صرف همین لحظه مثبت اکنون کنید.

 

زندگی بهتر

 

15- این را درک کنید که زندگی یک مدرسه است و شما اینجائید تا بیاموزید، تا همه امتحانهایتان را بگذرانید. مشکلات تنها بخشی از این دوره آموزشی اند که درست مثل کلاس درس جبر می آیند و می روند، منتها درسهائی که از این کلاس فراگرفته می شود عمری با شما باقی خواهد ماند.

 

16- صبحانه تان را چون یک شاه، ناهارتان را چون یک شاهزاده و شام تان را چون بچه دانشگاهی ای بخورید که کارت اعتباریش ته کشیده باشد.

 

17- بیشتر لبخند بزنید و بیشتر بخندید. این هیولاهای انرژی خوار را ازتان دور نگه خواهد داشت.

 

18- زندگی چندان عادلانه به نظر نمی رسد، با این حال زیباست.

 

19- زندگی کوتاه تر از آنیست که وقتمان را صرف تنفر از دیگران کنیم.

 

20- خودتان را خیلی جدی نگیرید، دیگران هم اینکار را در مورد شما نمی کنند.

 

21- مجبور نیستید همه بحث ه و منازعات را به نفع خود تمام کنید. با مخالفتها موافقت کنید.

 

22- با گذشته تان از در سازش در آئید، آنوقت دیگر اکنونتان را خراب نخواهید کرد.

 

23- زندگی تان را با زندگی دیگران مقایسه نکنید. شما از موضوع و هدف این سفر آنها هیچ نمی دانید.

 

24- از شمع هایتان استفاده کنید، خوشگل ترین ملافه تان را کنار نگذارید، برای روز مبادا و یا روزی خاص نگه شان ندارید، امروز همان روز بخصوص است.

 

25- جز شما کس دیگری مسئول خوشبختی تان نیست.

 

26- همه باصطلاح بدبختیها را با این جمله قالب دهید: «آیا تا پنج سال آینده، هیچ اهمیتی خواهند داشت؟»

 

27- همه را به خاطر هر چیز و همه چیز ببخشید.

 

28- افکار مردم در مورد شما، هیچ ربطی به شما ندارند.

 

29- زمان حلال همه مشکلات است. به همه چیز زمان دهید، زمان.

 

زندگی بهتر

 

30- یک موقعیت هر چقدر خوب یا بد، بالاخره تغییر می کند.

 

31- زمان بیماری، این شغل نیست که به دردتان می رسد، دوستانتان هستند. با آنها در تماس باشید.

 

32- از شر هر آنچه سودمند، زیب و شادی بخش نیست، خلاص شوید.

 

33- حسادت هدر دادن وقت است. شما الان به همه آنچه نیاز دارید رسیده اید.

 

34- بهترینها هنوز در راه اند.

 

35- هر حسی که می خواهید داشته باشید، بلند شوید، شیک کنید و بزنید بیرون.

 

36- کار درست را انجام دهید!

 

37- گاه با خانواده در تماس باشید.

 

38- شبها قبل از خواب این جمله را کامل و تکرار کنید: «به خاطر... ممنونم.» «امروز به ... دست یافتم.»

 

39- یادتان باشد، برکتهای زندگی آنقدر هست که استرس و نگرانی را بدان راهی نباشد.

 

40- از سفر لذت ببر. یادت باشد که این دیزنی ورلد Disney World نیست و تو هم در پی یک گشت و گذار کوتاه نیستی. بهترین استفاده را از آن کنید و از سفرتان لذت ببرید.

 

 

 

Akbar Balinparast بازدید : 201 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

روش های گوناگونی برای رسیدن به آرامش وجود داردکه به آسانترین ،راحت ترین مؤثرترین روش می پردازیم .این روش از پنج مرحله تشکیل شده است .پنج مرحله ای که یکی پس از دیگری باید انجام شود .این پنج مرحله عبارتند از:

 

 

1رازهای آرامش)آرام شدن حواس:


این مرحله راحت شدن از مشکلات ومسائلی است که مارادر بر گرفته است.برای مدت کوتاهی نیزکه شده باید دنیای اطراف را فراموش کنیم وبه بدن امکان دهیم که فقط به استراحت وآرام سازی خود بپردازد.

 

هدف ریلکس یا رهایی ازتمرکز

1-نفس آرام وعمیق بکشید .

2-چشمها رابسته وخود رارهاکنید .

3-به صورت غیرفعال صداهاییرامی شنوید که از محیط خارج می آید ،صداها رابشنوید وهیچ گونه تلاشی برای فراموشی آن انجام ندهید .زیراهر چه سعی ومقاومت کنید بیشتر شما راتحت تأثیر قرار می دهند،در همین حال به مرحله ی دوم بروید.

 

 

2)تلقین به نفس


شما باید نگرش ورفتارانفعالی وبی تفاوت داشته باشید .باید حالتی به وجود آید که گویی ناظر یک احساس شیرین هستید .برای اینکه شما به این احساس با دقت دسترسی پیداکنید ،باید از حوزه نیمکره ی چپ مغز به نیمکره ی راست مغز واردشوید .شما باید خیلی راحت وریلکس باشید .

 

رازهای آرامش

هدف داشتن احساسهای مثبت

1-به افکار مثبت وسازنده روی آورید .

2-به آهستگی جمله یا تلقینی مثبت رابخوانید ،یااینکه مکان وموقعیتی عالی که شما در آنجا احساس راحتی و آرامش می کنید رامجسم کنید.شرایطی که از شما حمایت می شودوجایی که شما دوست دارید وهیچ گونه گونه نگرانی وتنشی وجود ندارد .مکانی مانند کنار دریا ،باغ پر گل ودشتی سرسبز.

 

 

3)شمارش تنفس یا ذکر


زمانی که شروع به شمردن نفس های خود می کنیدنیازی ندارید که عمق یا تعداد دفعات تنفس را تغییر دهید .به همان صورتی نفس بکشید که همیشه می کشید .بهتر است از راه بینی نفس بکشید وفقط نسبت به تنفس آگاهی داشته باشید.خیلی آهسته وآرام پس از هر بازدم بشمارید .یاذکری را انتخاب کنید وبا تکرار آن ،احساس کنید طنین آن در تمام وجود شما می پیچد .گویابا جریان هوا کلمه نیز به عمق وجود شما نفوذ پیدا می کند .


هدف آرام گیری ذهن

1-نسبت به چگونگی انجام تنفس خود آگاهی پیداکنید.

2-پس ازچند بار شمارش تنفس ،ذکری راانتخاب وهمراه باتنفس آن راتکرار کنید.

3-همانگونه که ذهن شما آرام می گیرد شظروع به کسب آگاهی در مورد بدن خود بکنید.

 

 

4)بررسی اجمالی وریلکس بدن


مهم ترین قسمت برنامه ی مرحله ی چهارم یعنی آگاهی پیدا کردن نسبت به قسمت های مختلف بدن است.متدی که کمک می کند ریلکس تمامی بدن را فراگرفته وآرامش ظاهر شود .برای رسیدن به انبساط ورهاشدگی کامل عضلات بدن ،باید تدریجاً به شکل وسطوح عمیق تری از ریلکس رسید.

رازهای آرامش

هدف ریلکس کردن بدن

1-به آرامی نظاره گر قسمت های مختلف بدن خود باشید .برای خود این امکان را به وجودآورید که اگر تنشی در بدن شما وجود دارد آن رااحساس نمائید.

2-کاررااز شست پای چپ شروع کنید،بدون اینکه آن را حرکت دهید .توجه خود را به آن معطوف سازید .شکل واندازه آن رادر نظر مجسم کنید.

3-بعدازتجسم هر عضوی ازبدن احساس کنیدکه چقدر آن عضو رها ورهاتر شده است ونسبت به عضو دیگر چقدر سنگین تر ودرعین حال ریلکس تر است .

4-میتوانید به این شکل عمل نمائید.

الف)هر عضو رانخست ازدرون احساس کنید.

ب)احساس کنید که قسمت مورد نظر چقدر ریلکس است یااینکه دچار تنش وسختیاست وشماآن راآزادمی کنید.

پ)احساس کنید که آن عضو چقدرسنگین تر،نرمترورهاترشده است.

ت)آن قسمت را راحت ،ریلکس و رها کنید .

ث)برنامه ی فوق را می توانیدبه ترتیب ازشست پای چپ ،انگشتان دیگر پای چپ ،پای چپ وبه همین ترتیب تا کفل ادامه دهید وسپس باشست پای راست شروع کنیدبعد از پای راست ،کفل ها ،مقعد ،دستگاه تناسلی،قسمت پایین پشت ،ستون مهره ها،شانه ها ،دست چپ ،دست راست ،شکم ،قفسه ی سینه ،تمامی تنه وبالاخره گردن ،سروتمامی اعضای صورت اجازه دهید که تمام فشارها ،تنش هاواضطراب های موجود در بدن شما رها شده واز بین برود.

 

 

5)بی توجهی کامل


هدف رها شدن وریلکس جامع

به خود این امکان را بدهید که هر چقدر می خواهید در حالت ریلکس و آرامش به وجود آمده قرار بگیرد .در این وضعیت ،حالتی کاملاً غیر فعال به خود بگیرد .تسلیم بی چون وچرای شرایط شوید وخود را در حالت به وجود آمده غرق کنید .هر چقدر می خواهید در این حالت باقی بمانید واز این وضعیت دل انگیز و مسرور لذ ت ببرید.

 

 

Akbar Balinparast بازدید : 117 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

«امروز روی تخت بیمارستان نشسته‌ام و منتظرم که هر دو سینه‌ام را درآورند. اما به طریق عجیبی احساس می‌کنم فوق‌العاده آدم خوش‌شانسی هستم. تا قبل از این هیچ مشکل جسمی نداشته‌ام. من زنی ۶۹ ساله در آخرین اتاق این راهرو قبل از بخش کودکان این بیمارستان هستم. طی چند سال گذشته ده‌ها بیمار سرطانی را دیده‌ام که با ویلچر یا تخت اینطرف و آنطرف برده می‌شوند. هیچکدام از این بیماران بیشتر از ۱۷ سال سن نداشتند.»

این جملات اولین سطرهای دفترچه خاطرات مادربزرگم بودند. ده سال پیش این صفحه را کپی گرفتم و آن را به دیوار اتاقم چسباندم تا یادم باشد همیشه چیزی هست که برای آن شکرگزار باشیم. و اینکه زندگی‌ام خوب بگذرد یا بد، هر روز باید شکرگزار از این زندگی از خواب بیدار شوم چون یک نفر جایی بخاطر زنده‌ماندنش شدیداً در کشاکش است.

حقیقت این است که خوشبختی، نداشتن مشکل نیست، توانایی کنار آمدن با آنهاست. اگر ذهن شما مسئله‌ای برای متمرکز شدن روی آن نداشت، می‌دانید چقدر سرگردان می‌شد؟ همیشه نگاهتان به چیزهایی باشد که دارید نه چیزهایی که از دست داده‌اید. چون چیزهایی که زندگی از شما می‌گیرد مهم نیستند، آنچه اهمیت دارد این است که با چیزهایی که برایتان باقی مانده است چه می‌کنید.

در زیر به ۸ چیزی اشاره می‌کنیم که به شما در زمان سختی‌ها انگیزه می‌دهد:

۱. درد بخشی از رشد کردن است.
گاهی اوقات زندگی به این دلیل درها را به رویتان می‌بندد که وقت جلو رفتن است. و این چیز خوبی است چون معمولاً ما هیچوقت به خودمان تکان نمی‌دهیم مگر اینکه شرایط، ما را به آن مجبور کند. وقتی زندگی سخت می‌شود. به خودتان یادآور شوید که هیچ درد و غمی بی‌دلیل اتفاق نمی‌افتد. از چیزی‌هایی که اذیتتان کرده درس بگیرید ولی هیچوقت این درس‌ها را فراموش نکنید. فقط بخاطر اینکه با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید به معنی این نیست که شکست خورده‌اید. افتادن اتفاق‌های خوب زمان می‌برد. صبور باشید و مثبت فکر کنید. همه چیز درست خواهد شد؛ البته شاید این اتفاق زود نیفتد اما بالاخره می‌افتد.

یادتان باشد که دو نوع درد وجود دارد: دردی که آسیب می‌زند و دردی که تغییرتان می‌دهد. هر دو این دردها به رشد شما کمک می‌کنند.

۲. همه چیز در زندگی گذرا و موقتی است.
هروقت باران می‌آید، بالاخره بند می‌آید. هروقت ضربه می‌خورید، بالاخره خوب می‌شوید. بعد از تاریکی همیشه روشنایی است -- هر روز صبح طلوع خورشید همین را می‌خواهد به شما بگوید اما معمولاً یادتان می‌رود و درعوض فکر می‌کنید که شب همیشه باقی می‌ماند. اما اینطور نیست. هیچ‌چیز همیشگی نیست.

پس اگر اوضاع زندگی خوب است از آن لذت ببرید چون همیشگی نیست. اگر اوضاع بد است، نگران نباشید چون این شرایط هم همیشه نمی‌ماند. فقط به این دلیل که در این لحظه زندگی‌تان سخت شده است به این معنی نیست که نمی‌توانید بخندید. فقط به این دلیل که چیزی اذیتتان می‌کند به این معنی نیست که نمی‌توانید لبخند بزنید. هر لحظه برای شما شروعی تازه و پایانی تازه است. هر لحظه فرصت جدیدی به شما داده می‌شود. فقط باید از این فرصت بهترین استفاده را بکنید.

۳. نگران بودن و شکایت کردن چیزی را عوض نمی‌کند.
آنهایی که بیشتر از بقیه شکایت می‌کنند، کمتر از بقیه کار انجام می‌دهند. همیشه بهتر است که سعی کنید کاری بزرگ انجام دهید و شکست بخورید تا اینکه هیچکاری انجام ندهید و موفق شوید. اگر گم شوید، هیچ چیز تمام نمی‌شود؛ زمانی همه چیز تمام می‌شود که کاری انجام ندهید و فقط شکایت کنید. اگر به چیزی باور و اعتقاد دارید، تلاش کنید. اجازه ندهید سایه‌های گذشته، دریچه رو به آینده‌تان را تاریک کند. اینکه امروز را به شکایت کردن درمورد دیروز بگذرانید، آینده‌تان را روشن‌تر نمی‌کند. به جای آن دست به کار شوید. بگذارید درس‌هایی که گرفته‌اید زندگی‌تان را بهبود بخشند. تغییر ایجاد کنید و هیچوقت به عقب نگاه نکنید.

و صرفنظر از اتفاق‌هایی که در این راه طولانی می‌افتد، یادتان باشد که شادی و خوشبختی واقعی فقط زمانی می‌آید که دست از شکایت کردن بخاطر مشکلاتتان بردارید و شروع به شکرگزاری برای مشکلاتی که ندارید کنید.

۴. جای زخم‌های شما نشانه قدرتتان هستند.
هیچوقت بخاطر جای زخم‌هایی که زندگی رویتان گذاشته است خجالت نکشید. این جای زخم‌ها یعنی درد تمام شده و روی زخمتان بسته شده است. یعنی توانسته‌اید بر درد غلبه کنید، درسی بگیرید، قوی‌تر شوید و به جلو پیش روید. جای زخم، خالکوبی پیروزی است که باید به آن افتخار کنید. اجازه ندهید این زخم باعث شوند زندگی‌تان را با ترس سپری کنید. هیچوقت نمی‌توانید جای این زخم‌ها را از بین ببرید اما می‌توانید نگاه خودتان به آنها را تغییر دهید. می‌توانید به جای این زخم‌ها بعنوان نشانه قدرتتان نگاه کنید نه درد.

۵. هر مشکل کوچک، قدمی رو به جلو است.
صبر کردن در زندگی به معنی منتظر ماندن نیست؛ صبر کردن توانایی داشتن نگرشی خوب در زمان تلاش برای رسیدن به رویاهایتان است. پس اگر می‌خواهید امتحان کنید، وقت گذاشته و تا آخر راه را بروید. درغیراینصورت، هیچ دلیلی برای شروع کردن نیست. این می‌تواند به معنی از دست دادن راحتی و ثباتتان و بر هم خوردن عادت‌های خواب و خوراکتان برای مدتی کوتاه باشد. می‌تواند به معنی قربانی کردن روابط و همه چیزهای آشنایی باشد که قبلاً در زندگی‌تان وجود داشت. می‌تواند به معنی قبول کردن تمسخرهای همسالان و دوستانتان باشد. می‌تواند به معنی ساعت‌های متمادی تنهایی باشد که البته تنهایی نعمتی است که می‌توان از آن برای خلق چیزهایی عالی استفاده کرد. تنهایی فضایی که لازم دارید را به شما می‌دهد. بقیه چیزها آزمایش کردن قطعیت شماست، اینکه چقدر آن هدف را می‌خواهید.

و اگر آن را بخواهید، با وجود همه شکست‌ها، طردشدگی‌ها و مسائل دیگر انجامش می‌دهید. و هر قدمی که رو به آن برمی‌دارید از هر چه که فکرش را هم بکنید حالتان را بهتر می‌کند. می‌فهمید که مشکلات اتفاقاتی نیست که سر راه برایتان می‌افتد، چالش اصلی خود آن راه است. و ارزشش را دارد. پس اگر می‌خواهید امتحانش کنید، راه را تا آخر بروید. هیچ حسی در دنیا بهتر از این نیست… هیچ حسی در دنیا بهتر از این نیست که بفهمید زنده بودن یعنی چه.

۶. منفی بودن دیگران مشکل شما نیست.
وقتی چیزهای منفی دور و برتان را می‌گیرد، مثبت باشید. وقتی دیگران می‌خواهند باعث ناراحتی‌تان شوند، لبخند بزنید. این بهترین و ساده‌ترین راه برای حفظ انگیزه و تمرکزتان است. وقتی دیگران با شما بدرفتاری می‌کنند، خودتان باشید. هیچوقت اجازه ندهید تلخی یک نفر شخصیتتان را تغییر دهد. هیچ چیز را به خودتان نگیرید، حتی اگر دقیقاً منظور خودتان باشد. خیلی کم پیش می‌آید که آدمها بخاطر شما کاری را انجام داده باشند. آنها کارهایشان را بخاطر خودشان انجام می‌دهند.

مهمتر از همه اینها، هیچوقت بخاطر اینکه کسی گفته به اندازه کافی خوب نیستید، خودتان را تغییر ندهید. زمانی تغییر کنید که می‌دانید آدم بهتری خواهید شد و آینده درخشان‌تری خوهید داشت. هر کاری که بکنید، چه درست و چه غلط، آدمها پشت سرتان حرف خواهند زد. پس قبل از اینکه نگران چیزی باشید که دیگران درموردتان می‌گویند، نگران کارهایی باشید که می‌کنید. اگر به چیزی واقعاً اعتقاد دارید، برای جنگیدن بخاطر آن نترسید. قدرت واقعی از غلبه بر چیزهایی به دست می‌آید که به نظر دیگران غیرممکن به نظر می‌رسد.

از همه اینها گذشته، شما فقط یکبار زندگی می‌کنید. پس سعی کنید همان طوری زندگی کنید که دوست دارید.

۷. اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد، بالاخره خواهد افتاد.
قدرت واقعی زمانی می‌آید که چیزهایی زیادی برای گریه کردن بخاطرشان و شکایت کردن داشته باشید اما ترجیح دهید که لبخند بزنید و به جای این کارها بخاطر زندگی‌تان شکر کنید. همیشه در همه سختی‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شوید، نقاط مثبتی هم وجود دارد اما باید بخواهید که دریچه قلب و ذهنتان را باز کرده و به استقبال آن بروید. نمی‌توانید به زور بخواهید بعضی اتفاق‌ها بیفتند. با تلاش در چنین جهتی فقط خودتان را خسته خواهید کرد. در بعضی نقاط فقط باید رها کنید و ببینید چه پیش می‌آید.

در آخر، دوست داشتن زندگی به اعتماد به حس‌تان، ریسک کردن، از دست دادن به دست آوردن خوشبختی و درس گرفتن از تجربه های تان بستگی دارد. این سفری دور و دراز است. باید دست از نگرانی، سرگردانی و تردید بردارید، به دست‌پاچگی‌هایتان بخندید، در لحظه زندگی کنید و از چیزهایی که روزگار پیش پایتان قرار می‌دهد لذت ببرید. شاید در آخر دقیقاً به آن مقصدی که می‌خواستید نرسید اما مطمئن باشید همان جایی می‌رسید که باید می‌رسیدید.

۸. بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که به راهتان ادامه دهید.
از دوباره بلند شدن از زمین نترسید، از دوباره تلاش کردن، دوباره دوست داشتن، دوباره زندگی کردن و دوباره آرزو کردن. اجازه ندهید یک درس سخت از روزگار دلتان را سخت کند. بهترین درس‌های زندگی را معمولاً در سخت‌ترین شرایط و از بدترین اشتباهاتتان یاد می‌گیرید. زمان‌هایی هست که به نظر می‌رسد همه چیز بد پیش می‌رود و احساس خواهید کرد که این شرایط سخت همیشه می‌ماند. اما اینطور نخواهد بود. وقتی احساس کردید که کم‌کم ناامید و دلسرد می‌شوید، یادتان باشد که همیشه برای درست شدن مسایل، اول همه چیز باید خراب شود. گاهی برای اینکه به بهترین وضعیت خودتان برسید، باید بدترین وضعیتتان را پشت سر بگذارید.

بله، زندگی سخت است اما شما از آن سخت‌ترید. قدرت هر روز خندیدن را در خودتان ایجاد کنید. جرات داشتن احساسی متفاوت اما زیبا را در خودتان رشد دهید. سعی کنید لبخند را به لبان بقیه هم بیاورید. برای چیزهایی که قادر به تغییر آن نیستید، استرس نداشته باشید. ساده زندگی کنید. سخاوتمندانه دوست داشته باشید. صادقانه حرف بزنید. با دقت کار کنید و حتی اگر زمین خوردید، دوباره از جایتان بلند شوید. به رشد کردن ادامه دهید.

هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید سعی کنید این کارها را انجام دهید:
۱. مثبت فکر کنید.
۲. سالم غذا بخورید.
۳. ورزش کنید.
۴. سخت کار کنید.
۵. زیاد بخندید،
۶. خوب بخوابید.
و هر روز همه این کارها را تکرار کنید.

چه چیزهایی به شما برای کنار آمدن با مشکلات انگیزه می‌دهد؟ شما برای حفظ مثبت‌گرایی خود در زمان مشکلات به چه چیزی فکر می‌کنید؟ ما را نظرات خود مطلع کنید.
منبع:سایت مردمان

Akbar Balinparast بازدید : 122 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

ما می توانیم انتخاب کنیم تا سفت و سخت باقی بمانیم ، با تغییر مبارزه کنیم و مثل گذشته باشیم . ویا ما می توانیم چشم خود را باز کنیم و واقعیت را ببینیم و به سوی افق های جدیدی قدم برداریم .

هر یک از ما دارای پتانسیل لازم برای یک تحول در زندگی خود هستیم و این تنها به یک چیز نیاز دارد : توجه !!! این پروسه توجه به چیزهای جدید است که به شما احساس زنده بودن می دهد .

آگاهی از رفتارهای محدودکننده خودمان ، اولین چیزیست که باید از آن عبور کنیم . کم کم شروع کنید . هیچ دستورالعملی برای هوشیاری وجود ندارد . این به سادگی تغییرتوجه از روال روزمره روی چیزهای متفاوت است .

 چطور زندگیتان را متحول کنید ؟
در اینجا تمریناتی را برای گسترش زندگی خلاق می بینید که می توانید همیشه از آنها استفاده کنید و تاثیرات شگفت آنها را ببینید :

1 - گسترش توجه
هنری میلر می گوید : "لحظه ای که به چیزی از نزدیک توجه می کنیم ، حتی به یک ساقه علف ، می بینیم که جهان اسرار آمیز و با شکوهی در خوددارد "

- به یک پارک نزدیک بروید و یک برگ پیدا کنید
- برگتان را برای 5 دقیقه بررسی کنید
- آن را کناربگذارید جایی دور از دیدتان و برای 5 دقیقه شرحی درباره برگ بنویسید .
- تمام جزئیاتی که دیدید را شرح دهید
- دوباره به برگ نگاه کنید قبل از اینکه آن را در پارک رها کنید
- آیا می توانید بر اساس توضیحاتتان آن را دوباره پیدا کنید
- شما می توانید این توجه به برگ را به همه چیز بسط دهید تا حس شگفتی را در خود افزایش دهید

2 - دیدتان نسبت به خود را تغییر دهید
کوته فکری موجب می شود که ما تصور محدودی از خود داشته باشیم . یک زن خودش را تنها یک خانه دار تعریف می کند ، یا فقط یک مدیر. اما اگر او خانه یا کارش را از دست دهد ، دیگرچه کسی خواهد بود ؟ این تمرین تصویری که از خود دارید را بسط می دهدو می تواند چهره ای از شما را که هرگز به آن فکر نکرده اید ، به شما نشان دهد

- برای 5 دقیقه توصیفی از خودتان بنویسید
- کافیست . این نوشته را کنار بگذارید
- سه دقیقه دیگر هم خودتان را توصیف کنید البته بدون استفاده از نوشته اولیه
- کافیست . این نوشته را هم کنار بگذارید
- تایمر را برای سه دقیقه دیگر هم تنظیم کرده و خودتان را دوباره توصیف کنید البته بدون استفاده ازدو توصیف اولیه
- حالا در نهایت شما به خودتان که در زیر همه چیزهای دیگر بود رسیدید . در این توصیف آخر،ممکن است من واقعیتان را پیدا کنید، کسی زیر همه برچسب ها وتوصیفات و دستاوردها . رسیدن به او ممکن است به شما کمک کند اهدافی متفاوت و واقعی تر در نظر بگیرید

3 - تمرکز
ما در جامعه ای فاقد توجه زندگی می کنیم – غرق شده در اطلاعات بی وقفه از تکنولوژی . این مسئله منجر به ایجاد وسوسه انجام چند کار با هم می شود ، و این ممکن است توجه به چیزها به صورت جداگانه را مشکل کند .

امروز، به مدت یک ساعت، تصور کنید در یک زمان،فقط یک کاررا انجام دهید . اگر شما در حال نوشیدن قهوه هستید نمی توانید ایمیل چک کنید . اگر شما در حال صحبت کردن با همسایه خود هستید ، نمی توانید لباس ها را بشویید . اگر شما مشغول غذا خوردن هستید نمی توانید کتاب بخوانید . به مدت سه دقیقه در مورد تجربه خود از انجام یک کار در یک زمان بنویسید . چه احساسی دارید ؟ برای سه دقیقه بعدی پاسخ این سوال را بنویسید : با انجام چند کار همزمان چه چیزی را ازدست می دهم یا گم می کنم ؟

4 - افزایش خلاقیت
نتیجه گرا بودن بی فکریست . خردمند بودن لذت بردن از فرایند است نه نتیجه ! . تفکر معکوس خلاقیت را با آزادسازی شما از انتظار نتیجه ، افزایش می دهد . شما می توانید از این روش همیشه و همه جا استفاده کنید . می توانید به فرزندانتان کمک کنید تا طرز کار چیزی را بفهمند با معکوس نمودن طراحی آن ( چطور می توانم این وسیله را نابود کنم ؟) یا دررابطه با تصویری که از خود د ارید ( چگونه می توانم تا جای ممکن به این احساس بد درباره اضافه وزنم ادامه دهم )

گاهی با انجام لیست عجیب و غریب "نبایدها " خرابکاری ها و تلاش های ما منجر به کشف بزرگی می شود . یک ورق کاغذ خالی بردارید . هدف خود را در دو دقیقه آینده طراحی بهترین میز در جهان در نظر بگیرید . بعد از دو دقیقه، کار خود را بررسی کنید . کار سختی بود ؟ آیا فشار ناشی از انتظارانجام بهترین کار روی شما هم بود ؟ دوباره شروع کنید ، این بار 2 دقیقه صرف کنید تا بدترین میز دنیا را طراحی کنید .
منبع:آی بانو

Akbar Balinparast بازدید : 270 پنجشنبه 13 فروردین 1394 نظرات (0)

در روان شناسی شادزیستن برخلاف بسیاری از مقوله های روان شناسی به اختلال های روانی توجه نمی شود بلکه تمرکز بر شادی و لذت از زندگی است اما به راستی چگونه می توان با شادی زندگی کرد و از زندگی لذت برد؟


1- با خدا ارتباط برقرار كنید:حداقل نیاز انسان به روح خدایی، مانند احتیاج نوزاد است به مادر. به همان میزان كه جسم برای ادامه حیات به هوا و غذا نیازمند است، روح و باطن نیز به هدایت الهی و روح ربانی محتاج است. آرامش جان، زمینی حاصلخیز است كه دانه های "خواست و نیاز" در آن به خوبی می روید، نیازهای به حق خود را در یاد خداوند كه آرامش جان و قلب است، بكارید تا به خوبی تحقق یابند. خداوند همراه كسی است كه او همراه خداوند باشد. با توجه به خداوند و خواندن نام های او، همراهی و پشتیبانی خدا را به سوی خود جلب كنید. انسان همان است كه به آن توجه می كند، پس به خداوند توجه كنید تا الهی شوید! به خدا توكل كنید. هرچه ارتباط شما با خدا، "آن نیروی عظیم و خرد لایتناهی" بیشتر و بیشتر شود، آرامش و نشاط بیشتری را در خود تجربه می كنید و هر چه ارتباط شما با خدا محدودتر شود، ترس و اضطراب بیشتری بر شما چیره می شود. خداوند فرموده است: "اگر مرا یاری كنید، شما را یاری می كنم و قدم هایتان را استوار می گردانم." یار خدا بودن یعنی بر اساس قوانین الهی رفتار كردن، گناه نكردن، كمك به دیگران، نرنجاندن دیگران، احترام به والدین و غیره. "یار خدا بودن" در واقع همان "یاری كردن به خود" است


2- خوش بین باشید: به زندگى با دیدى مثبت نگاه کنید تا خود را به دلیل احساس انرژى و خوشحالى بسیار زیادى که نصیبتان خواهد شد، شگفت زده کنید.

 

3-مسئولیت پذیر باشید: مسئولیت پذیری باعث افزایش درجه خوشحالی می شود. هرچقدر انسان مسئولیت پذیرتر باشد به همان اندازه شادتر هم خواهدبود. البته به شرطی که بیشتر از توان خود مسئولیت قبول نکند. پس اصلا فکر نکنید با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت هایتان شادتر خواهید بود!

 

4- قضاوت خود را به تأخیر بیندازید: در این جهان، هیچ حادثه ای برحسب تصادف نداریم و در همه وقایعی كه روی می دهند، لطف و رحمت الهی نهفته است. تمام حوادث برای ما پیام هایی دارند كه سبب تكامل روحمان می شوند. مثلاً شما می توانید پیام آن حادثه به ظاهر بد را بعد از گذشت مدت زمانی بفهمید و یا حتی ممكن است تا زمانی كه زنده هستید متوجه نشوید. زیرا بسیاری از این وقایع فراسوی ادراك ما و جزء اسرار الهی هستند و تلاش برای فهم حكمت خداوند با هوش محدودمان، مانند سنجش اقیانوس با پیمانه است. همچنین در ذهن الهی از دست دادنی ای وجود ندارد و اگر شما به ظاهر چیزی را از دست می دهید، معادل آن شیء و یا حتی بالاتر از آن را به دست خواهید آورد و تمام این اشیاء به عنوان وسیله ای برای تكامل و زیبایی روح شما هستند. بیایید كاملاً بپذیریم كه در هر موقعیت نامطلوب، نیكی پنهانی برای همه وجود دارد. "ساقی هر چه ریزد از لطف اوست."


5-دید گسترده ای داشته باشید: اجازه ندهید مشکلات کوچک شما را آشفته نماید.


6- باورهای انسان: باورهای فرد در شکل گیری برداشت های او از اتفاقات اطرافش بسیار تاثیرگذار و مهم است و باعث می شود احساس فرد به سمت مثبت یا منفی گرایش پیدا کند. در نتیجه فردی که همیشه ترشرو و عبوس است به طور حتم کمتر شاد خواهدبود و کمتر از زندگی لذت می برد در حالی که یک فرد سرزنده و خوش خلق، شادی بیشتری را تجربه می کند. پس عوض شدن افکارمان می تواند شادی مان را بیشتر کند.

7- مثبت فكر كنید:هر فكر، صورتی از انرژی است كه در جهت نیكی یا بدی خود تولید می كنیم. با اندیشیدن به افكار بهشتی با نیروی بهشتی مرتبط می شویم، شادی را احساس می كنیم و آفتاب سرور را هر جا كه رویم، می تابانیم. یاد بگیرید كه احساس هایتان را از طریق افكار مثبت مهار كنید. به دقت افكارتان را زیر نظر بگیرید و هنگامی كه یك فكر منفی هجوم می آورد، خودتان را وارسی و به جای آن یك فكر مثبت جایگزین كنید. ذهن مثبت، اوضاع مثبت را به خود جلب می كند. به خاطر داشته باشید كه عالم، به نیات ما پاسخ می دهد. افكار و عقاید ما به صورت انرژی از وجودمان ساطع می شود و به جهان بیرون راه می یابد و محیط سعی می كند آنچه را كه می خواهیم، به ما هدیه كند. راز توفیق آن است كه میزان انرژی خود را در جهت مثبت و صعودی افزایش دهیم و برای خود و دیگران همیشه بهترین ها را بخواهیم. چرا كه حتی اگر در مورد دیگران نیت بد و منفی داشته باشیم، آثار مخرب آن گریبانگیر خودمان می شود. چه زیباست كه بهترین نیات و آرزوها و افكار را برای خود و دیگران داشته باشیم تا به اوج آرامش و شادی برسیم.


8- سپاسگزار باشید: از دیگران قدردانى کنید. از همکار خود به خاطر کمکش سپاسگزاری کرده و به دلیل پیروزی در انجام کارش به او شادباش بگویید.

 

9- برخورد با دیگران: شاید گمان کنید نوع برخورد شما با دیگران تنها در روحیه فرد مقابل تاثیر دارد اما اصلا چنین نیست چون نه تنها طرف مقابل از نوع برخورد شما تاثیر می گیرد بلکه نوع برخورد شما با دیگران در حس شادی خودتان هم موثر خواهدبود. کسانی که با گشاده رویی با دیگران تعامل برقرار می کنند شادتر خواهندبود.

 

10- بر آرامش درونی تمركز كنید:در دل توفان هم، آرامش نهفته است. مهم نیست كه در هر زمانی از روز چه اتفاق بیفتد. هرچه مسائل به نظر مشكل و پردردسر بیایند و هرچه قدر هم كه بخواهیم كارهای زیادی را در آن واحد انجام دهیم، باید فقط به خلوتگاه درون خویشتن برگردیم و آرامش درونی پیدا كنیم. برای دسترسی به خلوتگاه درونی، چشم هایتان را ببندید و روشنایی آرام و ملایمی را درون خود تصور كنید. این فضا جایی است كه ضربان قلب شما به فرمان شما آرام می تپد- به آن جا بروید. از دور دست، استاد معنوی تان از راه می رسد؛ در گوشتان زمزمه می كند: "هرجا می توانید خوبی كنید، در هرچه می توانید، به هرشكل كه می توانید، هر وقت كه می توانید، به همه اشخاصی كه می توانید و تا زمانی كه می توانید." نور سفیدی فضای دلتان را آرام می كند، سپس بر این آرامش حاصل شده تمركز كنید.

 

11-کارهایى انجام دهید که از انجام دادن آنها لذت مى برید: اتومبیلتان را بشویید، به برخى تعمیرات کوچک در منزل بپردازید، تلویزیون تماشا کنید، خرید بروید.

 

12- دوستان خوب داشته باشید: به نظر شما داشتن یک دوست خوب بهتر است یا داشتن ثروت بیشتر؟ به اعتقادتان کدام یک می تواند شما را شادتر کند؟ جالب است بدانید یک دوست خوب می تواند به راحتی جای ثروت اضافه را بگیرد و در شادی شما بیشتر از ثروت اضافه موثر باشد. توجه کنید که ما گفتیم پول و ثروت اضافه! منظور از ثروت اضافه، درواقع مازاد ثروت و درآمد است. یعنی درآمد و ثروتی بیشتر از نیاز فرد، وگرنه هیچ کس منکر این نیست که زندگی در فقر هم می تواند روی کیفیت زندگی تاثیر منفی بگذارد. نتاج تحقیقی که در انگلستان انجام شد، نشان داد هردوست خوب با 50 پوند انگلیسی برابر است و نداشتن هر دوست خوب می تواند چیزی در همین حدود به شادکامی شما ضربه بزند. پس تا می توانید قدر دوستان خوبتان را بدانید.


13- از آنچه هستید راضی باشید:بدن وسیله زندگی است نه جوهر آن. آن قدر كه ما انسان ها با ظاهر جسمی خود مشخص می شویم، یك درخت با تنه اش مشخص نمی شود. تجربیات ما باید مثل شاخه های درخت به ما شكل بدهد، ولی این كار را نمی كند. فقط جوهره وجودمان است كه با شرایطی محیطی از بین نمی رود، شكسته نمی شود و یا در معرض دید و بررسی دیگران قرار نمی گیرد. وجود داشتن، پرمعنا و پرمفهوم است: من وجود دارم، من هستم، من اینجا هستم، من در حال شدن هستم، تنها من هستم كه زندگی ام را می سازم و... هر كدام از ما انسان ها در این دنیا مأموریت خاصی داریم. با كمك كردن به دیگران و مهرورزی به آنان، باعث تكامل روحمان می شویم. رسالت اصلی ما در این دنیا بیدار شدن و بیدار كردن است و زندگی ما به منزله یك سفر است و هدف نیست. منظور از بیداری، فعال شدن در همه ابعاد وجود و همه زوایای زندگی است. مانند: بیداری روحی، بیداری جسمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... بیداری به زمان، مكان و خلاصه در یك كلام "بیداری الهی"!

14- از جسم خود مراقبت کنید: خوب بخورید و خوب ورزش و استراحت کنید. به باشگاه رفته و کمى بدوید یا در یک بازى ورزشى شرکت کنید.

یک زندگی شاد, شادزیستن,لذت از زندگی

15:شریک کردن دیگران در شادمانی هایمان: هنگامی که فردی دیگران را در شادی خودشریک می کند، شادی خودش هم بیشتر می شود. بنابراین اگر می خواهید شادی تان را بیشتر کنید تا می توانید دیگران را در شادی تان سهیم کنید و هرگز تنهای جشن نگیرید و از در میان گذاشتن خوشحالی تان با کسانی که دوستشان دارید دریغ نکنید.

 

16-به دستورات اخلاقی احترام بگذارید:از كنجكاوی كردن در زندگی دیگران دوری كنید. از خواندن نامه های شخصی و دفتر خاطرات محرمانه دیگران و گوش دادن به مكالمات خصوصی آن ها اجتناب كنید. بدون درزدن و اجازه گرفتن وارد هر مكانی نشوید. سعی در اثبات درستی نظرات و عقاید خود به دیگران نداشته باشید. تلاش نكنید كه به زور، افكار و عقاید دیگران را تغییر دهید. زیرا در صورت رعایت نكردن این دستورات، آرامش خود را بر هم می زنید. به پدر و مادر خود نیكی كنید. با آنان با صدای بلند صحبت نكنید. "بتی. جی. ایدی" می گوید: "زمانی كه شما به درگاه خداوند دعا می كنید، این دعاها به صورت شعاع های نورانی به طرف آسمان بالا می روند و فرشته ها برای اجابت آن به زمین می آیند. ولی در میان این شعاع های نورانی یكی از همه فوق العاده قطورتر و نورانی تر است و فرشتگان به محض مشاهده آن سریع به آن مورد رسیدگی می كنند. این پرتو قدرتمند و خیره كننده مربوط به دعای مادر در حق شما است. دعای مادر خالصانه ترین دعاهاست." چه زیباست به والدین خود از صمیم قلب احترام بگذارید و نیازهای آنان را تأمین كنید، زیرا كه مهر و نیكی به آنان، سبب آرامش و نشاط در شما می شود.

 

17- برنامه هاى روزانه خود را عوض کرده تا انرژى جدیدى پیدا کنید.

 

18-با مردم در تماس باشید: آیا به خاطر مى آورید زمانى که یک دوست قدیمى به طور غیرمنتظره با شما تماس گرفت چه احساسى داشتید؟ با افراد فامیل و یا دوستان قدیمى خود تماس گرفته و از حال آنها باخبر شوید.

 

19- دید جدیدی پیدا كنید: پرهای دم طاووس رنگارنگ هستند و هنگامی كه از زاویه ای خاص به آنها نگاه می كنید، درخشش و زیبایی بی نظیری دارند. خیلی از مسایل در زندگی، هنگامی ارزش خود را نشان می دهند كه از زاویه درست دیده شوند؛ ولی نگرش های متشابه و كلیشه ای، دیدن این زیبایی ها را مشكل می سازد. اگر به هر مسأله ای از زاویه ای درست نگاه كنید، در آن چیزهای باشكوه و زیبایی خواهید دید. سعی كنید همه چیز و همه كس را با چشم های تازه ای ببینید كه از طریق عادت، تیره و تار نشده اند. با این روش، شما می توانید ثروت های نامحدودی را كشف كنید. به خاطر داشته باشید كه اگر از زاویه ای درست به تمام چیزها و اشخاص نگاه كنید، هر شخص یا هر شیء از طرف خالقتان برای شما ارمغان و پیام زیبایی به همراه خواهد داشت. فلورانس می گوید: "تمام انسان ها همچون حلقه های طلایی هستند در زنجیره خیر و صلاح من."


20-- خلاق باشید: روزنه اى براى انرژى خلاق خود بیابید. این ممکن است شامل کاردستى، بازسازى، نقاشى، ترسیم کاریکاتور، نویسندگى و یا حتى باغدارى باشد. مهم نیست که چقدر مشغله داشته باشید و یا تا چه اندازه در آخر هفته احساس بى حالى مى کنید، اگر زمانى را براى انجام فعالیت هاى خلاق اختصاص دهید، احساسى شادتر و سالم تر خواهید کرد.

 

21- صفت های مثبت خود را افزایش دهید: از غیبت، تهمت، قضاوت نسنجیده در مورد افراد یا حوادث، حسادت، كینه، دروغ، جر و بحث كردن با دیگران و خلاصه رنجاندن دیگران به شدت پرهیز كنید. زیرا با انجام دادن این گونه اعمال تراكمی از نیروهای منفی را به دور خودتان جمع می كنید، كسی كه از این همه نیروهای منفی عذاب می كشد، خودتان هستید. زمانی كه به دیگران خوبی و كمك می كنید، تجمعی از نیروهای مثبت به دور خودتان فراهم می آورید و این نیروهای مثبت باعث آرامش و شادی شما می شوند، هنگامی كه وضو می گیرید، الكتریسیته های ساكن را به سطح بدن خود می آورید؛ آب نیز رسانا است و شما امواج آلفا (امواج آرامش بخش) تولید می كنید. با كشیدن مسح سر، این امواج را به كورتكس مغز انتقال می دهید و باعث می شوید كه ناحیه شلوغ ذهن آرام گیرد. با مسح پا، انتقال امواج آلفا را در اندام های پایینی سرعت می بخشید. بیشترین منطقه ای كه در روی كره زمین امواج آلفا دارد، كعبه است. زمانی كه شما نماز می خوانید و در جهت خانه خدا قرار می گیرید و ۷ قسمت بدن شما با زمین تماس پیدا می كند، امواجی را دریافت می كنید كه باعث آرامش شما می شوند. برای افزایش نیروهای مثبت خود می توانید در یك وان حمام، پر از آب و نمك، به مدت ۲۰ دقیقه قرار بگیرید. در بطری های رنگی آب خوراكی بریزید و به مدت ۲ ساعت در معرض نور شدید آفتاب قرار دهید؛ سپس آن ها را در یخچال بگذارید و در موقع لزوم بنوشید. بدون كفش و جوراب روی چمن راه بروید؛ زیرا طبیعت منبع انرژی نیروهای مثبت است.

 

22-تخیل کنید: آرزوها و بلندپروازى هاى خود را یادداشت کرده و به تدریج آنها را واقعیت بخشید آنگاه همیشه چیزهایى براى انتظار کشیدن، و جایى براى متمرکز کردن انرژى خود خواهید داشت.

 

23-حس ها را از همدیگر، جدا كنید:اغلب، ما به این مسأله توجه چندانی نداشته ایم كه حواس پنجگانه خود را از یكدیگر تفكیك و آن ها را به صورت مجزا از یكدیگر حس كنیم. ذهنتان را برای بالا بردن آگاهی حسی پرورش دهید. امروز بر بینایی تمركز كنید، فردا برمزه، روز بعد بر بویایی و ... مثلاً: زمانی كه در حال دوش گرفتن در حمام هستید، قطرات آب را روی بدن خود احساس كنید و از این كه باعث تمیزی و آرامش شما می شود، لذت ببرید. موقعی كه در حال غذا خوردن هستید فقط بر طعم و مزه غذا تمركز كنید. وقتی در حال ریختن چای در استكان هستید، به صدای ریزش آن گوش دهید. به این ترتیب، شروع به جدا كردن تجربیات حسی تان از یكدیگر كنید و از بابت هر كدام لذت ببرید.

 

24- بخشنده باشید: شاید زمان آن فرا رسیده باشد که کسى (یا خودتان) را به خاطر چیزى که اتفاق افتاده و یا گفته شده مورد بخشایش قرار دهید. اتفاقات و اشتباهات گذشته را پذیرفته و فراموش کنید. بدانید که نمى توانید زمان را به عقب برگردانید. شادمانى خود را با از یاد بردن ناامیدى ها و شکست هاى گذشته دوباره به دست آورید.


25- وسایل اضافی را از محیط زندگی تان خارج سازید:اشیاء درون خانه تان را لمس كنید و از خودتان بپرسید آیا به این وسایل احتیاج دارم؟ كتاب ها را از درون قفسه بیرون بیاورید و ببینید آیا دوباره قصد خواندن این كتاب ها را دارید. هر شیء یادگاری را بررسی كنید و از خودتان بپرسید آیا هنوز لحظه ای را كه این شیء به یادم می آورد، برایم مهم و با ارزش هستند؟ لباسهایتان را باز كنید و توجه كنید كه آیا به تمام این لباس ها احتیاج دارید و از آخرین باری كه آنها را پوشیده اید چه قدر زمان می گذرد و آیا دوباره تصمیم به پوشیدن آنها دارید؟ بعد از این بررسی كاملی كه به عمل می آورید تمام وسایل و لباس های اضافی تان را یا به دیگران ببخشید و یا آنها را حراج كنید. زیرا كه هر شیء انرژی خودش را دارد و اگر به كار نرود در خانه به آب راكد تبدیل می شود. همچنین جای مناسبی برای جوندگان و پشه ها می گردند. پس باید مراقب باشید و بگذارید انرژی آزادانه جریان یابد و آب جاری گردد. اگر كهنه ها را نگه دارید، تازه ها جایی برای تجلی خویش نمی یابد. پس برای چرخش انرژی و پیشرفت در زندگی تان وسایلی را كه مورد احتیاج تان نیست از محیط خارج سازید.

منابع:
bartarinha.ir
parsiteb.com

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1983
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 157
  • باردید دیروز : 102
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 157
  • بازدید ماه : 4,154
  • بازدید سال : 44,210
  • بازدید کلی : 675,588